Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwak .........

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kwak .........

    Ik had hem al verschillende malen mogen bewonderen in vlucht tijdens de invallende duisternis als hij thuis overkwam, maar dan kan je hem niet fotograferen .
    Gisteren werd hij waargenomen in het zammelsbroek deze nachtreiger is een zeldzaamheid in Belgié , met iso 1250 en 1/100 vanuit de hand lukte het toch iets of wat of .
    In elk geval deze soort in je eigen buurt mogen vastleggen geeft toch een schitterend gevoel .


    Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
    http://www.google.com/profiles/dieder.plu

  • #2
    Re: Kwak .........

    Afgezien van de (aanvaardbare) ruis door de hoge iso-waarden,
    is dit een prima foto Dieder.
    Idd een prachtige belevenis om deze zeldzame rakker te kunnen platen.
    Fototechnisch misschien geen hoogstandje (BG, ruis), maar ik zou 'm toch willen gemaakt hebben, zeker weten.
    Groet Theo
    http://500px.com/diethe

    Comment


    • #3
      Re: Kwak .........

      Dikke pluim Plu.
      Weinigen zouden dit gedaan krijgen,laat staan beter doen.
      Een typisch beeld van je:heel gevat,attent,en zo heerlijk spontaan.
      Ik hou van je werk en in mijn ogen ben je een van Vlaandren's meest getalenteerde vogelfotografen.
      "Goe bezig kerel."

      Comment


      • #4
        Re: Kwak .........

        Ondanks de omstandigheden toch knap geplaat Dieder, ik zou er zelf ook heel tevreden mee zijn

        grts
        SIeg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Kwak .........

          Knap om deze zeldzame vogel zo te fotograferen

          Alleen met ISO1250 vind ik er veel ruis in zitten, met jouw D7000 is dit een beetje vreemd. Of heb je hem achteraf veel op moeten halen.
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Kwak .........

            Knap gedaan!

            Comment


            • #7
              Re: Kwak .........

              Oorspronkelijk geplaatst door luc56 Bekijk bericht
              ... in mijn ogen ben je een van Vlaandren's meest getalenteerde vogelfotografen.
              Hier ben ik het nu eens helemaal mee eens zie.
              Groet Theo
              http://500px.com/diethe

              Comment


              • #8
                Re: Kwak .........

                Voor mij is dit toch een heel mooi plaatje geworden van deze bijzondere vogel (zelf heb ik deze nog nooit gezien) in zijn natuurlijke omgeving. Ik zou hiermee ook superblij zijn!
                Grt. Jef

                Comment


                • #9
                  Re: Kwak .........

                  De opmerkingen over de ruis zijn correct natuurlijk, voor de rest een foto die iedere natuurfotgraaf wel in zijn portfolio wil
                  D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                  Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                  Flickr - JAlbum

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kwak .........

                    Allen hartelijk dank voor jullie reactie
                    Wat betreft de ruis , een foto met iso 1250 , 1/100 uit de hand bij donker weer dat is om problemen vragen , dat weet ik ook , de foto is nog iets verscherpt met alle gevolgen van dien .
                    Ten slotte is hij ook maar gefotografeerd met de sigma 150-500mm op 6.3 .
                    Als je deze foto had gemaakt met een 2.8 of een 4.0 dan was hij veel beter tot zijn recht gekomen .
                    Maar de meeste die mij kennen , het gaat mij niet om de beste kwaliteit van de foto met alles er op en er aan , wel probeer ik er een deftig plaatje van te maken .....

                    De volgende foto die er aan komt .... zal in beter omstandigheden gefotografeerd zijn , gisteren terug geweest maar geen kwak meer te bespeuren , vandaag nog maar ééns gaan zien en bingo zag hem nog op het laatste nipperke genieten aan de oever van de vijver , niet te geloven een nachtreiger die aan't zonnen is
                    Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
                    http://www.google.com/profiles/dieder.plu

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kwak .........

                      Oorspronkelijk geplaatst door witteplu Bekijk bericht
                      ...
                      Ten slotte is hij ook maar gefotografeerd met de sigma 150-500mm op 6.3 .
                      ...
                      Niet te bescheiden hé maat,
                      Als Sigma jou foto's, genomen met deze lens, als referentie zou gebruiken in hun reclameacties, weet ik zeker dat ze de productie van deze lens meteen moesten opschroeven.
                      Ik heb al vele foto's, die genomen werden met zogezegd 'TOP' materiaal, de revue zien passeren, en die nog niet tot aan jou knieën konden rijken.
                      Natuurlijk speelt het materiaal een zeer grote rol bij de kwaliteit van het afgeleverde product, maar hoe de gebruiker met het materiaal omgaat speelt een al even grote rol denk ik, en als er iemand is die de werking van zijn materiaal kent, en weet hoe dat materiaal reageert, dan is dat zeker Dieder Plu.
                      En niet alleen wat materiaal betreft is Dieder ne krak, ook qua natuur is hij een supertalent.
                      Genoeg geslijmd nu, nog ne chapeau voor je hele oeuvre Dieder en tot ergens in't veld.
                      Groet Theo
                      http://500px.com/diethe

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kwak .........

                        Oorspronkelijk geplaatst door diethe Bekijk bericht
                        Niet te bescheiden hé maat,
                        ... ook qua natuur is hij een supertalent...
                        Dat is nu eens de nagel op de kop. Stuur iemand met 0% natuurkennis met het beste materiaal het veld in en gegarandeerd 0 geslaagde foto's.
                        Dat wordt wel eens over het hoofd gezien en zorgt ook voor vele teleurstellingen denk ik.
                        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                        Flickr - JAlbum

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kwak .........

                          vind het al een hele prestatie deze te kunnen platen.

                          grts
                          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                          www.korandoke.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kwak .........

                            Mooi! Is het nog een jonge vogel? Ik heb hier ook een foto van 'n kwak staan, die is toch wat feller van kleur. (http://forum.belgiumdigital.com/f66/kwak-380303.html)
                            Mooie vogels zijn het...
                            Canon eos 7d, Canon ef 50mm F1.8 II, canon ef-s 15-85mm IS USM, canon ef-s 55-250mm IS, Canon Speedlite 430EX II.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kwak .........

                              Oorspronkelijk geplaatst door robinschaft Bekijk bericht
                              Mooi! Is het nog een jonge vogel? Ik heb hier ook een foto van 'n kwak staan, die is toch wat feller van kleur. (http://forum.belgiumdigital.com/f66/kwak-380303.html)
                              Mooie vogels zijn het...
                              Dit is een derde kalenderjaars kwak , gené jonge dus dus
                              Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
                              http://www.google.com/profiles/dieder.plu

                              Comment

                              Working...
                              X