Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De zeldzame zwarte neushoorn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De zeldzame zwarte neushoorn

    Deze foto is ook genomen in Namibia waar nog enkele zwarte neushoons leven en op de lijst van uitsterven staan .
    sommige zullen dan ook op hun doorreis door Namibia hem niet altijd te zien krijgen . een land zo groot als frankrijk en Duitsland samen .
    vind het toch een hele prestatie dat we het voor elkaar hebben gekregen hem op de foto te krijgen . ook omdat we de reis op eigen houtje hebben gedaan
    zonder gidsen en naar alles wat we in beeld hebben gebracht zelf hebben moeten naar zoeken . heb er zelfs toeristen met busjes zien rondrijden en achteraf gehoord dat ze geen neushoorns te zien hebben gekregen .
    maar hier is die alvast van mij




  • #2
    Re: De zeldzame zwarte neushoorn

    Knappe foto van een zeldzame soort !
    Maar heb de indruk dat hij wat scheef staat !

    Groeten
    http://www.wimbosch.be

    Comment


    • #3
      Re: De zeldzame zwarte neushoorn

      Knappe waarneming Steven
      Maar staat de foto recht?

      Groeten,
      Raf
      Instagram

      Comment


      • #4
        Re: De zeldzame zwarte neushoorn

        Prima plaat Steven.
        Prachtig dier, mooie intacte hoorn.

        Grts Theo.
        Groet Theo
        http://500px.com/diethe

        Comment


        • #5
          Re: De zeldzame zwarte neushoorn

          Mooie waarneming, en ... van zo dichtbij ! (één van de "big 5")
          Snap alléén niet goed waarom hier 'portretformaat' (opstaand beeld) is gebruikt en niet 'landschapsformaat' ?
          Toch knap !
          KingCanon - Canon EOS 7D & 50D - Canon EF-S 10-22mm 3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm 2.8 IS USM, EF 100mm 2.8 Macro L USM IS, EF 70-300 4-5.6 L IS USM, EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM, Speedlite 580EXII, Manfrotto 3-pod - Gitzo mono.

          Comment


          • #6
            Re: De zeldzame zwarte neushoorn

            Knap plaatje van deze toch wel zeer bijzondere ontmoeting.
            Grt. Jef

            Comment


            • #7
              Re: De zeldzame zwarte neushoorn

              Leuke foto waarbij die donker dreigende lucht een mooi samenspeelt met deze kollos. Over de keuze van de uitsnede ben ik ook nog niet mee.
              Gr David

              Comment


              • #8
                Re: De zeldzame zwarte neushoorn

                Oorspronkelijk geplaatst door KingCanon Bekijk bericht
                Mooie waarneming, en ... van zo dichtbij ! (één van de "big 5")
                Snap alléén niet goed waarom hier 'portretformaat' (opstaand beeld) is gebruikt en niet 'landschapsformaat' ?
                Toch knap !
                Toelichting :

                daar ik zelf met de wagen heb gereden en wij deze neushoorn tegen kwamen . zat hij namelijk aan de verkeerde kant van de wagen .
                mijn zoon zat op de passagierszijde en had de beste plaats . ik moest de wagen wat schuin zetten en kon juist van uit de chauffeurskant tussen deurstijl en spiegel deze uitsnede maken horizontaal was geen optie anders had ik hoeken van de spiegel mee.
                het moest ook allemaal wat snel gaan want we stonden eigenlijk te dicht voor het veilig te houden , met de auto in aanslag voor op de vlucht te kunnen gaan . je denkt daar soms dat je die beestjes wel van ver ziet staan maar niets is minder waar . ze kunnen je
                plots verassen . heel de weg door denk je dat er wel iets te zien is maar dan ben je misleid en zijn het rotsen. tot je uiteindelijk denkt hier vind ik nooit dat beest en plots word je verast .en staat ie op nog geen 100 meter van je wagen . vanaf 150 meter is het gevaarlijk !!!!!!

                Comment


                • #9
                  Re: De zeldzame zwarte neushoorn

                  Het is een prachtige ervaring om deze dieren te zien in hun eigen milieu.
                  Koester deze foto maar. Ik zou alleen een heel klein beetje brightness aan toevoegen dan wordt de plaat iets frisser
                  Groetjes Hilde
                  http://hildeg.smugmug.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: De zeldzame zwarte neushoorn

                    Heel knappe foto, en het beperkte kleurenpalet draagt, wat mij betreft, hiertoe zeker bij.
                    Zeker met die dreigende lucht.
                    "The making of" uitleg is zeer interessant en verhelderend.
                    Moet fantastsisch geweest zijn.
                    Zie ook flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: De zeldzame zwarte neushoorn

                      Dacht al dat het beeld misschien voor een deel afgeschermd was door struikgewas, andere auto of dergelijke.
                      Je hebt enorm geluk gehad met deze ontmoeting. Ik weet hoe gevaarlijk zij kunnen zijn (reageren vooral op onverhoedse bewegingen die zij waarnemen, omdat zij tamelijk slecht zien. Iets zoals bij ons een stier onverwachts kan reageren ...).
                      Toch héél knap !
                      KingCanon - Canon EOS 7D & 50D - Canon EF-S 10-22mm 3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm 2.8 IS USM, EF 100mm 2.8 Macro L USM IS, EF 70-300 4-5.6 L IS USM, EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM, Speedlite 580EXII, Manfrotto 3-pod - Gitzo mono.

                      Comment


                      • #12
                        Re: De zeldzame zwarte neushoorn

                        Oorspronkelijk geplaatst door bagste Bekijk bericht
                        Toelichting :

                        daar ik zelf met de wagen heb gereden en wij deze neushoorn tegen kwamen . zat hij namelijk aan de verkeerde kant van de wagen .
                        mijn zoon zat op de passagierszijde en had de beste plaats . ik moest de wagen wat schuin zetten en kon juist van uit de chauffeurskant tussen deurstijl en spiegel deze uitsnede maken horizontaal was geen optie anders had ik hoeken van de spiegel mee.
                        het moest ook allemaal wat snel gaan want we stonden eigenlijk te dicht voor het veilig te houden , met de auto in aanslag voor op de vlucht te kunnen gaan . je denkt daar soms dat je die beestjes wel van ver ziet staan maar niets is minder waar . ze kunnen je
                        plots verassen . heel de weg door denk je dat er wel iets te zien is maar dan ben je misleid en zijn het rotsen. tot je uiteindelijk denkt hier vind ik nooit dat beest en plots word je verast .en staat ie op nog geen 100 meter van je wagen . vanaf 150 meter is het gevaarlijk !!!!!!
                        Héél herkenbaar is dit.

                        Inderdaad, vanuit onze luie stoel is het zeer gemakkelijk om tekortkomingen te vinden in een wildlife shot. Maar ter plaatse piep je wel even anders!

                        Congratz met deze pic. Er zijn er slechts zo'n 1500 a 2000 over in Namibië. Op 825.000km2. Tel uit je kans!
                        http://www.theafricabug.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: De zeldzame zwarte neushoorn

                          Zeer mooi !
                          Al had ik er misschien een andere uitsnede van gemaakt .... kwestie van smaak.

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: De zeldzame zwarte neushoorn

                            mooie waarneming.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: De zeldzame zwarte neushoorn

                              Oorspronkelijk geplaatst door bagste Bekijk bericht
                              ook omdat we de reis op eigen houtje hebben gedaan zonder gidsen en naar alles wat we in beeld hebben gebracht zelf hebben moeten naar zoeken . heb er zelfs toeristen met busjes zien rondrijden en achteraf gehoord dat ze geen neushoorns te zien hebben gekregen.
                              Dat is dan ook de voornaamste reden dat ik op onze fotoreizen altijd gebruik maak van lokale gidsen - die kennen het gebied en de dieren als geen ander, en weten over het algemeen vrij nauwkeurig waar en wanner je ergens moet zijn om een bepaalde soort te zien. Dat scheelt enorm qua effectiviteit, vooral omdat je op safari voornamelijk afhankelijk bent van geluk. Maar ik begrijp dat dat niet voor iedereen mogelijk is. Ik ben in ieder geval blij dat je een (zwarte) neushoorn gezien hebt - machtige dieren. Wat is die lichte plek boven het linkeroor?
                              Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

                              Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

                              Comment

                              Working...
                              X