Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Water ingieten, anders bekeken...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Water ingieten, anders bekeken...

Hallo, even mijn fotoreeks schetsen. Deze reeks heb ik ingezonden bij een fotowedstrijd met als thema 'envers'. Dit betekent zoveel als omgekeerd, verkeerd, andersom, anders, keerzijde,... Niet echt een gemakkelijk onderwerp, wetende dat je er een reeks van 5 moest maken. Mijn onderwerp, eerder een stilleven denk ik, verhaalt over het uitgieten van water in een glas, anders bekeken. Hopelijk kan het jullie enigszins boeien. Het is mijn eerste deelname aan een wedstrijd, dus ik ben benieuwd, ook naar jullie (hopelijk opbouwende) commentaren... Ik voorzie geen commentaar bij de foto's vermits dat bij de wedstrijd ook niet mag, de beelden zouden voor zich moeten spreken.

Op croppen en herkaderen na, zijn de foto's niet bewerkt.
    Stel je kritieken niet te scherp...
    Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Re: Water ingieten, anders bekeken...

Ja moeilijk onderwerp. Ik denk dat je het goed hebt proberen vast te leggen.
    #1 Mooie tegenstelling, glas recht/ondersteboven. stop open/dicht,...'k had ook nog een volle en een lege fles genomen
    #2 Waarom niet de posities zoals in #1?
    ...
    Miscchien ook nog een idee. vanuit glas water in de fles gieten, is ook een tegenstelling

Mooi gedaan
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Ik vind je gedachtengang prima, maar zelf zou ik voor een egale achtergrond gekozen hebben. De blauwe lucht, maar voor één keer eens zonder wolkjes.

Comment

In #2 zou ik zeker de krasjes in de glasplaat wegshoppen.
        In #5 vind ik de weerspiegeling van de wolken in het glas wel leuk
        Ik zou het nog eens overdoen in een studio met enkele flitsen en een achtergrond met meerdere kleuren wat mooie effecten kan geven in het glaswerk.En je hebt dan alles onder controle, wat je met wolken niet hebt

Greetz,

D.

Comment

vind het doorstromende water van de derde en de vierde opname erg goed, misschien leuk om de rest ook zo met elkaar te verbinden.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Selkie Bekijk bericht
            ...
            Miscchien ook nog een idee. vanuit glas water in de fles gieten, is ook een tegenstelling
            Jep, dat was ook nog leuk geweest... Maar 't is te laat, foto's moesten uiterlijk gisteren binnen zijn...

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
            Ik vind je gedachtengang prima, maar zelf zou ik voor een egale achtergrond gekozen hebben. De blauwe lucht, maar voor één keer eens zonder wolkjes.
            Tsja, die wolken waren een bewuste keuze. Ik dacht dat dat mooier was, het extra contrast van wit tegen blauw, en , niet onbelangrijk, dat geeft een zeer leuk effect in de laatste foto, hetgeen met een wolkenloze azuurblauwe hemel minder zou zijn...

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            vind het doorstromende water van de derde en de vierde opname erg goed, misschien leuk om de rest ook zo met elkaar te verbinden.
            grt,bouk.
            Heb ik ook lang op lopen denken, maar ik vond niet direct een manier...

Alvast bedankt voor jullie toch wel enigszins positieve commentaren en tips voor de toekomst!
            Stel je kritieken niet te scherp...
            Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Working...
            X