Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lionel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lionel

Topklasse

Gr kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

wow!

mooi standpunt waardoor het scherpte vlak (kromming) goed benut kan worden. Is altijd lastiger frontaal.

Wel fijn dat er behoorlijk wat licht voor die sterren wordt gebruikt
      het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
      Telecaster weblog
      km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TeleCaster Bekijk bericht
        wow!

mooi standpunt waardoor het scherpte vlak (kromming) goed benut kan worden. Is altijd lastiger frontaal.

Wel fijn dat er behoorlijk wat licht voor die sterren wordt gebruikt

Ja, da's een groot voordeel, dat de korte shooting-tijd (bij sommige grote namen tegenwoordig maar één nummer) wel wat compenseert: de grote acts hebben meestal veel en creatief licht bij, plus nog achtergrondprojectie die mooie, kleurrijke effecten oplevert. Onlangs werkte ik in Route 66 in Verviers voor opnamen van Ike Turner en dat was heel andere koek: vijf kleurenspots aan het plafond en één volgspot. Gelukkig had ik daar het hele concert om er iets van te bakken. Ik sta dan ook soms verstomd van de fantastische resultaten die BD-leden bereiken in kleine clubs met weinig licht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
          Ik heb ook 30 jaar moeten oefenen, dus dat komt wel goed.
          volhouden nog eens 30 jaar en dan komt het mischien goed.

foto heeft geen inhoud, geen sfeer, verkeerde hoek, Lionel fotograferen zonder emotie daar moet al ne straffe voor zijn!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            foto heeft geen inhoud, geen sfeer, verkeerde hoek, Lionel fotograferen zonder emotie daar moet al ne straffe voor zijn!!
            Als dat jouw mening is dan zou ik wel eens willen zien wat voor foto's jij maakt. Ik denk dat we van concertfoto nog heel wat kunnen leren, met zijn jarenlange ervaring.

En zoals altijd hebben de mensen met de meeste kritiek op iedereen zelf het lef niet om op BD foto's te posten.

on topic: een prachtplaat Ik hoop dat ik ooit ook zo'n beelden kan maken

Comment

ik lach me een deuk en zoek het verborgen emoticoontje ...

mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
                Als dat jouw mening is dan zou ik wel eens willen zien wat voor foto's jij maakt.
                komaan!!! posten! posten! posten!

Ik denk dat we van concertfoto nog heel wat kunnen leren, met zijn jarenlange ervaring.
                absoluut!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                  ik lach me een deuk en zoek het verborgen emoticoontje ...

mm

ik ga met deze richting mee

...en ben razend benieuwd geworden naar foto's van anderen..
                  het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
                  Telecaster weblog
                  km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

Comment

Als dat jouw mening is dan zou ik wel eens willen zien wat voor foto's jij maakt. Ik denk dat we van concertfoto nog heel wat kunnen leren, met zijn jarenlange ervaring.

En zoals altijd hebben de mensen met de meeste kritiek op iedereen zelf het lef niet om op BD foto's te posten.

on topic: een prachtplaat Ik hoop dat ik ooit ook zo'n beelden kan maken
                    Leg me mischien eens uit wat er zo goed is aan dat plaatje, mischien mis ik iets he, volgens mij gewoon een heel statisch snapje van een beroemdheid thats all.
                    Vertel me wat er bijzonder aan is qua compo, sfeer inbrenging , emotie. Vertel het me ik zou het graag weten.

als ik dan bvb de beeldjes zie op dit forum van hds met "Los Putas @ Rockinferno, Wetteren" is dat wel iets anders, dat zijn beelden die iets te vertellen hebben he.

Comment

Ik denk dat deze foto het snapshot gehalte toch ruim overstijgt. De schuine hoek van de foto zorgt voor een geslaagde compo. De kleurencombinatie tussen de achtergrond en het onderwerp van de foto maakt het gewoon af.

maar ja, als jij het een snapshot vind zonder compo en sfeer, dan ga ik mijn tijd daar niet insteken om je van gedacht te doen veranderen.

De gustibus...

Comment

als ik dan bvb de beeldjes zie op dit forum van hds met "Los Putas @ Rockinferno, Wetteren" is dat wel iets anders, dat zijn beelden die iets te vertellen hebben he.
                        dat zijn inderdaad andere beelden, die ook wel sterk zijn,
                        in hun soort! dergelijke dynamische flitsbeelden met breedhoek
                        is typisch voor deze scene, liefst op 2de gordijn geflitst, als het
                        even kan fisheye deformed en diagonaal.

bij het genre dat bv lionel brengt is dit ongepast en ook
                        onwenselijk, ik denk trouwens dat je met breedhoek en flits
                        rap met je klieken en je klakken buiten ligt daar

'k ben trouwens ook wel benieuwd naar enig werk van jouw.
                        je hebt duidelijk een mening en kunt die staven met foto's die
                        je wel apprecieert (jammer genoeg ten koste van andere)
                        maar ik mag toch hopen dat je als fotograaf zelf ook ervaring
                        hebt in dit circuit?

mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"

Comment

Hey Puerte, olijke grapjas! Als jij mij nog dertig jaar garandeert, dan mag je àlles over mijn foto's schrijven! Deal?

On topic: Lionel is niet bepaald de meest expressieve performer on stage. Eens met zijn handje zwaaien (zoals op deze foto, gemerkt Puerte?) is zowat het meest extravagante waar hij mee uitpakt... Hij maakt dan ook ingetogen easy-listening muziek. Dit is dus een easy-looking shot. (Een zo heb ik voor àlles een uitleg, na 30 jaar...)

Comment

Speciaal voor Puerte, omdat hij wat meer sfeer wilt, én ik in een uitzonderlijk goede bui ben nu ik zeker ben dat ik nog 30 jaar verder mag foto’s trekken: hierbij wat extra postjes uit mijn archief , van o.a. Natalia, Shakira en R.E.M.

Allemaal zonder flits, want dat mag inderdaad nooit bij grote acts, zoals de meeste BD-leden wel weten. Wel nog bijna allemaal (behalve Shakira) met onze vroegere Nikon-spullen, dus met excuses voor de soms wat hogere ruis in de donkere partijen.

Op verzoek van Concertfoto.

MVG, Jeff
                            Last edited by LJ Tom; 5 maart 2007, 22:18. Reden: foto achter link gezet
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Maar Puerte toch, als ge de fijne emotie in deze opnamen niet voelt en ziet, dan heb ik medelijden met u. Hoe afgestompt kunt ge zijn als ge hier geen kiekenvel van krijgt? Heel het beeld straalt sfeer uit, de hoek is perfect en er is inhoud naar believen. Als ge dan ook nog de actiebeelden ziet die achteraf zijn gepost - om u plezier te doen! - dan kunt ge toch niet ontkennen dat Concertfoto een krak is op dit gebied? Al snap ik nu wel waarom er zo weinig profs posten op dit forum. Als ze door nobodys, die zelf nog nooit iets hebben gepost van foto's, worden te kakken gezet met argumenten die op niks slaan, dan blijven ze natuurlijk liever weg. Wat mij betreft: ik hoop dat Concertfoto zich niet laat wegjagen!

Comment

digipics357 heeft een prachtig motto in
                                zijn handtekening staan, canonist ...

mm
                                ∏__|_ ∏__|_
                                "no rules, great shots"

Comment

Working...
                                X