Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spiegelbeeld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spiegelbeeld



    >Grote versie<

    Zambia is een van de meest ongerepte safari bestemmingen in Afrika. Een scène zoals dit zou in de Serengeti of in Kruger NP een klein leger aan toeristen aantrekken, vechtend om de beste plek.

    Toen ik deze foto nam in South Luangwa NP, waren er geen andere mensen in de buurt, en ik had de plek voor een aantal uren voor mijzelf. Zoals gewoonlijk was ik al ruim voor zonsopgang uit ons kamp vertrokken om op zoek te gaan naar een goed onderwerp. Al snel stuitten we op een kleine familie leeuwen die naast een omgevallen dode boom lagen te rusten. Het was nog tamelijk fris, met als gevolg dat de drie welpjes erg actief waren. Ze sprongen op de boom en elkaar, beslopen elkaar vanachter veel te kleine graspollen, en ze probeerden elkaar voortdurend te laten struikelen - een oefening voor later wanneer ze deze techniek gebruiken op prooidieren. Het was erg vermakelijk om naar te kijken. Na een tijdje werden de welpjes moe, en twee van de drie besloten er even bij te gaan zitten. Eerst de linker, even later kwam de rechter erbij zitten. Het is bijna een perfect spiegelbeeld, een betere pose kon ik mij niet wensen. Door mijn voertuig in een greppel te rijden was ik in staat het lage perspectief te krijgen.

    Over een paar maanden keer ik weer terug naar dit spectaculaire gebied, en ik kijk ernaar uit om te zien hoeveel de welpjes zullen zijn gegroeid.

    Nikon D2X, AF-S 600/4, 1/500 @ f/4, ISO 800
    Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

    Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

  • #2
    Re: Spiegelbeeld

    Wederom een prachtig beeld.

    Comment


    • #3
      Re: Spiegelbeeld

      gewoon schattig! mooie kleuren, scherp en goede compo. hie ga je nog plezier aan beleven!
      Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
      www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

      Comment


      • #4
        Re: Spiegelbeeld

        wat moeten e nog zeggen?
        telkens je post val onze mond open, steeds in positieve zin natuurlijk.

        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Spiegelbeeld

          Prachtig !!!

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Spiegelbeeld

            Adembenemend mooi
            Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
            www.cromagnonman.be

            Comment


            • #7
              Re: Spiegelbeeld

              Een foto waar ik vol bewondering naar kijk en geniet! Prachtig!
              Grt. Jef

              Comment


              • #8
                Re: Spiegelbeeld

                Schitterend vastgelegd. Knap gedaan.
                Grtjs

                Comment


                • #9
                  Re: Spiegelbeeld

                  Yep recht in de roos.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spiegelbeeld

                    Marsel,

                    Een prachtige foto zonder meer.

                    South Luangwa is een aanrader maar kan in mijn ogen toch niet tippen aan de Serengeti. Ik ben akkoord dat sommige plaatsen er te druk zijn (vooral rond Seronera).

                    Voor wie echt van ongerepte plaatsen houdt, kan ik ook de Central Kalahari in Botswana aanbevelen. Het best te bezoeken tussen januari en maart. Ik had het geluk er in maart voor 2 weken te zijn met iemand die het gebied van voor naar achteren kent en werd beloond met enkele spectaculaire foto's.

                    Groeten,

                    Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spiegelbeeld

                      Dank voor de reacties.

                      Johan: De Serengeti is fantastisch, en in veel opzichten makkelijk om te fotograferen. Echter, in de Serengeti mag je niet off-road rijden - dat mag alleen in de privé parken. In Zambia zijn ze een stuk soepeler waardoor je veel dichter op je onderwerp kunt komen. Voor een fotograaf een belangrijke verschil.

                      Er zijn eindeloos veel ongerepte gebieden in Afrika waar je dieren kunt fotograferen, maar er zijn er niet veel waar de omstandigheden waaronder je dat kunt doen ideaal zijn voor een fotograaf.
                      Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

                      Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

                      Comment


                      • #12
                        Re: Spiegelbeeld

                        Marsel,

                        In theorie mag je in South Luangwa ook niet van de weg af. Als ik mij meen te herinneren was dezelfde regeling van toepassing in Kafue en Lower Zambezi toen ik deze parken in 2005 bezocht. Niettemin zeker de moeite waard om daar op safari op te gaan.

                        Maar zoals je wel weet, gaapt er soms een hemelsbrede kloof tussen wet en realiteit. Zeker wanneer roofdieren gespot worden, is de verleiding groot om even van de weg af te gaan.

                        Groeten,

                        Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Spiegelbeeld

                          Alweer een prachtige foto om van te watertanden.
                          www.photo-rudi.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Spiegelbeeld

                            Erg mooie foto maar waarom post je hem niet wat groter?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Spiegelbeeld

                              Oorspronkelijk geplaatst door skimmer Bekijk bericht
                              In theorie mag je in South Luangwa ook niet van de weg af.
                              Misschien hanteert de Zambiaans overheid een gedoogbeleid, zoals het Nederlandse cannabismodel.

                              Sommige lodges adverteren er namelijk gewoon mee op hun website:

                              The South Luangwa covers a huge area (9,050 square km - 3,494 square miles) and is one of the most unspoiled parks in Africa. Guided walking safaris remain the most popular way to explore the park, along with off-road and night game driving.

                              Op zich is het goed dat off-road rijden aan banden wordt gelegd en dat auto's niet voor elke sighting de weg afgaan. Vaak is het niet eens nodig of de moeite waard om dichterbij te komen omdat het er niet noodzakelijkerwijs mooier van wordt. En sommige dieren zijn nu eenmaal minder relaxed dan andere in de nabijheid van voertuigen.

                              Dank voor je feedback.

                              @Vonske: direct onder de foto staat een niet te missen link naar een 1200 pixel versie.
                              Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

                              Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

                              Comment

                              Working...
                              X