Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De zeldzame zwarte neushoorn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: De zeldzame zwarte neushoorn

    Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
    Dat is dan ook de voornaamste reden dat ik op onze fotoreizen altijd gebruik maak van lokale gidsen - die kennen het gebied en de dieren als geen ander, en weten over het algemeen vrij nauwkeurig waar en wanner je ergens moet zijn om een bepaalde soort te zien. Dat scheelt enorm qua effectiviteit, vooral omdat je op safari voornamelijk afhankelijk bent van geluk. Maar ik begrijp dat dat niet voor iedereen mogelijk is.
    Ja, om eerlijk te zijn, in streken die ik niet ken (en waar ik niet zélf mag gidsen) doe ik dat ook.

    In Namibië zélf gereden. Maar éénmaal ter plaatse; zoveel mogelijk gebruik gemaakt van een lokale gids en een voertuig dat beter geschikt is.
    In privéparken rijd ik soms zélf, maar dan wel enkel als ik het gebied ken, als ik ook een gepast voertuig ter beschikking heb, en met radiocontact (met andere gidsen in hetzelfde gebied).

    Ondertussen heb ik geleerd dat dieren individuen zijn, en "creatures of habit". TTz de meesten doen steeds hunzelfde plekjes aan, en die keuze is zeer individueel bepaald.

    Maar we moeten ook durven toegeven, Marsel; ook dat is geen 100% garantie op succes. Want het blijft de wilde natuur. De geur van een meute wilde honden die is gepasseerd, is genoeg om een héél gebied voor een week lang uit zijn gewone doen te halen. Mijn belangrijkte raad is dan ook; "blijf lang genoeg!" Eén dagje Kruger, da's geen safari, da's een gok.

    Back on topic; het blijft heel leuk te zien dat veel mensen met onvergetelijke ontmoetingen naar huis komen!
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #17
      Re: De zeldzame zwarte neushoorn

      Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
      Dat is dan ook de voornaamste reden dat ik op onze fotoreizen altijd gebruik maak van lokale gidsen - die kennen het gebied en de dieren als geen ander, en weten over het algemeen vrij nauwkeurig waar en wanner je ergens moet zijn om een bepaalde soort te zien. Dat scheelt enorm qua effectiviteit, vooral omdat je op safari voornamelijk afhankelijk bent van geluk. Maar ik begrijp dat dat niet voor iedereen mogelijk is. Ik ben in ieder geval blij dat je een (zwarte) neushoorn gezien hebt - machtige dieren. Wat is die lichte plek boven het linkeroor?
      inderdaad geluk is een grote factor maar zelf ben ik nogal avontuurlijk aangelegd en heb het geluk liever in eigen hand . Als je natuurlijk wat tijdgebonden bent kan je best met een gids werken . Maar ik informeer me altijd goed op voorhand en zoek veel dingen zelf op . op internet vind je al vrij veel terug . Namibia is vrij veilig en kan je makkelijk op je eigen houtje doen dus bij mij vliegertje boeken 4x4 eventueel nationaal park vastleggen en de rest doen we terplaatse wel maar dat is natuurlijk een manier van reizen dat je moet aanspreken . Als mijn plannen onderweg veranderen dan passen we ons gewoon aan dat hoort bij het avontuur en het scheelt veel in mijne portemonnee . en op de vraag (Wat is die lichte plek boven het linkeroor?[/QUOTE] ) ik vermoed een weg die achterin naar links wegdraait .

      Comment


      • #18
        Toch nog zo weinig zwarte neushoorns 1500 / 2000 op zo'n grote oppervlakte.

        Een hele mooie waarneming

        Vriendelijk groet ,
        Jessey

        Comment

        Working...
        X