Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mooi geplaat met mooie details in de pluimpjes Marcel
Maar wat me toch van jouw verwondert is dat het plaatje enorm scheef staat, dit was misschien de bedoeling maar door de weerspiegeling die duidelijk zichtbaar is vind ik dit persoonlijk niet zo geslaagd.
Staat er inderdaad heel mooi en scherp op! Goed belicht en die druppels op de rug geven een meerwaarde aan deze foto.Ik ben het wel eens met de opmerking van Sieg
Grt. Jef
Maar wat me toch van jouw verwondert is dat het plaatje enorm scheef staat, dit was misschien de bedoeling maar door de weerspiegeling die duidelijk zichtbaar is vind ik dit persoonlijk niet zo geslaagd.
grts
Sieg
Grappig trouwens dat je dit zo zegt, pas een prachtige lezing bijgewoond over natuurfotografie. Daarin kwam tot uiting dat een natuurfotograaf bestaat uit persoonlijkheden. De techneut, de bioloog en de filosoof, de eerste twee zijn duidelijk te makkelijk te verklaren denk ik. Een techneut gaat voor de technische perfecte foto, de bioloog weet alles te vinden wat hij zoekt. De filosoof daar in tegen speelt met ideeën en vernieuwing en durft af te wijken van gebruikelijke regels. Vaak zijn stellingen en regels zoals de gulden snede. de altijd kaarsrechte horizon, of zelfs de ruimtelijke plaatsing van het onderwerp beperkende factoren bij het maken van een opname. Bij deze opname heb ik dus met opzet gekozen voor deze hoek, het onderwerp zwemt namelijk in een omgeving met golven en dat is dus een situatie waar je onmogelijk een rechte horizon of plaatsing hebt, zeker als in dit geval de kuifduiker net tegen een golf op zwemt. Misschien is het dan niet zo klinisch en esthetisch als sommige willen zien en niet volgens de regels maar het is wel realiteit ...
Grappig trouwens dat je dit zo zegt, pas een prachtige lezing bijgewoond over natuurfotografie. Daarin kwam tot uiting dat een natuurfotograaf bestaat uit persoonlijkheden. De techneut, de bioloog en de filosoof, de eerste twee zijn duidelijk te makkelijk te verklaren denk ik. Een techneut gaat voor de technische perfecte foto, de bioloog weet alles te vinden wat hij zoekt. De filosoof daar in tegen speelt met ideeën en vernieuwing en durft af te wijken van gebruikelijke regels. Vaak zijn stellingen en regels zoals de gulden snede. de altijd kaarsrechte horizon, of zelfs de ruimtelijke plaatsing van het onderwerp beperkende factoren bij het maken van een opname. Bij deze opname heb ik dus met opzet gekozen voor deze hoek, het onderwerp zwemt namelijk in een omgeving met golven en dat is dus een situatie waar je onmogelijk een rechte horizon of plaatsing hebt, zeker als in dit geval de kuifduiker net tegen een golf op zwemt. Misschien is het dan niet zo klinisch en esthetisch als sommige willen zien en niet volgens de regels maar het is wel realiteit ...
;-)
Nogthans als je een loodlijn laat vertrekken vanuit de tip van de snavel zou die op ongeveer dezelfde plaats in de spiegeling moeten terecht komen. Dit kan een beetje afwijken door golfvorming maar een overdreven afwijking gaat in tegen het natuurlijk gevoel. En dat is bij de meeste mensen het eerste wat spreekt.
Het lijkt me ook een beetje contradictorisch dat je de werkelijkheid weergeeft zoals ze is en ze tegelijk wil in vraag stellen.
Desalniettemin zijn de scherpte, de kleuren en het detail prachtig.
Foto prachtig en als je voorkeur naar een scheve foto uitgaat perfect. Maar als je inderdaad de spiegel volgt zwemt deze zwaar omhoog en komt onnatuurlijk over.
;-)
Filosofisch uitgelegd Marcel maar toch vind ik het raar kijken door de spiegeling
Comment