Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Groene waas zal te maken hebben met de breking van het licht op de vleugels (veren). Bijgevoegd het 'onbewerkte' origineel (enkel verkleind en iets verscherpt).
Foto genomen met Nikon D300 (kleurinstelling: neutraal, ietswat verscherpt, verzadiging + 1). Foto is uit de losse hand geschoten en overbelicht (was aangenaam verrast bij de plotselinge verschijning van deze vogel en moest snel handelen).
De kleurrandjes om de foto zijn lensfouten, in dit geval chromatische abberatie (correct me if im wrong)
De waarneming en de houding is wel leuk, maar de zeer achtergrond en de kleurr anden zijn niet mooi.
Zeker leuk zo'n wespendief voor de lens. Technisch is de foto zeker niet alles. Die kleur van de ondervleugel is wel eigen aan een wespendief. Tijdens mijn reis naar Falsterbo in 2009 zag ik vele wespendieven. Ik had ook vaak de indruk dat er iets mis was met de kleur. Nu ga ik niet voor deze foto spreken maar ik ken die valse indruk.
Foto ontbreekt wel scherpte en kwaliteit.
Comment