Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Xxl pitbull Boedha

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Xxl pitbull Boedha

Kvind het een hele mooie foto, ook door het minimale aan verzadiging!

Heel knap hoor.
    Twijfel nog een beetje of je onder niet beter wat meer ruimte had gelaten, nu lijkt het een beetje of de voetjes zijn afgesneden (ook al zitten ze onder de sneeuw).

Over het wel en niet couperen, wel of niet gezondste hondenras is naast de kwestie.

Comment

Ik vind het een mooie foto, kijkt mooi statig, maar persoonlijk vind ik de gecoupeerde oortjes niet mooi. Gewone oren vind ik mooier.

Je haalt aan castreren, steriliseren etc aan, ok daar is idd argumenten voor te vinden en ik zeg ook niet dat ik daar voor ben. Het couperen van oren is, verbeter mij als ik fout ben, echter uit volkomen esthetisch standpunt, omdat 'dat hoort zo'. De hondjes worden zo niet geboren, het biedt geen extra voordelen voor de mens of de hond. Waarom zou je dat dan doen? Het wordt mss onder verdoving gedaan en goed verzorgd en dergelijke, maar WAAROM?
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

kortzichtig zou ik mezelf niet noemen.. nolan is nog gecastreerd door het asiel waar ik hem ben gaan halen, aangezien ik daar vrijwilliger ben heb ik het verschil dus kunnen zien en na jaren van dat werk weet je het wel!. op medisch vlak veel beter en zoals ik al zei genoeg pups op deze wereld... iedereen zijn eigen mening daar heeft kortzichtigheid niks mee te maken!!! maar idd een prachtige hond en een heel goede foto!!! Tip voor de volgende keer zet er in 1 keer bij dat je hond uit het buitenland komt en dat het daar nog wel toegestaan is... zo vermijd je de miserie die je nu hebt hebt
        Oorspronkelijk geplaatst door Tony de H Bekijk bericht
        Thnx!

Met reden verboden ben ik het niet mee eens. Verder ben je ook erg kortzichtig. Je geeft zelf al aan dat je je hond hebt laten castreren. Moet je even indenken dat je moeder dat bij jou had laten doen omdat dan je testosteron levels helemaal inzakken en je oestrogeen gaat over heersen. Alleen voor haar gemak zodat jij niet meer achter de vrouwtjes aan loopt. Lekker hypocriet natuurlijk. Zo zijn er nog een hele hoop dingen op te zeggen maar daar gaat het niet om volgens mij. Volgens mij ben ik een trose eigenaar van in mijn ogen een prachtige hond en plaats een foto op een foto forum. Niet op een discussie forum over honden dan had ik hem wel op hondenplaza gezet.

Dank je voor je coment! Ik zat er zelf ook over te denken maar twijfelde. Nu nog meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PixelScout Bekijk bericht
          kortzichtig zou ik mezelf niet noemen.. nolan is nog gecastreerd door het asiel waar ik hem ben gaan halen, aangezien ik daar vrijwilliger ben heb ik het verschil dus kunnen zien en na jaren van dat werk weet je het wel!. op medisch vlak veel beter en zoals ik al zei genoeg pups op deze wereld... iedereen zijn eigen mening daar heeft kortzichtigheid niks mee te maken!!! maar idd een prachtige hond en een heel goede foto!!! Tip voor de volgende keer zet er in 1 keer bij dat je hond uit het buitenland komt en dat het daar nog wel toegestaan is... zo vermijd je de miserie die je nu hebt hebt
          Op de eerste plaats hoef ik helemaal niet te zeggen waar ik mijn hond vandaan heb en hoe of wat. ik post een foto en hou het daarbij!! Dat je je eigen daden wil goed praten doe dat lekker in een ander topic. Ook ben ik van mening dat er idd al teveel mensen zoals jou in deze wereld zijn dus moeten we alle vrouwen daarom maar steriliseren zodat je je eigen niet meer voort kan planten Top helemaal mee eens Zoals je wellicht zult begrijpen is het maar vanuit welk standpunt je het bekijkt.
          Met vriendelijke groet,
          Tony de Hond
          www.xclusiveballonvaarten.nl

Comment

Oke, weer even terug naar waar het over ging.... de foto...ik heb hem even wat ruimer gemaakt.
            Wat is jullie mening. Zo beter?

Met vriendelijke groet,
            Tony de Hond
            www.xclusiveballonvaarten.nl

Comment

persoonlijk vindt ik hem beter, doordat er niets je afleid van de hond.. (maar dit zal wss afhangen van smaak )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                Ik vind het een mooie foto, kijkt mooi statig, maar persoonlijk vind ik de gecoupeerde oortjes niet mooi. Gewone oren vind ik mooier.

Je haalt aan castreren, steriliseren etc aan, ok daar is idd argumenten voor te vinden en ik zeg ook niet dat ik daar voor ben. Het couperen van oren is, verbeter mij als ik fout ben, echter uit volkomen esthetisch standpunt, omdat 'dat hoort zo'. De hondjes worden zo niet geboren, het biedt geen extra voordelen voor de mens of de hond. Waarom zou je dat dan doen? Het wordt mss onder verdoving gedaan en goed verzorgd en dergelijke, maar WAAROM?
                Ik vind een Amstaff of Mastino met ongecoupeerde oren even indrukwekkend als een gecoupeerde hond van dat ras. Bij dobermanns bv geldt dat helemaal niet. Ongecoupeerde dobermanns zien er uit als n jachthond, vandaar dat hun populariteit fel geminderd is (en ook gewoon omdat ze kapotgefokt zijn). Maar dan nog, blijft het overbodig.

Ivm pitbull versus American Bully : pitbulls zijn lichte, vrij kleine honden. Als ze 'goed' geconditioneerd zijn, hebben ze geen schrik om de strijd met n ander dier aan te gaan : van hond, over das, everzwijn tot zelfs stier of paard. Daar zijn ze voor gefokt (jammer genoeg). Maar ze hebben wel een bijtrem ten opzichte van mensen en kinderen.

Als je echte game pitbulls gaat kruisen met heel oude waakhondenrassen (mastino, bordeaux dog, rottweiler...) om grotere zwaardere honden te krijgen of om speciale kleurtjes in te fokken (rednose, blue, chocolate, black n tan...), loop je wel het risico om die bijtrem naar mensen toe kwijt te spelen.

Zo zijn er in de VS al veel bijtincidenten gebeurd met pitbullkruisingen, maar krijgt de 'echte' pitbull wel de slechte naam.

Ik denk dat de meeste mensen nog geen echte pitbull zouden herkennen moesten ze hem zien. Het zijn vrij kleine, lichte honden zonder zware spieren en een onopvallende beige of zwarte kleur.
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tony de H Bekijk bericht
                  Op de eerste plaats hoef ik helemaal niet te zeggen waar ik mijn hond vandaan heb en hoe of wat. ik post een foto en hou het daarbij!! Dat je je eigen daden wil goed praten doe dat lekker in een ander topic. Ook ben ik van mening dat er idd al teveel mensen zoals jou in deze wereld zijn dus moeten we alle vrouwen daarom maar steriliseren zodat je je eigen niet meer voort kan planten Top helemaal mee eens Zoals je wellicht zult begrijpen is het maar vanuit welk standpunt je het bekijkt.
                  man man man.... zeker vergeten dat ik niet diegene was die over dat couperen begon? met dierenvrienden op de plaats voor dierenfoto's kan je zoiets verwachten...mijn daden zijn in orde ik sta recht in mijn schoenen! EN ZOALS IK AL ZEI MAARJA DAAR LEZEN ZE DAN NATUURLIJK ALTIJD OVER.... HET IS EEN GOEDE FOTO, EN HET IS EEN MACHTIG MOOI BEEST

Comment

Eerste vind ik beter! Daar staat die veel massiever en grootser op dan de ruimere versie. de kleuren van de hond komen er ook mooier op uit vind ik.
                    Je hebt een mooie kolos en mag daar best fier op zijn ... zou ik ook doen als die van mij zou geweest zijn :-)

Het couperen van de oren is in eerste instantie nooit gedaan voor esthetische redenen. Dat is pas gekomen tijdens de domesticatie van de hond. Voordien, toen honden nog een doel hadden, werden ze gecoupeerd om verwondingen te minimaliseren bij honden die aanvallend ingesteld staan: pittbull, Cane Corso, Dogo Argentino, Doberman, American Bulldog, ...
                    Als die zo'n twee flapper dingen aan hun kop hadden hangen was dat al snel bij een aanval waar ze verwondingen opliepen.

Zelf heb ik altijd een Dogo Argentino gehad die dek reu was voor een Deense bloedlijn waar ik beslist had deze niet te laten couperen aangezien ik veel knip en scheurwerk eerder had gezien. Jouw Boedha heeft daarentegen heel nette oortjes gekregen.

Comment

on topic :
                      ik vind dit een heel mooie foto van een prachtige hond en al de rest doet niks terzake op een fotoforum.
                      Heb het ook meer voor jouw eerste versie omdat ie er majestueuzer opstaat
                      "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

De American Bulldog is nooit aan de oren gecoupeerd geweest. De meeste pitbulls van vechtlijnen zijn trouwens ook niet gecoupeerd. De Dobermann was geen vechthond maar n waakhond, hij is enkel gecoupeerd geweest om inbrekers af te schrikken en om een vals beeld van uniformiteit te geven. Dobermanns zijn uit veel verschillende rassen ontstaan. In t begin werden ze aan de oren en staart gecoupeerd om er allemaal t zelfde uit te zien, zodat ze als 1 ras beschouwd konden worden. Anders had je honden met grote hangoren, honden met tiporen, roze oren... en staarten varierend van n lange hangende staart tot n raar krulletje over de rug. Idem Riesenschnauzer, Boxer ... Als iedereen oren en staarten coupeert, kan je niet zien wat er niet is. Als jij dan als enkeling je hond niet laat couperen, en hij heeft n rare oorstand of staartvorm, val je al uit de prijzen en is al je werk en geld voor niks geweest.

Waarom was de staart van de duitse staander gecoupeerd, maar die van zijn engelse broer (de pointer) die krak hetzelfde werk doet, niet ?

Samenvattend : op n paar uitzonderingen na, is aan de oren couperen enkel om estetische redenen gedaan. En om indruk te maken op de massa.
                        Last edited by johan de man; 30 januari 2013, 11:28.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

en dat laatste daar hebben we hopelijk geen honden voor... wel om er prachtmaatjes aan te hebben en om er prachtfoto's zoals deze van te kunnen maken..
                          mijn excuses voor het eerder nogal hevig reageren... ik ben echter van mening zolang er teveel honden zijn op deze wereld het kweken dan ook tegen te gaan dus te stereliseren of te castreren... wat couperen betreft... tja als het in het buitenland nog mag dan is dat zo en dan hoop ik dat ze daar ook ooit wat slimmer worden..

Comment

wauw geweldige foto!!!

tja over sterelisatie en castratie...... ik ben een fervente cesar Milan kijker...gisteren nog tijdens een aflevering... de honden geraken gefrustreerd... wolven in het wild paren ook he... als ze een loopse teef rieken en er loopt er altijd wel ergens eentje rond draaien ze gek... hoe graag we ze ook vermenselijken... honden blijven dieren met instincten en daar hoort nu eenmaal voortzetting van bij....
                            FF Cru ik weet het mijn excuses maar mannen worden toch ook onnozel als het wat te lang duurt...

Comment

Update is mooier
                              Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                              Groeten
                              Kurt

Comment

Working...
                              X