Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aotearoa - kea

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aotearoa - kea

de kea is een papegaai die enkel te vinden is in de alpen van het zuidereiland. het zijn erg nieuwsgierige en slimme beestjes, voor je het weet vliegen ze weg met alles wat ze te pakken kunnen krijgen. er werd ooit massaal op ze gejaagd omdat ze een bedreiging vormden voor schapen, maar tegenwoordig zijn ze een volledig beschermde diersoort.

f14 1/40 iso100 35mm

Re: aotearoa - kea

Wat moeten we hierop zeggen ... je bent creatief geweest met een sluitertijd van 1/40s maar mij zegt het niks.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Volgens mij geen 'onbewerkte' 1/40e.

In SC Dieren vind ik hem minder, weinig dier aan te zien.
      In SC abstract en stilleven zou ik hem geslaagd vinden. (maar dan zonder uitleg)
      Moest hij ergens aan de muur hangen zou ik even blijven staan en rustig kijken.
      Er ontbreekt voor mij iets. Ik vind hem druk, maar toch ontbreekt er een soort spanning door de nogal centrale compositie.

Moeilijk om hier echt goed of slecht op te antwoorden, opvallend alleszins.
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

vind het een mooie.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Heel mooie kleurenpalet, en detail in de vleugels,... die echter een schaduw werpen op de in dit forumonderdeel vrij essentiële beestenkop.

Comment

Tjah.... wat moeten we hierop zeggen... het kleurenpallet vind ik heel mooi maar daar stopt het dan ook mee in dit forumonderdeel.
            Als deze in abstract had gestaan leek me dat meer logisch, hier bij "Dieren" daarentegen is dit gewoon een mislukte foto die nog wat verder bewerkt is zodat de onscherpte niet overkomt als een fout.
            Op andere gerenomeerde (vogels)-fora zoals BP bvb wordt een foto als deze geweigerd omdat het weinig of niks met vogels te maken heeft, ook al herken je er wel de vorm in van een vliegende vogel.
            Daarentegen hier op dit forum zal deze wel in de smaak vallen door z'n uniekheid maar of het nog veel te maken heeft met fotografie laat ik in het midden.

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

bedankt voor alle reacties maar sta me toe zelf opnieuw te reageren

Sieg, je kan een foto mislukt noemen als het uiteidelijke resultaat niet overeenstemt met wat je in gedachten had. maar ik ben zeer bewust (dus met Tv voorkeur) op zoek gegaan naar beweging en een interessant kleurenspel. denk dat dat wel gelukt is.
              je gaat er ook zomaar van uit dat ik hier vanalles gecorrigeerd heb in nabewerking. ik heb enkel gecropd! in het origineel staat de kea iets te ver rechts beneden in het frame.
              Er staat ook nergens geschreven dat je in dit forumonderdeel enkel perfect haarscherpe fotos van vogels (of andere dieren) met een wazige achtergrond mag posten. Die heb ik ook wel, maar ik ik vond het interessanter om deze eens te laten beoordelen.

zeer terechte opmerking Poza, het hoofd is inderdaad niet te zien, en dat vind ik zelf ook een minpunt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sven22 Bekijk bericht
                ...... Sieg, je kan een foto mislukt noemen als het uiteidelijke resultaat niet overeenstemt met wat je in gedachten had. maar ik ben zeer bewust (dus met Tv voorkeur) op zoek gegaan naar beweging en een interessant kleurenspel. denk dat dat wel gelukt is.
                je gaat er ook zomaar van uit dat ik hier vanalles gecorrigeerd heb in nabewerking. ik heb enkel gecropd! in het origineel staat de kea iets te ver rechts beneden in het frame.
                Er staat ook nergens geschreven dat je in dit forumonderdeel enkel perfect haarscherpe fotos van vogels (of andere dieren) met een wazige achtergrond mag posten. Die heb ik ook wel, maar ik ik vond het interessanter om deze eens te laten beoordelen.

zeer terechte opmerking Poza, het hoofd is inderdaad niet te zien, en dat vind ik zelf ook een minpunt.
                - Ik heb nergens gezegd dat deze hier niet mag staan, ik heb gezegd dat ik het logischer zou vinden dat 'm geplaatst wordt bij abstract en dat het hier in het onderdeel dieren een "mislukte" foto is !
                - Dat de foto zo uit de camera is gekomen, zou kunnen maar heb er mijn twijfels over vanwege de beweging in de BG, kop en vleugels. Ik heb niks tegen bewerken, begrijp me niet verkeerd hé !

- Je geeft er in ieder geval een goede uitleg aan hoe je zou gedacht hebben en daardoor op deze manier (Tv voorkeur) bewust de foto zo zou gemaakt hebben.... maareuh...... even uit je exif gehaald ;
                iso 100
                diafragma f 14
                sluitertijd 1/40
                aperture priority dus m.a.w. diafragma voorkeuze

grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
                X