Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret Border Collie.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Portret Border Collie.

Voor hondenfotografie moet je hier op BD bij Nakiro zijn (Elke Braet), das al van 't mooiste dat ik gezien heb.
    grt
    Gerrit

Comment

dubbel
      Last edited by de Gerre; 26 februari 2022, 20:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de Gerre Bekijk bericht
        Voor hondenfotografie moet je hier op BD bij Nakiro zijn (Elke Braet), das al van 't mooiste dat ik gezien heb.
        grt
        Gerrit
        Inderdaad mooie afbeeldingen die ze maakt
        Maar vergeet uiteraard niet dat die zwaar bewerkt worden om die bepaalde sfeer te scheppen

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Maar vergeet uiteraard niet dat die zwaar bewerkt worden om die bepaalde sfeer te scheppen

grts
          Sieg
          Maar daar kan haar broer dan helpen...
          grt
          Gerrit

Comment

Dank voor alle reacties!

Gerrit, dank je voor het meedenken. Nakiro maakt inderdaad kunstwerken. Prachtig! Ik heb deze sites als voorbeeld:
            https://foscofotografie.nl
            https://www.monoafotografie.nl
            https://mijnstijlfotografie.nl

Wat ik niet snap, is dat de twee laatste foto's niet scherp worden bevonden. Ik zie het niet ... Misschien omdat ik op een 13 inch laptop werk? Maar ook bij inzoomen zie ik het niet. Wat mis ik? Waar moet ik kijken?

Ik ga binnenkort eens met de laatste foto "spelen". Vierkant formaat van maken. Nogmaals, dank voor alle tips.
            Groetjes, Linda

Comment

Ps.
              M'n broer vertelde vanochtend dat de onscherpte kan komen door verkeerd verkleinen. Maar hij is druk, dus ik moet even geduld oefenen .
              Groetjes, Linda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lin Bekijk bericht
                ...
                Wat ik niet snap, is dat de twee laatste foto's niet scherp worden bevonden. Ik zie het niet ... Misschien omdat ik op een 13 inch laptop werk? Maar ook bij inzoomen zie ik het niet. Wat mis ik? Waar moet ik kijken?

...
                Linda beide foto's hebben een lichte onscherpte op neus en vooral op de ogen en nog meer op de vacht (beetje flou...) De haartjes zijn bijvoorbeeld niet ragfijn.
                Kan je de exif gegevens posten?

Fabrice,
                Groeten,
                Fabrice,
                Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

Comment

Hoi Fabrice, dank voor je reactie.

Foto 1
                  Scherptediepte: 300 mm
                  F-getal: f/5.6
                  Belichtingstijd: 1/200

Foto2
                  Scherptediepte: 280 mm
                  F-getal: f/5.6
                  Belichtingstijd: 1/200

Dat zou dus eigenlijk moeten zijn:
                  Foto 1
                  Belichtingstijd: 1/300

En foto 2
                  Belichtingstijd: 1/280

Ik vind het heel lastig om de "Exif" in de gaten te houden tijdens fotograferen .
                  Groetjes, Linda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lin Bekijk bericht

Ik ga binnenkort eens met de laatste foto "spelen". Vierkant formaat van maken. Nogmaals, dank voor alle tips.
                    Ik vind persoonlijk de onscherpte nogal meevallen, uiteraard zijn de twee laatste niet zo scherp, maar volgens mij komt dit omdat ze nog niet zijn afgewerkt.
                    Daarentegen een 13" scherm is uiteraard niet ideaal om op te werken, zeker omdat deze laptop schermpjes zijn afgesteld in de fabriek om heel veel kleur en contrast te geven, dan lijkt het aantrekkelijker voor de mensen.
                    Dus een extra groter scherm dat je kan kalibreren is zeker de moeite om over na te denken als je echt verder wilt gaan in het afwerken van foto's.

Maar soit, van die laatste opname is zeker iets moois te maken met enkele stapjes, wel moet je iets meer verscherpen op de ogen omdat de grootste scherpte op de neus ligt.
                    Ik heb zelf even heel snel je foto binnengehaald en eens gekeken wat je ermee kan doen qua scherpte, belichting en kleuren, en is zeker niet verkeerd want je hebt een mooie setting uitgekozen, kan je veel mee doen.
                    Hier een voorbeeldje (als ik 'm moet weghalen laat je het maar weten)

grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Wauw Sieg. Dat heb je mooi gedaan . Ik heb 'm binnengehaald. Dan kan hij bij jou van de server af. Dankjewel.

Komende week maar eens kijken of ik deze bewerking na kan doen .

Is de overbelichting op de snuit niet te storend?

Sieg, ik heb je site bekeken. Prachtige foto's! Dat doe ik je niet na.
                      Groetjes, Linda

Comment

Hallo Sieg,
                        dat heb je dan toch maar even knap geregeld... en wat mij betreft is deze foto nu HOF-waardig...

en dit is toch net de bedoeling van een fotografieforum?
                        grt
                        Gerrit
                        Last edited by de Gerre; 28 februari 2022, 20:34.

Comment

Dank je Gerrit .
                          Groetjes, Linda

Comment

Knap gedaan van Sieg. Maar ook van Linda, wat alles begint bij een goede foto.
                            Welk toestel gebruik je Linda en welke lenzen? Heeft de lens stabilisatie?
                            Kortere belichtingstijden zouden misschien toch van in het begin een scherper beeld geven (en waarschijnlijk ook een iets kleiner diafragma).
                            Groeten,
                            Fabrice,
                            Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

Comment

Dankjewel Fabrice .

Ik gebruik nu een Sony Alpha 77II. Meestal gebruik ik m'n APO Telezoom AF 100-300. Soms gebruik ik m'n Minolta 50 1.7. Zoals je waarschijnlijk weet, heeft Sony de stabilisatie in de body zitten.

De foto's in dit topic heb ik echter nog met m'n Sony Alpha 700 geschoten. Ik heb de indruk dat m'n A77II scherpere foto's maakt. Of in ieder geval de scherpte legt waar ik 'm wil.
                              Groetjes, Linda

Comment

Ik heb een poging gedaan om de foto te bewerken. Het resultaat staat ook in de beginpost. Hoop dat ik het zo goed doe.

Groetjes, Linda

Comment

Working...
                                X