Net zoals een merel pikken ze lustig in de grond op zoek naar een lekker wormpje. Bedankt voor het kijken.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Kramsvogel
Collapse
X
-
-
Re: Kramsvogel
Veel verloren ruimte rondom, alhoewel in z'n natuurlijke omgeving, maar de kramsvogel staat er goed op
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk berichtVeel verloren ruimte rondom, alhoewel in z'n natuurlijke omgeving, maar de kramsvogel staat er goed op
grts
Sieg
Comment
-
Iedereen kent dat gevoel van mm's te kort. Ik heb er ook "maar" 420, 300mmx1,4.
Maar:
1. Rekening houdend met de cropfactor (als je geen fullframe schiet) zit je toch al aan een equivalent van 600mm wat zeker voldoende moet zijn
2. Een 500mm f4 is natuurlijk een prachtig instrument en de ultieme vogelfotografie lens. Misschien komt deze er ooit en misschien ook niet maar dat houdt mij niet tegen om het beste te halen uit het materiaal wat ik mij op dit moment kan veroorloven.
3. Meer mm's staan niet per definitie gelijk aan meer geslaagde foto's. Je onderwerp bestuderen en op deze manier er achter komen hoe je dichter bij geraakt (veel op de grond gaan liggen, camouflagedeken, natuurlijke beschutting gebruiken...) zijn mijns inziens een betere investering dan je portefeuille leeg maken. Bovendien doe je zo ervaring op die ook van pas komt als je je 100 of 200mm meer kan permitteren.
Grtz, Eric
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk berichtIedereen kent dat gevoel van mm's te kort. Ik heb er ook "maar" 420, 300mmx1,4.
Maar:
1. Rekening houdend met de cropfactor (als je geen fullframe schiet) zit je toch al aan een equivalent van 600mm wat zeker voldoende moet zijn
2. Een 500mm f4 is natuurlijk een prachtig instrument en de ultieme vogelfotografie lens. Misschien komt deze er ooit en misschien ook niet maar dat houdt mij niet tegen om het beste te halen uit het materiaal wat ik mij op dit moment kan veroorloven.
3. Meer mm's staan niet per definitie gelijk aan meer geslaagde foto's. Je onderwerp bestuderen en op deze manier er achter komen hoe je dichter bij geraakt (veel op de grond gaan liggen, camouflagedeken, natuurlijke beschutting gebruiken...) zijn mijns inziens een betere investering dan je portefeuille leeg maken. Bovendien doe je zo ervaring op die ook van pas komt als je je 100 of 200mm meer kan permitteren.
Grtz, Eric
De tijd ontbreekt me soms een beetje om alles zowat in elkaar te flansen of erop uit te trekken waar de gegeerde soorten zitten.
Toch bedankt voor je eerlijke commentaar!
Prettige dag nog!
Comment
Comment