Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bogerfeesten - DJ sets

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bogerfeesten - DJ sets

Knap in beeld gebracht met goede belichting !
    melsen.be photography
    http://melsen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
      Met Canon weet ik het niet, maar met Nikon krijg je gegarandeerd MEER ruis
      Juist belichten is eerder de boodschap (tenzij je natuurlijk door die zgn onderbelichting* een juiste belichting verkrijgt, iets wat imo de bedoeling is van dat artikel 5)
      *alternatief is spotmeting
      Tot mijn grote spijt heeft een Canon EOS 400D geen spotmeting. De ruiswaarden op ISO800/1600 zijn acceptable, maar hoe minder ruis hoe beter natuurlijk

Kris
      Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8
      http://digital.raptor-tec.be

Comment

Mooie kleuren, mooi scherp, veel sfeer, weinig ruis. Geslaagd

Dat lukt mij niet met die tamron lens. Ofwel was er meer licht dan uit de foto's lijkt.

Trek je die -1 stop onderbelichting achteraf weg in Rawconvertor of niet? Heb je achteraf ruis verwijderd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
          Mooie kleuren, mooi scherp, veel sfeer, weinig ruis. Geslaagd

Dat lukt mij niet met die tamron lens. Ofwel was er meer licht dan uit de foto's lijkt.

Trek je die -1 stop onderbelichting achteraf weg in Rawconvertor of niet? Heb je achteraf ruis verwijderd?
          Die Tamron van mij heeft soms wel het probleem dat ie begint te "hunten". Ik weet niet of dat bij u ook het geval is. Er is geen Rawconvertor te pas gekomen (alles in JPG geschoten). Ze zijn alle drie wel door een de-noiser gehaald (PS), maar de oorspronkelijke foto's hadden ook niet "super" veel noise. Qua licht, moeilijk te zeggen, bij Regi waren er bvb veel strobos: veel licht, maar met pulsen en heel sterk licht. Zoals in m'n eerste berichtje aangegeven was het meer een probleem van snel variërend licht.

Kris
          Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kris_vdm Bekijk bericht
            Thx!
            Exposure time: 1/125
            F-number: 3,5 // -1 stop onderbelicht
            - 1 stop onderbelichten, dat snap ik niet goed? Hoe doe je dit dan?

Die van Regi is de mooiste, de andere vind ik iets te donker.
            Denief.be… Showcase l Gallery's l Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Denief Bekijk bericht
              - 1 stop onderbelichten, dat snap ik niet goed? Hoe doe je dit dan?
              Av 1 stop verzetten (zie handleiding )

Kris

Comment

goeie en mooie reeks

gedenoised ?
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                  goeie en mooie reeks

gedenoised ?
                  Thx. Een klein beetje: de foto van de onbekende DJ had er het meeste last van.

Kris

Comment

Knappe reeks! Mooi scherpe en goedbelichte dj's in moeilijke omstandigheden.

Ik heb nog 2 vraagjes, want ik sta op punt ook me nieuw materiaal aan te schaffen. Daarbij twijfelde ik nog tussen aantal camera's (400 of 30 of 40) en aantal lenzen (17-75 of tamron 17-50 hoofdzakelijk).

Ik zie dat je met een tamron op 3.5 heel mooi resultaat kan bereiken in lichtarme omstandigheden. Zelf zou ik ook graag camera gebruiken voor concertopnames.

Aan jouw resultaat valt te zien dat de 400 qualitatief zeker een goed toestel is. De 30/40 hebben zeker hun voordelen maar vind ik wat duur als 1e reflex.
                    Over de lens dan: de 17-50 is zeker meest lichtsterk, hoewel jij je foto's genomen hebt op 3.5 opening. Daarbij vroeg ik me af: heb je bijgeflitst of was dat niet nodig?
                    En ten tweede: je hebt naast je tamron ook de 17-85. Denk je dat je met de 17-85 in dezelfde omstandigheden een even goed resultaat kan bereiken? Of is deze lens toch ontoereikend voor dit soort opnames?
                    Je foto van Zohra vermeldt F3.5, de 17-85 begint vanaf F4. Is dit dan zo'n verschil?

Comment

Hey Highflyer,

Bedankt voor je reactie!

Qua keuzes denk ik dat je best een naar het Objectieven of Camera forum kan gaan kijken. Daar zijn er reeds taloze discussies over de door u vernoemde camera's .

Momenteel ben ik zeker 'content' van mijn 400D, hoewel ik ook merk dat ik soms verlang naar een betere sensor (zoals die van de 5D of 1DIII). Die liggen ook voor mij nog een beetje uit de richting, omdat fotografie eigenlijk nog een pure hobby/experiment is voor mij. Ook haat ik het soms dat die 400D een crop camera is (1.6). Hierdoor moet je altijd/vaak rekening houden met welke lens je aanschaft. Een Full-Frame (FF) camera is altijd leuke om te hebben natuurlijk

Betreffende je vragen van over de lenzen ben ik niet volledige mee. Dit heb ik momenteel in mijn assortimenten:
                      • 50mm 1.8: ideaal als portretlens en ook handig op concerten. Belangrijk voordeel: goedkoop!
                      • 85mm 1.8: lichtsterk, vaste brandpuntafstand, lekker snel en scherp
                      • EF-S 17-55: kitlens, begint vanaf 3.5 geloof ik. Niet snel genoeg voor concert opnames
                      • Tamron 28-75mm f2.8: leuke (tele)lens, kan in vele toepassingen gebruikt worden. De lichtsterkte is op het randje omdat deze lens niet altijd even snel is. Ik ervaar dat deze tijdens concerten met variërend licht nogal gaat "hunten" en dus niet altijd even goed focused op de onderwerpen.

Hopelijk ben je er iets mee!

Kris

Oorspronkelijk geplaatst door highflyer Bekijk bericht
                      Knappe reeks! Mooi scherpe en goedbelichte dj's in moeilijke omstandigheden.

Ik heb nog 2 vraagjes, want ik sta op punt ook me nieuw materiaal aan te schaffen. Daarbij twijfelde ik nog tussen aantal camera's (400 of 30 of 40) en aantal lenzen (17-75 of tamron 17-50 hoofdzakelijk).

Ik zie dat je met een tamron op 3.5 heel mooi resultaat kan bereiken in lichtarme omstandigheden. Zelf zou ik ook graag camera gebruiken voor concertopnames.

Aan jouw resultaat valt te zien dat de 400 qualitatief zeker een goed toestel is. De 30/40 hebben zeker hun voordelen maar vind ik wat duur als 1e reflex.
                      Over de lens dan: de 17-50 is zeker meest lichtsterk, hoewel jij je foto's genomen hebt op 3.5 opening. Daarbij vroeg ik me af: heb je bijgeflitst of was dat niet nodig?
                      En ten tweede: je hebt naast je tamron ook de 17-85. Denk je dat je met de 17-85 in dezelfde omstandigheden een even goed resultaat kan bereiken? Of is deze lens toch ontoereikend voor dit soort opnames?
                      Je foto van Zohra vermeldt F3.5, de 17-85 begint vanaf F4. Is dit dan zo'n verschil?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kris_vdm Bekijk bericht
                        Hey Highflyer,

Bedankt voor je reactie!

Qua keuzes denk ik dat je best een naar het Objectieven of Camera forum kan gaan kijken. Daar zijn er reeds taloze discussies over de door u vernoemde camera's .

Momenteel ben ik zeker 'content' van mijn 400D, hoewel ik ook merk dat ik soms verlang naar een betere sensor (zoals die van de 5D of 1DIII). Die liggen ook voor mij nog een beetje uit de richting, omdat fotografie eigenlijk nog een pure hobby/experiment is voor mij. Ook haat ik het soms dat die 400D een crop camera is (1.6). Hierdoor moet je altijd/vaak rekening houden met welke lens je aanschaft. Een Full-Frame (FF) camera is altijd leuke om te hebben natuurlijk

Betreffende je vragen van over de lenzen ben ik niet volledige mee. Dit heb ik momenteel in mijn assortimenten:
                        • 50mm 1.8: ideaal als portretlens en ook handig op concerten. Belangrijk voordeel: goedkoop!
                        • 85mm 1.8: lichtsterk, vaste brandpuntafstand, lekker snel en scherp
                        • EF-S 17-55: kitlens, begint vanaf 3.5 geloof ik. Niet snel genoeg voor concert opnames
                        • Tamron 28-75mm f2.8: leuke (tele)lens, kan in vele toepassingen gebruikt worden. De lichtsterkte is op het randje omdat deze lens niet altijd even snel is. Ik ervaar dat deze tijdens concerten met variërend licht nogal gaat "hunten" en dus niet altijd even goed focused op de onderwerpen.

Hopelijk ben je er iets mee!

Kris
                        Hey Kris,

alvast bedankt voor je antwoord.
                        Ik ben al geruime tijd onderwerpen camera's en objectieven aan het volgen, dus heb daar inderdaad al veel over de 400d en 17-85 zien voorbijkomen. Maar ik spreek je toch hier aan omdat jij net het materiaal hebt waartussen ik wat twijfel, en me dus hopelijk duidelijk het onderscheid kunt maken.

Wel is me nog niet duidelijk wat nu juist het voordeel (nadeel) is van een crop tov een full frame. Je kan het ook als voordeel zien van een crop dat je er gratis wat tele bijkrijgt, tenzij breedhoek misschien belangrijker voor je is.

Over lenzen dan, ik ben helemaal niet van plan de kitlens te gebruiken omdat die ontoereikend is.
                        Ik dacht in eerste instantie aan de 17-85, maar vraag me dus af als die wel lichtsterk genoeg is. Als alternatief dacht ik aan de tamron 17-50, die is een pak lichtsterker, maar weinig tele, vermoed dus te kort.
                        Als ik je exif van Zohra bekijk, zie ik dat die op F3.5 genomen is. De 17-85 begint dus zoals ik al zei vanaf F4. Ik vroeg me dus af of dat iets groter diafragma zo veel meer licht binnenneemt, dat je deze foto's kwalitatief kan nemen. Of andersgezegd, indien de 17-85 ook zo'n resultaat zou kunnen leveren.
                        Ik hoop dat mijn vraag betreffende lenzen nu iets duidelijker is. Zo kan ik dan bepalen als de 17-85 voor mij wel een goeie keuze is, of toch eerder richting Tamron/Sigma lichtsterker objectieven moet kijken.

Als laatste vroeg ik me dus ook nog af of je geflitst hebt of niet, want dat maakt natuurlijk ook nog een groot verschil.

Comment

Schitterende foto's. Zuiver en sfeervol. Doet me meer en meer uitkijken naar mijn toekomstige D400
                          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                            Schitterende foto's. Zuiver en sfeervol. Doet me meer en meer uitkijken naar mijn toekomstige D400
                            Dank u

@highflyer: ik heb je even ge-pm-ed om deze thread "clean" te houden van discussies over camera's en lenzen.

Grtz,

Kris

Comment

Working...
                            X