Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret Border Collie.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Portret Border Collie.

Ik weet niet of ik deze foto in het juiste onderdeel plaats. Anders hoor ik het graag.
    Ik ben begonnen met een cursus Photoshop. Ben best wel trots op het eerste resultaat .
    Bedankt voor het kijken .

Edit. Originele foto.

Edit 2. De foto van verderop in dit topic bewerkt.

Last edited by Lin; 3 maart 2022, 20:23. Reden: Tweede bewerkte foto geplaatst
    Groetjes, Linda

Re: Portret Border Collie.

Goed vastgelegd met een prima afwerking qua kleuren
    Alleen snap ik niet waarom je hier PS voor zou nodig hebben ?

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Dankjewel voor je positieve reactie, Sieg.

Ik heb uiteindelijk voor PS gekozen, omdat mijn broer dagelijks met dit programma werkt. Hij kent het programma van binnen en van buiten en ik mag altijd alles vragen. Als m'n abo afloopt, kan ik altijd nog naar een ander fotoprogramma overstappen. Is dat een antwoord op je vraag? Of begrijp ik je verkeerd?
      Groetjes, Linda

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lin Bekijk bericht
        Dankjewel voor je positieve reactie, Sieg.

Ik heb uiteindelijk voor PS gekozen, omdat mijn broer dagelijks met dit programma werkt. Hij kent het programma van binnen en van buiten en ik mag altijd alles vragen. Als m'n abo afloopt, kan ik altijd nog naar een ander fotoprogramma overstappen. Is dat een antwoord op je vraag? Of begrijp ik je verkeerd?
        Duidelijk, bedankt
        Maar ik stelde eerder de vraag, waarom Photoshop bij deze opname, of er misschien iets aan toegevoegd of verandert is aan achtergrond o.i.d.
        Maar uiteraard de logische keuze van jou als je zoveel informatie van je naasten kunt krijgen

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

A, zo. Er is een vignet toegevoegd. Overbelichting weggewerkt. Ogen opgelicht. Achtergrondkleur aangepast.

Zal de originele foto ook uploaden.
          Groetjes, Linda

Comment

Mooi dierenportret!
            BD0681BE -
            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Vind het origineel veel beter dan de bewerkte foto..

Groeten,
              Raf
              Instagram

Comment

Die staat er mooi bij! origineel+
                vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
                  Vind het origineel veel beter dan de bewerkte foto..

Groeten,
                  Raf
                  Het origineel is ook meer mijn smaak.
                  Groeten,
                  Fabrice,
                  Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

Comment

Aan het origineel hoefde niet veel aan te gebeuren hoor... zo ook al mooi !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddyg Bekijk bericht
                      Aan het origineel hoefde niet veel aan te gebeuren hoor... zo ook al mooi !
                      Ook mijn gedacht
                      Groeten Andre

Comment

Bij zo'n mooie hond heb je zeker geen PS nodig.
                        Ik zie bij een dierenportret wel graag de twee ogen,en als je deze hond even de rust gegeven had was die tong niet zo nadrukkelijk in beeld geweest.
                        Een hond kan niet zweten en moet zijn warmte op peil houden langs zijn voetzolen en zijn gehijg vooral.
                        Als je deze hond in rust fotografeert, met 2 ogen, neus en ogen scherp dan denk ik dat je een prima foto hebt, en ik weet dat deze hond luistert als geen andere...
                        Ik zou graag dergelijke foto zien...
                        grt
                        Gerrit

Comment

Hallo Lin,
                          Ik wil nog even een nota bijvoegen. Ik heb een tweelingsbroer en we fotograferen beiden, ik al 40 jaar en hij sinds de digitale fotografie. Met de computer en PS is hij een crack, terwijl ik daar heel bescheiden wat kennis van heb. Met mijn kennis van het licht te zien maak ik in zijn ogen mooie foto's, en hij met zijn kennis van PS maakt hij in mijn ogen ook mooie foto's. Als tweeling beoefenen we dezelfde hobby, maar op een heel andere manier... en das dikwijls heel leuk...en geeft dikwijls nogal wat discussie...
                          grt
                          Gerrit

Comment

Heel veel dank voor alle reacties en complimenten. Ben ik heel blij mee .

Gerrit. Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Ik heb wel zulke foto's, maar daar is de snoet nog meer overbelicht. Zie hieronder.
                            De hond op de foto had net hard gerend, ondanks dat we de eigenaresse hadden gevraagd 'm aan te lijnen. De hond luisterde goed, maar de baas niet.

Groetjes, Linda

Comment

Hallo Lin,
                              Graag kom ik nog even terug op deze border collie. Een echt frontaal portret vind ik minder mooi dan de snuit een beetje in hoek, hond iets naar de zijkant laten kijken maar dat toch de twee ogen zichtbaar zijn, zeker bij een hond met heterochromie (kleur van ogen verschillend, bruin en blauw, komt bij enkele rassen regelmatig voor...)
                              Wat mij zeker opvalt bij deze foto is dat hij niet scherp is. Bij een focuslengte van 300 mm moet je zeker een sluitertijd van 1/300s aanhouden en liefst nog korter Hier op BD kan je daar veel informatie over vinden. Van de laatste foto die je hier plaatst zou ik een vierkante uitsnede maken, met wat bladeren in de voorgrond, dat geeft het speelse en actieve karakter van deze hond beter weer. Maar denk eraan, een onscherpe foto kan de beste PS-werker niet goed maken, dat is voor de fotograaf...
                              PS inderdaad, dikwijls luisteren de honden beter dan de baasjes...

grt
                              Gerrit
                              Last edited by de Gerre; 26 februari 2022, 19:41.

Comment

Working...
                              X