Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hop met lunch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hop met lunch

    Ik volg mijn voorgangers.

    Grtz,
    Stefaan

    Comment


    • #17
      Re: Hop met lunch

      Mooi gedaan, lichtje in het oog en de vangst zijn natuurlijk top,
      groetjes,
      Loulou
      Loulou Beavers | fotoworkshops en fotoreizen | www.photo-moments.nl

      Comment


      • #18
        Re: Hop met lunch

        Die heb je op een goed plekje gevonden, niet zo gemakkelijk

        Horen doe je ze wel, en van boom tot boom vliegen of op de telefoondraden zitten.

        Comment


        • #19
          Re: Hop met lunch

          Mooie plaat, maar voor mij is hij nog mooier zonder de bruine zweem.

          Comment


          • #20
            Re: Hop met lunch

            Prachtig portret. Ik weet niet of mijn voorganger serieus was over de bruine zweem, maar ik vind de kleuren inderdaad iets vervuild. Kleur is en blijft altijd erg subjectief, maar ik zou persoonlijk proberen om de kleuren iets op te frissen. Witbalansaanpassing zou een eerste stap kunnen zijn.
            Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

            Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

            Comment


            • #21
              Re: Hop met lunch

              Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
              Prachtig portret. Ik weet niet of mijn voorganger serieus was over de bruine zweem, maar ik vind de kleuren inderdaad iets vervuild. Kleur is en blijft altijd erg subjectief, maar ik zou persoonlijk proberen om de kleuren iets op te frissen. Witbalansaanpassing zou een eerste stap kunnen zijn.
              Ik ben altijd serieus Er zit een bruinzweem overheen, zie je ook in je histogram. Ik merk de laatste jaren dat kleurzwemen soms een ondergeschoven kindje worden omdat kleur ook bij een kijker vaak smaakgevoelig ligt. Een kleine test op aut. niveau correctie zie je het direct. Kijk daarna naar het histogram en zie wat er is veranderd in je staafdiagrammetjes. Mijn ervaring leert me dat deze kleurzweem vaker voorkomt bij canon, en bij nikon de blauwe. Vraag me niet hoe het komt, want ook daar weet ik geen antwoord op.
              Last edited by Beelder; 10 juni 2013, 16:23.

              Comment


              • #22
                Re: Hop met lunch

                Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
                Ik merk de laatste jaren dat kleurzwemen soms een ondergeschoven kindje worden omdat kleur ook bij een kijker vaak smaakgevoelig ligt.
                En omdat het meestal niet wordt opgemerkt. Daarnaast is een kleurzweem soms wenselijk. In dit specifieke geval waarschijnlijk niet.
                Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

                Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

                Comment


                • #23
                  Re: Hop met lunch

                  Oorspronkelijk geplaatst door Beelder Bekijk bericht
                  Ik ben altijd serieus Er zit een bruinzweem overheen, zie je ook in je histogram. Ik merk de laatste jaren dat kleurzwemen soms een ondergeschoven kindje worden omdat kleur ook bij een kijker vaak smaakgevoelig ligt. Een kleine test op aut. niveau correctie zie je het direct. Kijk daarna naar het histogram en zie wat er is veranderd in je staafdiagrammetjes. Mijn ervaring leert me dat deze kleurzweem vaker voorkomt bij canon, en bij nikon de blauwe. Vraag me niet hoe het komt, want ook daar weet ik geen antwoord op.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
                  En omdat het meestal niet wordt opgemerkt. Daarnaast is een kleurzweem soms wenselijk. In dit specifieke geval waarschijnlijk niet.
                  De zweem is hier inderdaad duidelijk aanwezig maar absoluut niet storend, volgens mij zelfs de sfeer scheppend in dit specifiek geval dan.
                  Als je deze hier uithaalt zal je een kouder beeld krijgen.
                  Maar zoals steeds, over smaken en kleuren .....

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hop met lunch

                    Ter verduidelijking van de discussie over kleurzwemen, leek het mij een goed idee om te laten zien wat ik bedoel.

                    Hieronder het origineel en daaronder een versie waarin de kleurzweem grotendeels verwijderd is. Een fors verschil zoals je ziet, maar ik ben dan ook bewust iets verder gegaan dan ik normaal gesproken zou doen, zodat je goed kunt zien wat er mogelijk is.

                    Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar de versie zonder kleurzweem, maar met minder contrast.

                    Origineel:




                    Kleurzweem verwijderd:

                    Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

                    Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hop met lunch

                      De aanpassing gaat naar mijn smaak ietsje te ver omdat het bruine tintje bijdraagt tot de sfeer,
                      maar in elk geval zijn de dwarsbanden op de pennen daarin duidelijk wit zoals ze horen te zijn.
                      Toch een prachtplaat hoor.
                      fotosite

                      Comment


                      • #26
                        Re: Hop met lunch

                        Bedankt Marsel voor de duidelijke uitleg in PB en het voorbeeld hier. Daar kunnen we allen van leren, chapeau dat je daar de tijd voor nam .
                        Iedereen bedankt voor reacties/tips/opmerkingen!
                        http://500px.com/KennyDeBoeck

                        Comment


                        • #27
                          Re: Hop met lunch

                          Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                          De aanpassing gaat naar mijn smaak ietsje te ver omdat het bruine tintje bijdraagt tot de sfeer,
                          maar in elk geval zijn de dwarsbanden op de pennen daarin duidelijk wit zoals ze horen te zijn.
                          Toch een prachtplaat hoor.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          De zweem is hier inderdaad duidelijk aanwezig maar absoluut niet storend, volgens mij zelfs de sfeer scheppend in dit specifiek geval dan.
                          Als je deze hier uithaalt zal je een kouder beeld krijgen.
                          Maar zoals steeds, over smaken en kleuren .....

                          grts
                          Sieg
                          Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
                          Ter verduidelijking van de discussie over kleurzwemen, leek het mij een goed idee om te laten zien wat ik bedoel.

                          Hieronder het origineel en daaronder een versie waarin de kleurzweem grotendeels verwijderd is. Een fors verschil zoals je ziet, maar ik ben dan ook bewust iets verder gegaan dan ik normaal gesproken zou doen, zodat je goed kunt zien wat er mogelijk is.

                          Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar de versie zonder kleurzweem, maar met minder contrast.

                          Origineel:




                          Kleurzweem verwijderd:

                          Leuke discussie Sieg; Bedankt ook voor de uitleg waar ik helemaal in meega. De update Marsel is inderdaad wat ik bedoelde. Voor mij is hij zo veel mooier, maar...Respect voor de andere keuzes in smaak.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Hop met lunch

                            Mooi gedaan Marsel, al lijkt mij een versie tussen de twee in beter te zijn ?
                            Bij de originele heb ik het gevoel van 's morgens vroeg of 's avonds laat te zijn genomen, bij de update van jouw heb ik meer het gevoel van een opname overdag.
                            Weliswaar een bewolkte dag met zachte belichting

                            grts
                            Sieg
                            Last edited by Sieg; 11 juni 2013, 09:43.
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: Hop met lunch

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Mooi gedaan Marsel, al lijkt mij een versie tussen de twee in beter te zijn?
                              Eens, vandaar ook dat ik zei:

                              Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
                              Een fors verschil zoals je ziet, maar ik ben dan ook bewust iets verder gegaan dan ik normaal gesproken zou doen, zodat je goed kunt zien wat er mogelijk is.
                              Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

                              Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

                              Comment


                              • #30
                                Re: Hop met lunch

                                In de eerste post staat nu de update, de bruinzweem iets getemperd.
                                http://500px.com/KennyDeBoeck

                                Comment

                                Working...
                                X