Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Prachtig het 'speelse' van de Beagle weer gegeven. Lijkt me moeilijk met zo`n bewegelijk onderwerp.
Nr 2 heeft de voorkeur vanwege het kleurlijke geheel. Zowel Beagle als achtergrond.
Hey Kayrun
heb je AF-C gebruikt bij nr2 ? en welke methode: één focusveld, dynamisch focusveld of dichtstbijzijnd onderwerp ?
een onderwerp dat naar je toebeweegt vind ik meestal ni simpel om goed scherp te hebben
Last edited by Dirtyharry71; 29 januari 2005, 20:38.
Focal length 130.0mm
Exposure time 1/2500s
Aperture 7.1
Wat bedoel je met één focusveld ? Ik was gisteren hetzelfde aan het proberen (sorry voor de mensen die vinden dat ik aan het naapen ben ) dan je prachtige tweede foto, maar kreeg er geen scherp
Focal length: 47 mm
Exposure: 1/120s (maakt het weer, zon tegen zwaar bewolkt, het verschil ?)
Aperture: 3.1
je ziet dat Kayrun diafragma 7.1 heeft
dus meer scherptediepte waardoor meer kans om een scherpe foto te hebben
en dan nog 1/2500s
dat kan enkel bij veel zonlicht
tenzij de ISO hoog stond en dan nog
[QUOTE=dgeuens]Wat bedoel je met één focusveld ? Ik was gisteren hetzelfde aan het proberen (sorry voor de mensen die vinden dat ik aan het naapen ben ) dan je prachtige tweede foto, maar kreeg er geen scherp
Focal length: 47 mm
Exposure: 1/120s (maakt het weer, zon tegen zwaar bewolkt, het verschil ?)
Aperture: 3.1
Om hem scherp te hebben : af-c opzetten ipv af-s, 1 focusveld (niet op dynamisch in het menu van uw camera)... sluitertijd op min 1/320, en aperture op max open (hangt van uw lens af), en dan met dat 1 focusveld (in het midden)
(toch bij bewolking, bij beter weer is het beter van uw aperture kleiner te maken, beter onder belicht, dan overbelicht;... onderbelichting trek je in nabewerking wel recht)
en dan blijven op de kop focusen, zeker op de kop blijven focusen, wat er ook gebeurt
vb is wel niet echt 100% schitterend, maar was ook een van mijn testen
Comment