Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laat me gerust...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laat me gerust...

    Net terug van een weekje Schotland. Op één van de dagen hadden we een trip gepland naar de Farne Islands: met een bootje maak je een rondvaart bij deze eilanden en kan je aan wal gaan, bij een dagtour krijg je 2 uur op Inner Farne en 2 uur op Staple Island.

    Prachtig om eens van dichtbij te bekijken hoe deze vogels (papegaaiduiker, zeekoeten, alken,...) leven en broeden maar als natuurfotograaf kan ik niet echt zeggen dat ik hier veel voldoening heb uitgehaald. Het was prachtig weer maar véél te hard licht om deze zeevogels, die dan nog eens een zwart-wit tekening hebben, omstreeks het middaguur te kunnen fotograferen. Door de warme luchttrillingen was het op een bepaald moment bijna onmogelijk om met een lange telelens te werken.

    Bovendien véél te véél volk voor mij, gewone dagjesmensen, die zich na een kwartier steendood vervelen en in de weg lopen, mannetjesputters die een ganse dag lopen te bebbelen als viswijven over waar ze al wel allemaal geweest zijn en wat voor fantastische foto's ze daar gemaakt hebben en ondertussen lopen te pronken met hun fotomateriaal zonder het te gebruiken .

    Ik heb er een hoop mooie foto's gemaakt maar ga die hier niet posten. Ik zal er de komende dagen wel een paar opzetten maar die zijn elders gemaakt. Een kilometer of 5 stappen door een eenzaam gebied en uitkomen bij een klif aan de kust waar je met een fototas van 13 kilo nog 100 meter steil naar beneden moet en dan weer de helft omhoog om de vogels in beeld te krijgen of in het binnenland een roodbortstapuit spotten die een vaste aanvliegroute heeft en dan twee uur wachten tussen de varens tot hij wil poseren...dat zijn momenten die ik koester en waar ik mooie herinneringen aan over houdt.

    Onderstaande foto illustreert het dubbele gevoel van de Farne Islands

    Last edited by ericvanhout; 22 juni 2013, 21:00.
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

  • #2
    Re: Laat me gerust...

    Knap plaatje en zeer goed in beeld gebracht
    Camera onderaan trekt de aandacht . . zonder zoomlens . . . en met flash !!!! . . .
    Mvg
    Francis
    Alle DiaShows: https://vimeo.com/album/191898

    Comment


    • #3
      Re: Laat me gerust...

      Tjah Eric de Farne islands zijn er voor gekend hé, een pak vogels maar ook een pak toeristen/fotografen.
      Is soms over de koppen lopen aldaar, eigenlijk een beetje zoals in een zoo ;-)
      Eigenlijk kan je niet thuiskomen zonder een gelukte foto van een visdief, Alk of Papegaaiduiker als je daar meerdere dagen een bezoek brengt
      Ik ken mensen die daar naartoe geweest zijn zonder telelens maar een gewone standaard zoom lens en toch met foto's naar huis komen waarbij vogels vol in beeld staan.

      Je hebt hier in ieder geval een leuke opname laten zien waarbij je het bijpassende verhaal mooi uitbeeld.

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Laat me gerust...

        Inderdaad een toffe foto, hier spontaan een glimlach

        Comment


        • #5
          Re: Laat me gerust...

          Mooie foto..
          En ik ga ook over 3 weken naar Schotland ,naar het gebied Handa Island!
          hopen op ook mooi weer :-)
          Grt erik

          Comment


          • #6
            Re: Laat me gerust...

            Inderdaad een foto die de situatie ginds heel goed illustreert. Heel mooi geplaat!
            Grt. Jef

            Comment


            • #7
              Re: Laat me gerust...

              Oorspronkelijk geplaatst door Hofie Bekijk bericht
              Inderdaad een foto die de situatie ginds heel goed illustreert. Heel mooi geplaat!
              Grt. Jef
              Ik volg.
              Zie ook flickr

              Comment


              • #8
                Re: Laat me gerust...

                Heel bijzonder deze twee tegelijk !!!
                grt,
                Annie
                Ik fotografeer met mijn gevoel ,zo bereik ik ook mijn doel.
                Pimpel

                Comment


                • #9
                  Re: Laat me gerust...

                  Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                  ........
                  gewone dagjesmensen, die zich na een kwartier steendood vervelen en in de weg lopen, mannetjesputters die een ganse dag lopen te bebbelen als viswijven over waar ze al wel allemaal geweest zijn en wat voor fantastische foto's ze daar gemaakt hebben en ondertussen lopen te pronken met hun fotomateriaal zonder het te gebruiken .
                  gun een ander ook zijn/haar pleziertje.
                  ---
                  maar tis een prachtig shot.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Laat me gerust...

                    Merci voor de comments .

                    En ja hoor Bouk, ieder zijn pleziertje. Ik wou maar duidelijk maken dat een overvloed van mensen op een beperkte ruimte het voor mij moeilijk maakt om ten volle te kunnen genieten van de natuur. Misschien dat anderen daar ook last van hebben en dan is het toch iets wat het vermelden waard is indien je een trip naar die eilanden in overweging neemt.
                    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                    Flickr - JAlbum

                    Comment


                    • #11
                      Re: Laat me gerust...

                      Mooi beschrijvend plaatje, met dat harde licht. En als ik jou zo hoor, geen Farne island voor mij.
                      Vorige maand op Hornoya was het niet anders, maar wij waren wel met de eerste boot - toen het gros van de toeristen er aankwam hadden wij onze beste foto's al gemaakt.
                      Daarvan komen ook nog wel wat plaatjes hier voorbij, binnenkort.

                      Comment

                      Working...
                      X