Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kuifduiker

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kuifduiker

De kuifduiker in winterkleed dus zonder kuif, is in Nederland op dit moment op verschillende plaatsen mooi te fotograferen.

Last edited by Soeki Wan; 6 maart 2011, 21:03.
    -------------------------------------
    Welcome to the playground :-)
    Mijn gepruts : http://www.natuurfoto.biz

Re: Kuifduiker

Deze staat er mooi scherp op
    www.pdsfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Airco Bekijk bericht
      Deze staat er mooi scherp op
      Zeker

Bedankt voor de tip

Comment

een mooie opname.
        (maar tis eigenlijk geen duiker hè, maar een Fuut.)
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mooi met goede details op het kopje.
          grt, TROPCAL
          www.tropcal.be

Comment

Mooi geplaat met mooie details in de pluimpjes Marcel
            Maar wat me toch van jouw verwondert is dat het plaatje enorm scheef staat, dit was misschien de bedoeling maar door de weerspiegeling die duidelijk zichtbaar is vind ik dit persoonlijk niet zo geslaagd.

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Staat er inderdaad heel mooi en scherp op! Goed belicht en die druppels op de rug geven een meerwaarde aan deze foto. Ik ben het wel eens met de opmerking van Sieg
              Grt. Jef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Maar wat me toch van jouw verwondert is dat het plaatje enorm scheef staat, dit was misschien de bedoeling maar door de weerspiegeling die duidelijk zichtbaar is vind ik dit persoonlijk niet zo geslaagd.

grts
                Sieg
                Ook mijn gedacht ervan.

Mvg.
                The bird is known by his note, a man by his word.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

grts
                  Sieg
                  Grappig trouwens dat je dit zo zegt, pas een prachtige lezing bijgewoond over natuurfotografie. Daarin kwam tot uiting dat een natuurfotograaf bestaat uit persoonlijkheden. De techneut, de bioloog en de filosoof, de eerste twee zijn duidelijk te makkelijk te verklaren denk ik. Een techneut gaat voor de technische perfecte foto, de bioloog weet alles te vinden wat hij zoekt. De filosoof daar in tegen speelt met ideeën en vernieuwing en durft af te wijken van gebruikelijke regels. Vaak zijn stellingen en regels zoals de gulden snede. de altijd kaarsrechte horizon, of zelfs de ruimtelijke plaatsing van het onderwerp beperkende factoren bij het maken van een opname. Bij deze opname heb ik dus met opzet gekozen voor deze hoek, het onderwerp zwemt namelijk in een omgeving met golven en dat is dus een situatie waar je onmogelijk een rechte horizon of plaatsing hebt, zeker als in dit geval de kuifduiker net tegen een golf op zwemt. Misschien is het dan niet zo klinisch en esthetisch als sommige willen zien en niet volgens de regels maar het is wel realiteit ...

;-)
                  Last edited by mvbalkom; 6 maart 2011, 15:45.
                  -------------------------------------
                  Welcome to the playground :-)
                  Mijn gepruts : http://www.natuurfoto.biz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvbalkom Bekijk bericht
                    Grappig trouwens dat je dit zo zegt, pas een prachtige lezing bijgewoond over natuurfotografie. Daarin kwam tot uiting dat een natuurfotograaf bestaat uit persoonlijkheden. De techneut, de bioloog en de filosoof, de eerste twee zijn duidelijk te makkelijk te verklaren denk ik. Een techneut gaat voor de technische perfecte foto, de bioloog weet alles te vinden wat hij zoekt. De filosoof daar in tegen speelt met ideeën en vernieuwing en durft af te wijken van gebruikelijke regels. Vaak zijn stellingen en regels zoals de gulden snede. de altijd kaarsrechte horizon, of zelfs de ruimtelijke plaatsing van het onderwerp beperkende factoren bij het maken van een opname. Bij deze opname heb ik dus met opzet gekozen voor deze hoek, het onderwerp zwemt namelijk in een omgeving met golven en dat is dus een situatie waar je onmogelijk een rechte horizon of plaatsing hebt, zeker als in dit geval de kuifduiker net tegen een golf op zwemt. Misschien is het dan niet zo klinisch en esthetisch als sommige willen zien en niet volgens de regels maar het is wel realiteit ...

;-)
                    Nogthans als je een loodlijn laat vertrekken vanuit de tip van de snavel zou die op ongeveer dezelfde plaats in de spiegeling moeten terecht komen. Dit kan een beetje afwijken door golfvorming maar een overdreven afwijking gaat in tegen het natuurlijk gevoel. En dat is bij de meeste mensen het eerste wat spreekt.
                    Het lijkt me ook een beetje contradictorisch dat je de werkelijkheid weergeeft zoals ze is en ze tegelijk wil in vraag stellen.

Desalniettemin zijn de scherpte, de kleuren en het detail prachtig.

Comment

Hele mooie plaat!
                      Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                      Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                      Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

Comment

Foto prachtig en als je voorkeur naar een scheve foto uitgaat perfect. Maar als je inderdaad de spiegel volgt zwemt deze zwaar omhoog en komt onnatuurlijk over.

mvgr Walter
                        ~ Canon + weinig glaswerk

WalterSoestbergen.nl website = vernieuwd

Comment

Kuifduiker zelf staat er mooi op, al vind ik je foto op Birdpix beter !
                          Vind het scheve hier ook iets minder (is persoonlijk natuurlijk).

mvg Jelle
                          Meer foto's: http://users.telenet.be/jellevandeveire
                          Mijn boshut-blog: http://jellevandeveire.blogspot.be

Comment

Ik vind hem .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvbalkom Bekijk bericht

;-)
                              Filosofisch uitgelegd Marcel maar toch vind ik het raar kijken door de spiegeling

grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
                              X