Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindelijk ... m'n eerste IJsvogel !

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eindelijk ... m'n eerste IJsvogel !

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    Sorry, maar het moet me toch even van het hart hoor:
    Ik was de eerste om je foto prachtige te vinden Sieg, getuige mijn post
    Maar...het valt mij (en vermoedelijk mij niet alléén) op dat de superlatieven steeds méér gerelateerd worden aan de TS zelf dan aan zijn/haar foto's op zich.
    Het is een beetje zo van: "ah!, een nieuwe foto van ... dus het zal een mooie zijn, ik ga alvast mijn superlatieven-doos naast me zetten voor ik kijk wat hij/zij heeft gepost "

Maw... ik heb laatst deze foto gepost, en daar welgeteld 5 reacties op gekregen. Waar Sieg er trouwens één van was (waarvoor dank).
    Dan vraag ik me toch af: is mijn foto dan zoveel minder mooi, minder prachtig, minder kleurrijk enzovoort dan bepaalde andere?

Ik wil hier helemaal niemand mee kwetsen hoor, zeker niet, maar integendeel een omkeerbeweging in gang proberen zetten.
    Want steeds meer nieuwe leden haken na enkele posts af omdat ze aanvoelen niet tot het "selecte clubje" te worden toegelaten...
    Omdat ze voelen (en kunnen constateren ook) dat steeds weer de bloempjes over en weer worden gegooid.

Voor sommigen kan ik nu misschien als de zeur overkomen, maar dat is dan maar zo.
    Ik zeg namelijk liever ronduit wat me stoort...
    ...en het siert U om rechtuit te spreken waar je zeker niets verkeerd mee doet...en zeker als je voor een groot deel gelijk hebt.
    Je foto is zeker een knap werk. Daar niet van. Het is daarom niet de kwestie of hij beter of slechter is dan deze ,of dat hij van iemand komt die tussenhaakjes meer status,vrienden of sympatiesanten heeft... Je kan niet iedereen over dezelfde kam scheren qua stijl,afwerking beoordeling of faam op bd. Het is gewoon een zeer groot forum met een verscheidenheid aan foto,s waar je al snel een paar uren nodig hebt om alle nieuwe fotos te bekijken ,laat staan te beoordelen.
    Dan heb je ook nog het feit dat mensen hun favoriete forum voorkeur hebben en waar je dus ook sneller bekend word om je werk...combineer dit met de andere die hard forum fanaten en je krijgt inderdaad mensen ( clubjes) die elkaar na jaren goed kennen via hun werken.
    Heeft zijn voor en nadelen.
    Voordelen- oohs..ahhhs en wows
    Nadelen- als je 1 mindere post wordt je naar het kastje gestuurd..welliswaar op een zachte mannier omdat ze de persoon al kennen.

Dont worry en geloof me vrij.... Als je werk exelent is dan hoor je het meteen...
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oja ik zou het bijna vergeten.
      De foto is goed van kleur en compo..
      Zeker met die vleugels open een plus.
      Ik zou zelfs nog durven cropen..
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Prima shot Sieg, ook dit vogeltje nog niet kunnen platen en dus op dezelfde missie als jij .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          Sorry, maar het moet me toch even van het hart hoor:
          Ik was de eerste om je foto prachtige te vinden Sieg, getuige mijn post
          Maar...het valt mij (en vermoedelijk mij niet alléén) op dat de lofbetuigingen steeds méér gerelateerd worden aan de TS zelf dan aan zijn/haar foto's op zich.
          Het is een beetje zo van: "ah!, een nieuwe foto van ... dus het zal een mooie zijn, ik ga alvast mijn superlatieven-doos naast me zetten voor ik kijk wat hij/zij heeft gepost "

Maw... ik heb laatst deze foto gepost, en daar welgeteld 5 reacties op gekregen. Waar Sieg er trouwens één van was (waarvoor dank).
          Dan vraag ik me toch af: is mijn foto dan zoveel minder mooi, minder prachtig, minder kleurrijk enzovoort dan bepaalde andere?

Ik wil hier helemaal niemand mee kwetsen hoor, zeker niet, maar integendeel een omkeerbeweging in gang proberen zetten.
          Want steeds meer nieuwe leden haken na enkele posts af omdat ze aanvoelen niet tot het "selecte clubje" te worden toegelaten...
          Omdat ze voelen (en kunnen constateren ook) dat steeds weer de bloempjes over en weer worden gegooid.

Voor sommigen kan ik nu misschien als de zeur overkomen, maar dat is dan maar zo.
          Ik zeg namelijk liever ronduit wat me stoort...

och man, wat moet ik hierover zeggen ?
          Dat ik het niet persoonlijk mag opnemen .... tjah, je post dit wel in mijn fototopic i.p.v. een ander topic in chit-chat of ergens anders te openen om je beklag te doen
          Hier horen mijns inziens enkel comments over de foto in kwestie thuis.

Ik wil je toch wel even verduidelijken dat van alle personen die hier op gereageerd hebben ik er maar 1 of 2 al eens ooit ergens ten velde ben tegengekomen.
          Dus qua vriendenkring ..... NOPE !
          Als je me beter zou kennen en ook m'n reacties leest op andere forumleden hun foto's zou je ook moeten weten dat ik de laatste persoon ben die met bloemetjes gooit !
          Ik geef altijd mijn eigen mening en velen weten (waarschijnlijk tot vervelens toe) dat er bijna altijd wel een opmerking van mij komt. (slechte gewoonte ik weet het maar het heeft volgens mij toch al mensen geholpen achteraf)
          Dat doe ik niet om mensen te beoordelen maar om de foto's te beoordelen dus voor mijn part zouden hier ook alle foto's zonder naam mogen gepost worden !
          Uiteraard verwacht ik hetzelfde bij mijn foto's, ik heb liever opbouwende kritiek dan een onterechte Ahhh of WOW want daar leer ik of een andere TS absoluut niks van.
          Valt dit soms in verkeerde smaak ? .... waarschijnlijk wel, maar als TS na een tijdje terugkijkt op z'n geplaatste foto zal hij merken dat het toch terecht was (hoop ik).

Dan nog even over je eigen foto waarnaar je toe linkt.
          Zoals ik ook daar geschreven heb is het een mooi plaatje met veel detail en goede kleuren.
          De setting daarentegen is absoluut niet geslaagd, zodoende dat ik ook sprak over een takje te plaatsen.
          Waarom er bij jouw zo weinig reacties komen weet ik niet, waarschijnlijk heeft dat te maken met de moeilijkheidsgraad van die foto om een tuinvogeltje te platen. (niks mis mee uiteraard maar je kan er zoveel meer uit halen in je eigen tuin) Tevens is de pose ook niet echt spannend te noemen hé.

Dan wil ik nog één ding kwijt, jaren geleden toen ik m'n eerste plaatjes hier (en op andere fora) postte vond ik die ook meer dan geslaagd en was ik héél tevreden daarover, ik kreeg daarop soms weinig commentaar maar vooral ook veel kritiek.
          Als ik die plaatjes nu terug bekijk heb ik daarover een héél andere mening en moet ik de personen die me indertijd kritiek gaven volledig gelijk geven.
          Ik heb die kritiek gebruikt om mijn plaatjes in de praktijk te proberen verbeteren !

Als een mod deze ongepaste posts wil verwijderen of verplaatsen ... ik hou jullie niet tegen, maar ik moest hierop toch effe reageren.

grts
          Sieg
          Last edited by Sieg; 27 juni 2012, 12:28. Reden: typo
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ik snap dréten zijn reactie heel goed, als niet-in-de-club-horende "voel" ik het ook zo aan nl. al begin ik ook mijn volgers te krijgen en langzaamaan me in die club binnen te "persen"
            Sieg heeft zeker gelijk dat je uit de comments veel kan leren, mijn stoort dan ook de vaak aanwezige afwezigheid van onderbouwde comments

Soit - t'houdt me niet tegen mijn mening te zeggen en ik ga er niet om liegen of zeggen dat het goed is als ik het niet meen.

Dit gezegd zijnde, mijn eerste idee was "waar is de vis"? hhahahaha Bijna obliglatoir hé de vis in de snavel Mooi die beweging die nog te zien is
            Webstek in opbouw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

Dan wil ik nog één ding kwijt, jaren geleden toen ik m'n eerste plaatjes hier (en op andere fora) postte vond ik die ook meer dan geslaagd en was ik héél tevreden daarover, ik kreeg daarop soms weinig commentaar maar vooral ook veel kritiek.
              Als ik die plaatjes nu terug bekijk heb ik daarover een héél andere mening en moet ik de personen die me indertijd kritiek gaven volledig gelijk geven.
              Ik heb die kritiek gebruikt om mijn plaatjes in de praktijk te proberen verbeteren !

grts
              Sieg
              Aan allen die deze discussie volgen,

In deze quote ligt volgens mij de sleutel. Ik volg hier volledig.
              Verder wil ik nog even kwijt dat ik, ondanks het feit dat ik te weinig tijd heb om alle topics te bekijken, die van Sieg nooit oversla. Gewoonweg omdat hij in mijn ogen (met veel geduld en oefening) een reputatie van kwaliteitsfotograaf mbt dit forum heeft opgebouwd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                och man, wat moet ik hierover zeggen ?
                Dat ik het niet persoonlijk mag opnemen .... tjah, je post dit wel in mijn fototopic i.p.v. een ander topic in chit-chat of ergens anders te openen om je beklag te doen
                Hier horen mijns inziens enkel comments over de foto in kwestie thuis.

Ik wil je toch wel even verduidelijken dat van alle personen die hier op gereageerd hebben ik er maar 1 of 2 al eens ooit ergens ten velde ben tegengekomen.
                Dus qua vriendenkring ..... NOPE !
                Als je me beter zou kennen en ook m'n reacties leest op andere forumleden hun foto's zou je ook moeten weten dat ik de laatste persoon ben die met bloemetjes gooit !
                Ik geef altijd mijn eigen mening en velen weten (waarschijnlijk tot vervelens toe) dat er bijna altijd wel een opmerking van mij komt. (slechte gewoonte ik weet het maar het heeft volgens mij toch al mensen geholpen achteraf)
                Dat doe ik niet om mensen te beoordelen maar om de foto's te beoordelen dus voor mijn part zouden hier ook alle foto's zonder naam mogen gepost worden !
                Uiteraard verwacht ik hetzelfde bij mijn foto's, ik heb liever opbouwende kritiek dan een onterechte Ahhh of WOW want daar leer ik of een andere TS absoluut niks van.
                Valt dit soms in verkeerde smaak ? .... waarschijnlijk wel, maar als TS na een tijdje terugkijkt op z'n geplaatste foto zal hij merken dat het toch terecht was (hoop ik).

Dan nog even over je eigen foto waarnaar je toe linkt.
                Zoals ik ook daar geschreven heb is het een mooi plaatje met veel detail en goede kleuren.
                De setting daarentegen is absoluut niet geslaagd, zodoende dat ik ook sprak over een takje te plaatsen.
                Waarom er bij jouw zo weinig reacties komen weet ik niet, waarschijnlijk heeft dat te maken met de moeilijkheidsgraad van die foto om een tuinvogeltje te platen. (niks mis mee uiteraard maar je kan er zoveel meer uit halen in je eigen tuin) Tevens is de pose ook niet echt spannend te noemen hé.

Als een mod deze ongepaste posts wil verwijderen of verplaatsen ... ik hou jullie niet tegen, maar ik moest hierop toch effe reageren.

grts
                Sieg

Voila...
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

En terug ontopic, een erg mooie foto. Goed gevangen in de landing. De kleurtjes vind ik er mss iets over, vooral het rood van de pootjes.
                  70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

mag je fier mee zijn en drie geef ik niet snel

Comment

Sublieme pose!
                      grtz, Groentje

Comment

Iedereen bedankt voor het kijken en de reacties !

grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Bij mij staat hij ook al drie jaar op m'n lijstje en nog steeds niets ...'k heb geduld . Voor mij is dit super !
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Working...
                          X