Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuut

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Wesley-K Bekijk bericht
    Het spiegelbeeld is de oorspronkelijke reflectie zoals het genomen is…
    Als je uw camera scheef houdt bij het maken van de foto dan staat de foto gewoon scheef toch ...

Jij bedoelde dus de andere kant opdraaien. Dacht dat je bedoelde zoals de laatste foto.
    Neen ik bedoelde weldegelijk in deze richting, maar je hebt 'm te ver geroteerd nu
    Trouwens, ik moet niet zeggen links of rechts draaien als je mijn tip gelezen hebt hoe een foto recht te zetten als er een reflectie op het water te zien is, dan is dat gewoon héél erg simpele logica

De andere richting uit lijkt me niet te kloppen, voelt niet juist aan dan…
    ok, prima toch
    Als jij vind dat het beter "voelt" hoe deze nu staat dan moet je het vooral zo laten
    Het is sowieso jouw foto en je doet ermee wat je zelf wilt

Kwestie nog over de donkere afwerking, ik had daarover een vraag gesteld, namelijk is je monitor gekalibreerd op je werkplek ?
    Dus kalibratie op kleur maar ook op lichtintensiteit ?

grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 10 mei 2025, 02:11.
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Het spiegelbeeld is de oorspronkelijke reflectie zoals het genomen is…
      Jij bedoelde dus de andere kant opdraaien. Dacht dat je bedoelde zoals de laatste foto.
      De andere richting uit lijkt me niet te kloppen, voelt niet juist aan dan…
      Het is geen kwestie van aanvoelen: het beeld staat recht of scheef. En deze staat scheef. Bij een spiegelbeeld op een perfect waterpas oppervlak (en dat is stilstaand water toch nog altijd) bevindt ieder punt van het spiegelbeeld zich op een loodlijn getrokken vanuit het origineel beeld.
      Gemakkelijk te controleren door de rand van een venster van een of ander programma over uw beeld te schuiven. In uw beeld bvb de punt van de bek. Die moeten dus perfect gelijk de kaderrand van dat venster raken.

Comment

Working...
      X