Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Buizerd in't bad ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Buizerd in't bad ?

    Van geluk gesproken, onderweg naar huis toch nog even langs de kijkwand.
    15m. heeft hij in het water gezeten, vleugeltjes gewassen.
    Koppeke onder, water spatten.. noem maar op.

    Probleem voor mij was is dat mijn lens niet door het kijkwandgaatje gaat
    Dus in een ongelooflijk bekrampte positie toch een paar 100 foto's getrokken.
    Afstand was ruim geschat een 30 meter.



    Bedankt voor het kijken.
    Mvg
    Last edited by Dafalgan; 25 augustus 2010, 06:45. Reden: Update
    Mijn website

  • #2
    Re: Buizerd in't bad ?

    Een uniek moment maar de foto mankeert jammer genoeg scherpte. Nergens vind ik ergens een plekje wat in focus blijkt te zijn. Jammer want dit had echt een mooie kunnen zijn (zijn er scherpere bij de andere foto's?)
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

    Comment


    • #3
      Re: Buizerd in't bad ?

      Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
      Een uniek moment maar de foto mankeert jammer genoeg scherpte. Nergens vind ik ergens een plekje wat in focus blijkt te zijn. Jammer want dit had echt een mooie kunnen zijn (zijn er scherpere bij de andere foto's?)
      Ik ben ze momenteel volop aan't bekijken en sorteren, alvast ne scherpere bijgeplaatst
      Mijn website

      Comment


      • #4
        Re: Buizerd in't bad ?

        Het is een Havik (vrouwtje) dat hier zich opfrist...mvg!
        Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

        http://pallenhoven.be

        Comment


        • #5
          Re: Buizerd in't bad ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Dafalgan Bekijk bericht
          alvast ne scherpere bijgeplaatst
          tja....maar je zit hier in Showcase!
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Buizerd in't bad ?

            Spijtig spijtig spijtig ! Menig vogelfotograaf zou deze rakker weleens zo zien passeren.
            Helaas mist zoals jezelf aangeeft de foto scherpte, alhoewel de te grootte crop meer het probleem lijkt. De ruis is er echt over en gaat hier ten koste van de kwaliteit.

            Wel een uniek moment maar als showcase?

            Gr David
            Gr David

            Comment


            • #7
              Re: Buizerd in't bad ?

              Oorspronkelijk geplaatst door David Verdonck Bekijk bericht
              Spijtig spijtig spijtig ! Menig vogelfotograaf zou deze rakker weleens zo zien passeren.
              Helaas mist zoals jezelf aangeeft de foto scherpte, alhoewel de te grootte crop meer het probleem lijkt. De ruis is er echt over en gaat hier ten koste van de kwaliteit.

              Wel een uniek moment maar als showcase?

              Gr David
              www.davidverdonck.be
              Ik volg David hierin, spijtig het had een prachtplaat kunnen opleveren van deze havik !

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Buizerd in't bad ?

                Ik moet mijn voorgangers volgen. Een havik in bad had ik nog wel niet gezien

                Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Buizerd in't bad ?

                  Tja, ne mens heeft niet altijd even veel geluk in 't leven... Dit had inderdaad een mooie kunnen zijn.
                  Ik zie in je exif dat je aan sluitertijd 1/500 zit met een iso van 200. Had je niet beter je iso wat omhoog getrokken zodat je ook een hogere sluitertijd kon bereiken? Of is mijn mening verkeerd? Misschien had je dan een scherpere foto gehad, of ligt het aan het scherpstelpunt...???
                  Alvast een zeer goede poging!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Buizerd in't bad ?

                    Beste mensen,

                    Bedankt voor de reacties natuurlijk.

                    Ik heb inderdaad wat overdreven met deze in showcase te zetten.

                    Wat het probleem is dat mijn eos 400 meer ruis geeft dan een zandstorm in de woestijn. Zelfs op iso 200.

                    Ik heb deze inderdaad te hard gecropped en zo enorm veel kwaliteit verloren.
                    Ook het probleem met het kleine doorkijk gaten van de wand zoals ik in mijn openingspost al heb aangegeven speelde hierbij en rol.

                    Het was inderdaad een unieke kans maar mijn materiaal en omstandigheden laten dit niet altijd toe... Laat ik er dan nog metéén bijzeggen dat ik mijn zoon nog bijhad (9 jaar) en die moet je maar is proberen een kwartier te laten stil zitten en vooral geen geluiden proberen te laten maken.

                    Ik heb van deze vogel echte topbeelden...Als ze scherp moesten geweest zijn.
                    Een zonde en zoiets ga ik waarschijnlijk nooit meer zien.

                    Ik ga deze week nog 1 foto posten hierover, een hopelijk betere dan de vorige twee.
                    Ik zal hem voor de zekerheid maar niet in showcase plaatsen
                    Mijn website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Buizerd in't bad ?

                      Ik kijkc er alvast naar uit! Tracht hem zo goed mogelijk te bewerken!
                      PS Ikzelf heb van PS of dergelijke niet veel verstand...( misschien gelukkig maar....)
                      Het blijft fotografie en géééééééén cursus fotoshoppen!
                      Veel succes!

                      Comment

                      Working...
                      X