Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stijn Meuris @ Arendonk Zingt en Swingt - Intens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Stijn Meuris @ Arendonk Zingt en Swingt - Intens

ik zie hier een aanpassing die me wel kan bekoren. Donkere plaat, maar zoals hij er nu staat, vind ik het al beter.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Comment

Ik ben maar een amateur, maar met de scherpte vind ik niks mis.

Wel vind ik dat er nogal veel in de schaduw zit.

En waarom moet je enkel zooms naar concerten meenemen ?

Een prime met vaste brandpuntsafstand is vaak toch beter dan een zoom ?

Wie zei nu ook alweer 'de benen zijn de beste zoomlens' ?
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht

En waarom moet je enkel zooms naar concerten meenemen ?

Een prime met vaste brandpuntsafstand is vaak toch beter dan een zoom ?

Wie zei nu ook alweer 'de benen zijn de beste zoomlens' ?
        Da's toch duidelijk, dacht ik: artiesten bewegen op een podium en fotografen staan vastgenageld in de pit. De schietafstand verandert dus constant. Alleen een zoom brengt daar uitkomst. Maar geen 70-200 zoals ik dikwijls zie. Die heeft veel te veel tele-bereik. Een 24-105 is ideaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
          Da's toch duidelijk, dacht ik: artiesten bewegen op een podium en fotografen staan vastgenageld in de pit. De schietafstand verandert dus constant. Alleen een zoom brengt daar uitkomst. Maar geen 70-200 zoals ik dikwijls zie. Die heeft veel te veel tele-bereik. Een 24-105 is ideaal.
          Jaja... vooral die F 4.0 is toppie.
          Heb jij geen 24-70 2.8 en 70-200 bij op concerten? En 70-200 op een crop is mss. wat overkill, maar op een fullframe zeker niet.
          www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
            Jaja... vooral die F 4.0 is toppie.
            Heb jij geen 24-70 2.8 en 70-200 bij op concerten? En 70-200 op een crop is mss. wat overkill, maar op een fullframe zeker niet.

Whatever makes you happy! Als het maar een zoom is. Tussen haakjes: bij de 24-105 met zijn perfecte IS is f4 equivalent aan ca. f2, qua sluitertijd. Voor alle duidelijkheid: ik geef alleen maar tips, discussiëren doe ik niet.

Comment

Hierbij de twee bewerkingen die ik van Concertfoto doorkreeg,
              gepubliceerd met zijn goedkeuren.
              Ik heb mijn bemerkingen erop privé al gegeven.

Wat de terugkerende bemerking van "te donker" betreft. Ik meen dat de foto correct belicht is. Het donkere is de achtergrond die niet verlicht werd. De verlichting op Stijn Meuris bestond uit twee witte spots, ééntje van links voor en ééntje van achter. Het licht was dus gewoon zo.
              Wat de bemerking over zoomlenzen betreft... het is inderdaad makkelijker werken. Het laat je toe om te kadreren zonder nadien nog veel te croppen, wat toch wel belangrijk kan zijn, als een foto nadien in groter formaat afgedrukt dient te worden.
              Ik wissel meestal af tussen de 17-55mm en de 105mm vaste lens, en af en toe haal ik er eens een fisheye bij of mijn 50mm, omdat die toch toelaat bij slechte lichtomstandigheden, de ISO's toch te kunnen drukken. Bij camera's als een D90 is dat soms toch nog gewenst. Ik denk, voor mensen die veel concerten doen, dat zoomlenzen inderdaad veel praktischer zijn.

Mvg

Chris
              Last edited by FestinaLente; 28 juni 2010, 12:56.

Comment

De crop vind ik mooier, maar het licht niet. Het licht in het origineel vind ik wat zachter en mooier. Hier is er iets teveel aan schuifjes getrokken.
                If it doesn't kill you, it makes you stronger.

Comment

Iss. iets té in de nabewerking. Maar zoals ik eerder aanstipte: wat donkerte wegcroppen. En hoe het licht was, zie je als je naar de schaduw van de schouder in de hals onderaan etc. kijkt. Daarom ook dat deze foto van mij donkerder mag zijn: het plaatje klopt.

En zoomlenzen zijn zeker aan te raden bij concerten waar je niet veel bewegingsvrijgheid hebt. Als het riskeert donker te worden, neem je best (eigenlijk altijd bijhebben) een lichtsterke prime 35 - 50 - 85 mm mee (afhankelijk van de zaal). Los daarvan tip ik toch steeds op 2.8, maar bon... daar hangt meestal ook een kostenplaatje aan hé. En dan kom ik bij die 24-70 2.8 (café, ruimere shot bij groter podium) en de 70-200 2.8 (close-ups kroeg, ruimer gebruik groot podium). Wat je frontstage nog zeer veel ziet: de 85mm 1.8
                  www.musicinframe.be

Comment

de foto is geen uitspringer nog in negatieve noch in positieve zin........
                    gewoon goed.
                    facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaak56 Bekijk bericht
                      de foto is geen uitspringer nog in negatieve noch in positieve zin........
                      gewoon goed.
                      Zo denk ik er ook over, vandaar dat je wss eerst geen reactie kreeg.

Als ik er dan toch kritiek op mag / moet geven, dan vind ik dat je weinig ziet op deze prent. Door de positie van de hand mis je veel expressie en ook het feit dat je zijn ogen niet ziet draagt daar aan bij.
                      www.janvandenbulck.com

Comment

Allez, een tijdje terug raadde iedereen me nog aan een 50 mm f 1.8 en 135 mm f 2 aan te kopen voor concerten te doen, maar nu denk ik dat de 24 -70 mm f 2.8 voor dezelfde prijs een betere lens was voor mijn Eos500D.

Nu ja, als ik een 5 D M II heb, is het weer een ander verhaal.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Allez, een tijdje terug raadde iedereen me nog aan een 50 mm f 1.8 en 135 mm f 2 aan te kopen voor concerten te doen, maar nu denk ik dat de 24 -70 mm f 2.8 voor dezelfde prijs een betere lens was voor mijn Eos500D.

Nu ja, als ik een 5 D M II heb, is het weer een ander verhaal.
                          Primes zijn enkel goed als je voor- en achteruit kunt bewegen, en niet in de pit zit vastgepind. En als je een heel concert hebt in plaats van de gebruikelijke 3 nummers (of 1 minuut zoals bij Beyonce een paar jaar terug).

Comment

Toch allemaal bedankt voor de reacties, de éne al meer terzake dan de andere. In sommige kan ik inkomen, in andere ook, maar net iets minder. Weeral wat geleerd, en da's 't voornaamste !

Mvg

Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                              Neem me niet kwalijk, maar bij deze, na bijna een week een foto online gezet te hebben, en geen reactie gehad te hebben .........
                              En dan uiteindelijk toch nog een mooie discussie
                              If it doesn't kill you, it makes you stronger.

Comment

Menigen verschillen nogal.
                                Ik vind de originele foto beter. Het licht is inderdaad zachter en de compo in zijn geheel spreekt me meer aan.
                                Met de scherpte is er trouwens niet mis. Het enige minpuntje is het ontbreken van de pink.
                                De bewerking vind ik overdone.

Goe bezig
                                Een Canon en een paar bokaalglazen.

Comment

Working...
                                X