Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mjam mjam!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Mjam mjam!

http://www.theafricabug.com

Re: Mjam mjam!

Hallo Jochen
    machtige beelden dat je hier presenteert, maar kan het zijn dat je foto's een beetje magenta-blauw-zweem hebben?
    Ik heb er eens enkele binnengehaald, een beetje magenta uitgehaald en een beetje geel toegevoegd, die komen mij veel natuurlijker over, althans op mijn gekalibreerd scherm...
    Maar dat doet niets af aan de kwaliteit van je mooie foto's...
    grts
    Gerrit

Comment

Hey Gerrit,

Het hangt echt af van het moment op de dag dat de foto is genomen. Het licht is hier heel anders dan in België. Net voor en na zonsondergang "koud" licht. Dan ineens zeer warm bij zonsopgang, en nog warmer bij de ondergang. Gedurende de dag zeer hard licht en slagschaduwen.

Ik zou dat allemaal kunnen aanpassen naar onze Belgische normen (zeer zacht licht de hele dag), maar daar heb ik echt de tijd niet voor. Mijn foto's worden in bulk ge'processed zodat ik er meteen genoeg heb om een hele tijd lang te posten. Maar ik kan echt niet elk plaatje in detail gaan editen (idem trouwens met andere opmerkingen die ik vaak krijg, bvb storende elementen zoals takjes voor het dier, of uitwerpselen op de grond).

Bottom line; ik laat het zien zoals het is. Als een foto wat blauw ziet, is er dat eentje die op een "koud" moment is genomen. En lijken de zebra's geel te zien, dan is dat eentje die is genomen in "golden hour".
      http://www.theafricabug.com

Comment

Dat weten we dan weeral, bedankt voor je uitleg en bedankt voor het posten...
        grts
        Gerrit

Comment

interessante info, ben gezien de kwaliteit van uw foto's wel (aangenaam) verrast dat je weinig tijd steekt in de bewerking ervan

Comment

Working...
          X