Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mooie foto Jakke qua compo en expressie, maar net zoals in je andere topic vind ik dat de focus niet op de juiste plaats ligt. Daar heb je wat extra oefening nodig of je zit met front of backfocus op je lens-camera combinatie.
Ik heb zelf ook al ondervonden dat hij niet altijd goed scherpstelt. Ik selecteer steeds zelf het autofocuspunt en plaats dit altijd op het onderwerp dat ik eruit wil laten komen, meestal het gezicht (focus op de ogen).
Enige tips voor een betere focus?
Thx voor de comments zo leer ik immers bij, wat toch de bedoeling is van dit forum!
Ik compose altijd zo dat altijd 1 van de focuspunten op het gezicht zit. Verder staat mijn AF op servo vermits de artisten meestal niet stilstaan, of raden jullie dit af? (dus one-shot gebruiken?)
Comment