Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Oorspronkelijk geplaatst door Raf RaeymaekersBekijk bericht
Met de 1Dx vind ik toch het maximale 6400 iso, daarboven nee, toch niet hoor Sieg.
Laatst was ik bij chipclean in Nederland voor de 1Dx te laten reinigen.
Was daar per toeval ook de 1Dx II en de D5 voor te reinigen. Ze hebben testbeelden gemaakt onder dezelfde omstandigheden met hele hoge Iso.
En zoals de eigenaar van Chipclean ( Ron ) aanhaalde dat Canon zelfs met de mk II nog steeds in het zelfde bedje ziek is..
Ik heb de vergelijkende beelden gezien, die D5 met hun Sony sensor is gewoonweg verbluffend op heel hoge iso.
Veel verschil is er niet hoor Raf tussen de D5 en de 1Dx II
Ik heb hier al ergens eens het verschil beschreven tussen hoe Canon te werk gaat en hoe Nikon te werk gaat qua ruis.
Als je alles puur raw neemt zal je niet veel verschil zien, ik spreek uiteraard niet over de ruisonderdrukking.
Die is sowiezo beter bij de Sony sensors, ik spreek uit ondervinding.
Maar persoonlijk heb ik dan liever een tikje meer ruis waar ikzelf achteraf iets aan kan doen.
En dat verhaal Canon - Nikon gaat al jaren mee hė, geen kat die het verschil ziet ....
Trouwens die foto met die 1Dx van die uil op 10.000 iso waarover ik schreef, jij moet die ook gezien hebben toch.
Was een opname van Jaap op dat andere forum, tevens was die gepost in heel groot formaat en ik vond die toch zo slecht nog niet. En als je er een print van maakt zie je helemaal geen ruis meer toch.
Tevens ben hier op het ogenblik in het zuiden van Franktijk nachtfoto's aan het maken met mijn 1DxII, ik ga hier zonder te veel ruis makkelijk tot 6400iso
Met elk toestel kan je ruis maken, dit kan zelfs al,op 100so ....
Comment