Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Dit was inderdaad een lucky shot zoals ze dat noemen.
Had er een stuk op 10 kunne maken van de reiger maar steeds stond hij niet lang genoeg stil met het gevolg dat het een geest werd(doorschijnend)
je moet de reiger goed observeren zodat je de timing een beetje kan afstellen om op het juiste af te drukken en hopen dat hij lang genoeg stil staat om naar het visje te kijken
ik heb achter de link een foto bij geplaats hoe de omgeving er uit ziet waar de reiger tussen de gebouwen zat
Heb een beetje moeten inzoomen omdat hij zo ver weg zat
en dan met de grijsfilter werken voor een langere sluiterstijd 1.8 sec.
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Dat je een talent hebt voor macrofoto's wisten we al maar dit is ook pure klasse. Spiegelreflexbezitters kijken wel eens smalend neer op bridgecamera's, zeker als het op vogelfotografie aankomt, maar dit bewijst eens te meer dat in hoofdzaak de fotograaf de bepalende factor is van de kwaliteit van zijn foto en niet het materiaal.
D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050 Flickr - JAlbum
Dit was inderdaad een lucky shot zoals ze dat noemen.
Had er een stuk op 10 kunne maken van de reiger maar steeds stond hij niet lang genoeg stil met het gevolg dat het een geest werd(doorschijnend)
je moet de reiger goed observeren zodat je de timing een beetje kan afstellen om op het juiste af te drukken en hopen dat hij lang genoeg stil staat om naar het visje te kijken
ik heb achter de link een foto bij geplaats hoe de omgeving er uit ziet waar de reiger tussen de gebouwen zat
Heb een beetje moeten inzoomen omdat hij zo ver weg zat
en dan met de grijsfilter werken voor een langere sluiterstijd 1.8 sec.
Met de "making-of" foto in het achterhoofd is dit alles behalve een lucky shot maar een uitgekiende foto gemaakt door iemand die heel goed weet waar die mee bezig is. Prachtig!
Willy
Hombre
Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D
Dat je een talent hebt voor macrofoto's wisten we al maar dit is ook pure klasse. Spiegelreflexbezitters kijken wel eens smalend neer op bridgecamera's, zeker als het op vogelfotografie aankomt, maar dit bewijst eens te meer dat in hoofdzaak de fotograaf de bepalende factor is van de kwaliteit van zijn foto en niet het materiaal.
tja de rede waarom ik nog geen spiegelreflex heb of wil zijn de stofjes
doordat ik veel met macrofotografie bezig ben,zou ik veel van lens moeten wisselen wat de stofjes voor je toestel alleen maar bevorderd
ik ben best te vreden van het resultaat wat ik nu uit mijn toestel haal
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Comment