Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuut

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Fuut

Fuut in het Vinne.

Fuut (1 van 1) by Wesley Knaepen, on Flickr

Heel mooi licht in je foto. De weerspiegeling is ook een meerwaarde. Op ooghoogte van de vogel zou ik de foto nog beter hebben gevonden.
    Geyst

Comment

Een mooie sierlijke vogel en ook mooi vastgelegd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geyst Bekijk bericht
        Heel mooi licht in je foto. De weerspiegeling is ook een meerwaarde. Op ooghoogte van de vogel zou ik de foto nog beter hebben gevonden.
        Dank je voor je reactie. Ik ben het helemaal eens met je, alleen liet de omgeving het niet toe om op ooghoogte te fotograferen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geyst Bekijk bericht
          Ik volg. Je instellingen vind ik wel raar: klein diafragma, hoge sluitertijd en dus hoge ISO.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door archi Bekijk bericht

Ik volg. Je instellingen vind ik wel raar: klein diafragma, hoge sluitertijd en dus hoge ISO.
            Klopt, hier heb je een punt, niet meteen een uitleg voor, wss met snel te zijn...

Comment

Bijzonder mooie waarneming en opname.

Comment

sorry naar geen detail en kleur is niet ok...
                nikon coolpix s9100

Comment

Tegenwoordig lijkt het alsof niemand nog de waarheid durft schrijven, dit is al een hele tijd aan de gang ...
                  Vroeger kon je veel bijleren op dit forum maar tegenwoordig lijkt dit volledig weg spijtig genoeg.
                  Ik denk dat een topicstarter meer heeft aan enige tips dan gewoon mooie opname te horen.

Over deze opname, ik vind het standpunt wel geslaagd en vooral dankzij de weerspiegeling
                  Toch enige opmerkingen
                  - De foto is te donker, dus zeker al de schaduwen optrekken
                  - Kleuren zijn wel apart te noemen, mss nog even sleutelen aan je witbalans al kan het al helpen door de schaduwen op te lichten
                  - De foto staat scheef, als tip ... een weerspiegeling is altijd loodrecht op het originele

Voor de rest vind ik het heel geslaagd hoe je de compositie gekozen hebt waarbij de Fuut het beeld inzwemt

ps. deze opmerkingen zijn niet verkeerd bedoelt en gewoon om te helpen

grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Tegenwoordig lijkt het alsof niemand nog de waarheid durft schrijven, dit is al een hele tijd aan de gang ...
                    Vroeger kon je veel bijleren op dit forum maar tegenwoordig lijkt dit volledig weg spijtig genoeg.
                    Ik denk dat een topicstarter meer heeft aan enige tips dan gewoon mooie opname te horen.

Over deze opname, ik vind het standpunt wel geslaagd en vooral dankzij de weerspiegeling
                    Toch enige opmerkingen
                    - De foto is te donker, dus zeker al de schaduwen optrekken
                    - Kleuren zijn wel apart te noemen, mss nog even sleutelen aan je witbalans al kan het al helpen door de schaduwen op te lichten
                    - De foto staat scheef, als tip ... een weerspiegeling is altijd loodrecht op het originele

Voor de rest vind ik het heel geslaagd hoe je de compositie gekozen hebt waarbij de Fuut het beeld inzwemt

ps. deze opmerkingen zijn niet verkeerd bedoelt en gewoon om te helpen

grts
                    Sieg
                    Dank je wel voor de feedback.

Ik zal een van de volgende dagen kijken of ik de foto kan aanpassen.
                    Maar dit is vooral ook smaak, ik hou wel van donkere foto's.
                    En heb hier wat proberen spelen met Colorgrading.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wesley-K Bekijk bericht

Dank je wel voor de feedback.

Ik zal een van de volgende dagen kijken of ik de foto kan aanpassen.
                      Maar dit is vooral ook smaak, ik hou wel van donkere foto's.
                      En heb hier wat proberen spelen met Colorgrading.
                      Is uw monitor waarop je de foto's afwerkt, is deze gekalibreerd op je werkplek ?

grts
                      Sieg

Comment

Standpunt stoort me hier eigenlijk niet, vind het wel origineel zo.
                        Ik vind de kleursfeer in deze foto ook wel iets hebben. Zwartste delen zijn wat dichtgelopen en klein overbelicht plekje op de borst.
                        Maar wat ik het meeste 'mis' is wat detail in het oogje. Voor de rest vind ik dit zeker niet mis...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht
                          Standpunt stoort me hier eigenlijk niet, vind het wel origineel zo.
                          Ik vind de kleursfeer in deze foto ook wel iets hebben. Zwartste delen zijn wat dichtgelopen en klein overbelicht plekje op de borst.
                          Maar wat ik het meeste 'mis' is wat detail in het oogje. Voor de rest vind ik dit zeker niet mis...
                          dank je voor je feedback. Standpunt is inderdaad niet zoals de doorsnee foto.
                          Ik heb hier toch hieronder toch even een iets bijgewerkte versie.
                          Fuut1 (1 van 1)-2 by Wesley Knaepen, on Flickr

Comment

Nu staat 'm nog schever maar naar de andere kant, ik had je nogthans een tip gegeven over hoe je een spiegelbeeld recht zet

grts
                            Sieg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Nu staat 'm nog schever maar naar de andere kant, ik had je nogthans een tip gegeven over hoe je een spiegelbeeld recht zet

grts
                              Sieg
                              Het spiegelbeeld is de oorspronkelijke reflectie zoals het genomen is…
                              Jij bedoelde dus de andere kant opdraaien. Dacht dat je bedoelde zoals de laatste foto.
                              De andere richting uit lijkt me niet te kloppen, voelt niet juist aan dan…
                              Last edited by Wesley-K; 9 mei 2025, 22:58.

Comment

Working...
                              X