Prachtig het 'speelse' van de Beagle weer gegeven. Lijkt me moeilijk met zo`n bewegelijk onderwerp.
Nr 2 heeft de voorkeur vanwege het kleurlijke geheel. Zowel Beagle als achtergrond.
Hey Kayrun
heb je AF-C gebruikt bij nr2 ? en welke methode: één focusveld, dynamisch focusveld of dichtstbijzijnd onderwerp ?
een onderwerp dat naar je toebeweegt vind ik meestal ni simpel om goed scherp te hebben
Last edited by Dirtyharry71; 29 januari 2005, 19:38.
Focal length 130.0mm
Exposure time 1/2500s
Aperture 7.1
Wat bedoel je met één focusveld ? Ik was gisteren hetzelfde aan het proberen (sorry voor de mensen die vinden dat ik aan het naapen ben ) dan je prachtige tweede foto, maar kreeg er geen scherp
Focal length: 47 mm
Exposure: 1/120s (maakt het weer, zon tegen zwaar bewolkt, het verschil ?)
Aperture: 3.1
je ziet dat Kayrun diafragma 7.1 heeft
dus meer scherptediepte waardoor meer kans om een scherpe foto te hebben
en dan nog 1/2500s
dat kan enkel bij veel zonlicht
tenzij de ISO hoog stond en dan nog
[QUOTE=dgeuens]Wat bedoel je met één focusveld ? Ik was gisteren hetzelfde aan het proberen (sorry voor de mensen die vinden dat ik aan het naapen ben ) dan je prachtige tweede foto, maar kreeg er geen scherp
Focal length: 47 mm
Exposure: 1/120s (maakt het weer, zon tegen zwaar bewolkt, het verschil ?)
Aperture: 3.1
Om hem scherp te hebben : af-c opzetten ipv af-s, 1 focusveld (niet op dynamisch in het menu van uw camera)... sluitertijd op min 1/320, en aperture op max open (hangt van uw lens af), en dan met dat 1 focusveld (in het midden)
(toch bij bewolking, bij beter weer is het beter van uw aperture kleiner te maken, beter onder belicht, dan overbelicht;... onderbelichting trek je in nabewerking wel recht)
en dan blijven op de kop focusen, zeker op de kop blijven focusen, wat er ook gebeurt
vb is wel niet echt 100% schitterend, maar was ook een van mijn testen
Comment