Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brown Hooded Kingfisher

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Brown Hooded Kingfisher



    Deze prachtige vogel kwam wat uitdagend op een tak zitten nét buiten zoombereik aan ons terras in Zinkwazi Beach. Na een achtervolgingsscène van tak tot tak mocht ik toch dicht genoeg bij komen om deze foto te maken.
    Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
    vroeger op dit forum bekend als wAckO

  • #2
    Re: Brown Hooded Kingfisher

    mist wat aan scherpte.
    daarom veel detail verloren in het verenkleed.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Brown Hooded Kingfisher

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      mist wat aan scherpte.
      daarom veel detail verloren in het verenkleed.
      grt,bouk.
      Yep ook mijn gedacht !

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Brown Hooded Kingfisher

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        mist wat aan scherpte.
        daarom veel detail verloren in het verenkleed.
        grt,bouk.
        Hier ook gemis aan scherpte, kan ook aan je objectief liggen (18-200?) of aan de ISO van 1600
        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
        Flickr - JAlbum

        Comment


        • #5
          Re: Brown Hooded Kingfisher

          Bedankt allemaal voor de reacties. Ik was me wel bewust van het scherpteprobleem maar dacht dat het in deze opname redelijk OK zat. Waarschijnlijk na het zien van al die blurry andere opnamen dat ik hiermee al blij was.

          Het ligt inderdaad (voornamelijk) aan het materiaal. Dit is niet met de 18-200, maar met een tweedehands 100-300 die ik vlak voor vertrek van mijn moeder gekregen had. Ik ben 'm na de reis terug naar de winkel gaan doen: er waren tekenen van schade (gevallen?) aan de buitenkant en ik vermoed dat er vanbinnen iets niet meer helemaal goed zat. Ik dacht eerst dat het aan mezelf lag (meer mm en geen IS...) maar zelfs testen op statief leverden scherpere crops uit mijn 200mm dan met de 300mm (en dan is het natuurlijk zinloos om van lens te wisselen). Alleen bij perfecte lichtomstandigheden deed ze het OK.
          Last edited by Fengari; 26 december 2011, 18:32.
          Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
          vroeger op dit forum bekend als wAckO

          Comment


          • #6
            Re: Brown Hooded Kingfisher

            Omdat duidelijk is geworden dat mijn meer geautomatiseerde workflow een deel van mijn bestanden opat, deze ook even manueel gedaan. Die in de openingspost is ook door neat image gehaald om te ruis aan te pakken, en dat zal zeker ook scherpte gekost hebben. Heb ik nu dus ook achterwege gelaten.
            Graag nog even jullie mening over deze versie:

            (ik weet dat de scherpte nog steeds niet perfect is, en de ruis stoort me toch wel wat).
            Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
            vroeger op dit forum bekend als wAckO

            Comment

            Working...
            X