Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik word er zo moe van

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ik word er zo moe van

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
    Ik zie hier in de sectie "Dieren" heel wat uniforme foto's verschijnen van telkens "hetzelfde" roodborstje, alweer een reiger van 13 in een dozijn, elk jaar 365 biddende torenvalken, elk jaar 730 verborgen vetbol etende kool- en andere meesjes... En telkens wordt er gezegd hoe mooi en perfect het fotootje wel is. Zijn die foto's origineel en zit er een verhaal achter, behalve het uuuuuuren zitten wachten in het cammouflagetentje (wat voor velen een vereiste blijkt te zijn om een foto in de categorie dieren te mogen plaatsen) en het dagen op voorhand gaan voederen op dezelfde plaats (tot die beesten bijna op de grote tele's komen zitten omdat ze er aan gewoon geworden zijn )? Ik dacht het niet.
    Een erg kortzichtige opmerking. Om het in uw eigen termen te zeggen : wrang, nutteloos en niet echt een poging om een ander niet af te kraken.

Comment

Leuke foto ! en prachtig vastgelegd!
      Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onar Bekijk bericht
        Een erg kortzichtige opmerking. Om het in uw eigen termen te zeggen : wrang, nutteloos en niet echt een poging om een ander niet af te kraken.
        Als je mij quote, kan je dan een poging doen om wat ik zeg, niet uit z'n context te rukken.
        Ik wist ook wel dat velen zich zouden aangesproken voelen, of dit zien als een een "aanval". Nochtans, ik noem niemand bij naam, ik heb nog nooit zoiets bij een foto geplaatst, ik zeg ook niet dat die foto's, waarvan sprake in het stukje dat je van mij quote, slechte foto's zijn. Ik haalde enkel deze aan om aan te tonen dat het niet nodig was om op een dergelijke manier uit te halen naar Marsel. Wie nog eens de moeite neemt om deze reactie te lezen, zal ook begrijpen waarom ik deze passage in mijn reactie had geplaatst.

Maar het lijkt een algemeen gegeven te zijn dat men op BD vooral in het rijtje moet lopen, hetzelfde idee moet hebben, en veel dergelijke gezichtjes posten om geliefd te zijn, om reacties te krijgen... Een heel jammere tendens. Ik was vroeger meer op BD, ik ben er sinds een 9-tal maand terug op, maar 't is niks meer zoals het was. Ik denk er zelfs serieus over na om een bezinningsperiode in te lassen om te overwegen of ik hier nog wil aanwezig zijn.
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Als je mij quote, kan je dan een poging doen om wat ik zeg, niet uit z'n context te rukken.
          Ik wist ook wel dat velen zich zouden aangesproken voelen, of dit zien als een een "aanval". Nochtans, ik noem niemand bij naam, ik heb nog nooit zoiets bij een foto geplaatst, ik zeg ook niet dat die foto's, waarvan sprake in het stukje dat je van mij quote, slechte foto's zijn. Ik haalde enkel deze aan om aan te tonen dat het niet nodig was om op een dergelijke manier uit te halen naar Marsel. Wie nog eens de moeite neemt om deze reactie te lezen, zal ook begrijpen waarom ik deze passage in mijn reactie had geplaatst.
          Uit de context gerukt of niet? Er staat een duidelijk omschreven mening, de uwe neem ik aan? Ik vond deze omschrijving van weinig respect getuigen. Vandaar mijn reactie.
          Verder 'No Hard Feelings'.

P.S.: deze hele discussie is niettemin erg interessant en stemt mij alleszins tot nadenken.

Comment

Uit de context gerukt of niet? Er staat een duidelijk omschreven mening, de uwe neem ik aan? Ik vond deze omschrijving van weinig respect getuigen. Vandaar mijn reactie.
            Verder 'No Hard Feelings'.

P.S.: deze hele discussie is niettemin erg interessant en stemt mij alleszins tot nadenken.
            Dat heb ik de laatste tijd wel meer, met veel discussies.
            En ja, dat is mijn mening. Maar soms moet er eens overdreven worden om iets duidelijk te laten overkomen. Wel bizar trouwens dat je mij hier komt quoten, terwijl een ander vòòr mij TS al had aangevallen. Maar nu ik eens naar jouw statistieken kijk, dan snap ik waarom... Jij bent ook een vogeltjesmens. Had ik in plaats van die vogelfoto's, pakweg alle rallyfoto's op éénzelfde lijn geplaatst, had je er dan ook op gereageerd?

Zoals ik al zei: ik heb niet de minste intentie om iemand zijn/haar foto's af te breken (als ik dat wil doen, dan doe ik dat wanneer de foto's gepost worden).
            Maar ja, zoals zo vaak hier, wordt iemand die een uitgesproken mening heeft, totaal niet getolereerd. Hoe vaak moet ik nu nog uitleggen, heruitleggen, en daarna mijn heruitleg nog eens herhalen, om duidelijk te maken dat ik NIKS tegen die vogelfoto's heb, dat ik dat soort foto's enkel aanhaalde om een voorbeeld te stellen. Zoals gezegd kon ik het evengoed over rallyfoto's, vliegenfoto's, bijtjesfoto's of wat dan ook gehad hebben. Maar het toeval wil dat het subforum Dieren vol staat met foto's van vogels... dus gebruikte ik het meest voor de hand liggende voorbeeld. En dan wil het toeval nog dat ik tig keren de opmerking heb gelezen dat honden-, katten- en andere huisdierenfoto's eigenlijk niet thuis horen in de rubriek dieren, omdat ze makkelijk te maken zijn en omdat men geen moeite moet doen om uren in de kou te zitten in een schuiltentje. WHO CARES??? Een mooie foto is een mooie foto. Als daar nu een koolmees opstaat, of als dat nu de kat van de buren is die onder invloed van valium mooi stil ligt... een mooie foto is een mooie foto toch?? Een dier is een dier.

Dit gezegd zijnde: kunnen we gewoon ON TOPIC blijven?
            Iedereen zal wel een mening hebben over die foto. Wel, geef je ongezouten mening, prijs de foto de hemel in, of kraak de foto af. Je doet maar. Maar probeer het gewoon op een beleefde manier te doen, zònder daarmee de fotograaf aan te vallen en een compleet van de pot gerukte mening te ventileren over de (bij)bedoelingen van TS door hier een foto te posten.
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Dit gezegd zijnde: kunnen we gewoon ON TOPIC blijven?
              Iedereen zal wel een mening hebben over die foto. Wel, geef je ongezouten mening, prijs de foto de hemel in, of kraak de foto af. Je doet maar. Maar probeer het gewoon op een beleefde manier te doen, zònder daarmee de fotograaf aan te vallen en een compleet van de pot gerukte mening te ventileren over de (bij)bedoelingen van TS door hier een foto te posten.
              By the way, ik heb gereageerd op de foto van Marsel met de woorden : 'Te gekke foto!'
              Da's behoorlijk beleefd niet?

Comment

By the way, ik heb gereageerd op de foto van Marsel met de woorden : 'Te gekke foto!'
                Da's behoorlijk beleefd niet?
                Inderdaad, daarom dat ik jouw eerste reactie tegen mij niet snapte. Nu ik gezien heb in welk subforum jij het actiefst bent, en de titels van je topics zag, weet ik wèl waarom je zo fel reageerde.

Maar, zoals je intussen al wel zal snappen, was mijn reactie hier géén aanval naar de mensen die foto's van vogels maken, maar werden die vogelfoto's als voorbeeld aangehaald om een standpunt duidelijk te maken.

Wat mij het meeste stoorde hier, was de reactie waarbij TS werd aangevallen, waarbij zijn bedoelingen werden in twijfel getrokken (of zelfs ondubbelzinnig werden geduid zonder TS te kennen) en de manier waarop er gereageerd werd op een nevenactiviteit van TS. Snap je?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                  Los van het feit dat Marsel pro is, bieden de foto's die hij hier plaatst altijd meerwaarde. Nooit zien we van hem 2x hetzelfde beeld, en tegelijkertijd levert hij inspiratie voor de andere leden, en een niveau waar we allemaal naar moeten streven. Het is toch niet omdat we het hobbymatig doen, dat we daarom een excuus hebben om minder goede foto's te maken?!? Ik heb soms het gevoel dat de gemakzucht heerst op dit forum: veel mooie standaardplaatjes, weinig (poging tot) originaliteit.

Ik vind het bovendien geweldig dat iemand als Marsel de tijd neemt om hier op enkele foto's te reageren. Zijn kritiek is altijd gefundeerd, to the point, en opbouwend. Er zijn "mindere goden" die hier foto's plaatsen en noppes commentaar leveren! Ik vind dit véél waardevoller dan commentaren waarin enkel smilies staan!
                  Voila

Comment

geweldige foto

Comment

Erg leuke foto, ken je andere makaken foto's ook en dan is het ook leuk om er zo een tussen te hebben.

Overigens vind ik het ook alleen maar leuk om tips van een beroeps fotograaf te horen, hoe je je werk kan publiceren. Ik ben ook maar een amateur en zit ook te springen tot er eens wat gepubliceerd wordt van mij.
                      Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                      Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                      Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

Comment

Working...
                      X