Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vale Gier in vlucht + update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vale Gier in vlucht

Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
    Op het kleinere formaat wat hier gepost is moet je toch al met een vergrootglas kijken hoor
    Eerlijk, ... ik had het onmiddellijk opgemerkt nog voor er een reactie was. Toegegeven, ik had het beeld gekopieerd en vergroot om het wat meer in detail te gaan bekijken omdat het leek of de gier er was ingeplakt, zoals eerder gemeld. Pas nadien, intussen al meerdere reacties op de post, merkte ik op dat je ook een grotere versie kon bewonderen (ik lees weinig uit de rand maar kijk vooral naar de foto waar het tenslotte om gaat). Ik heb aanvankelijk ook niet als eerste gereageerd deels om niet arrogant over te komen met de reactie. Ik ben maar een leek Eric maar op sterke momenten toch wel oog voor detail en analyseer het beeld. Ik draag ook een bril, neen geen duikbril, mss heeft dit er iets mee te maken. Het vreemde is dat niemand dit opmerkt. Bijvoorbeeld nog een raadsel: Als je de exif van de foto bekijkt was de gier toch behoorlijk kort bij, er zal wel gecropt zijn laat ons daar van uit gaan, dan stel ik me de vraag hoe het komt dat zijn BG korrel vertoont en de gier niet. PS, geen problemen mee hoor zeker niet we leven in 2013. Maar de techniek en manier van de bewerking wekt mijn interesse.

Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
    Ik vind de achtergrond enorm storend, maar de gier staat er wel mooi op !
    Ik had er bij de eerste indruk ook wat moeite mee. Maar dit went, het zijn tenslotte dieren die in de hooggebergten vertoeven, tenzij ik mee hierin vergis. Ik blijf erbij, het moment is super, ook gezien de weinigen kansen die je hiervoor krijgt.
    grt, TROPCAL
    www.tropcal.be

Comment

Bedankt voor de reacties

@Eanx: Die is inderdaad niet superrustig, maar persoonlijk stoort mij dat niet zo, zo zie je nog zijn omgeving en kan je dat nog een beetje herkennen. Liever dat dan een blauwe lucht vind ik

@Tropcal: De gier is er zeker niet op geplakt, dat lijkt wss zo omdat heel de gier scherp is, en de achtergrond, die min een paar 100 m verder lag, onscherp is. Ik denk dat je voorgangers de grote versie niet bekeken hebben en/of minder uitgebreid naar het beeld gekeken hebben als jij. Op het formaat dat hier gepost is, is de halo amper zichtbaar en de vleugeltipjes zitten in de rechterbovenhoek. Maar daar bedoel ik zeker niet mee dat je geen gelijk hebt he Daarom heb ik de foto nogmaals opnieuw bewerkt en een update geplaatst. In het vervolg moet je je zeker niet inhouden, zolang je je kritiek/mening onderbouwt, mag je die van mij plaatsen (ook als eerste reactie) en zal ik dat niet snel als arrogant beschouwen. Bedankt voor je analyse

De foto is inderdaad een beetje gecropt, dit is een 81% crop (dus 81% van het origineel aantal pixels in overgebleven. Volgens de exif was deze gier ongeveer 34m van mij verwijderd. Qua bewerking, bewerkt qua kleur, contrast, witbalans, hooglichten en verscherping in Lightroom, in Photoshop iets meer ruimte gegeven aan de bovenkant (erg weinig plaats tussen bovenkant en vleugeltipjes) en dan nadien in LR de achtergrond ontruist adhv de brushtool. De korrel in de bg komt volgens mij vooral door de verscherping, die korrel veroorzaakt in een BG die oof is, maar gewoon verscherpt op het onderwerp.
      Last edited by LaurentS; 9 januari 2013, 18:19.
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
        Ik vind de achtergrond enorm storend, maar de gier staat er wel mooi op !
        Als achtergrond voor vliegende gieren heb je de keuze tussen bomen (zoals hier), de rotswand (met kans op schaduw) of de lucht (met contrastproblemen).
        Een beest van bijna 3 meter spanwijdte op 34 meter, het is een mooie shot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Als achtergrond voor vliegende gieren heb je de keuze tussen bomen (zoals hier), de rotswand (met kans op schaduw) of de lucht (met contrastproblemen).
          Een beest van bijna 3 meter spanwijdte op 34 meter, het is een mooie shot.
          T'is zeker een mooi schot, maar ik heb het over de bokeh van de achtergrond die onrustig is, niet het feit dat er bomen staan.
          Nu is het een storende blur met ghosting voor mij.
          Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Heel knap vluchtshot van dit imposant beest.
            Zie ook flickr

Comment

Working...
            X