Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eend

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: eend

Oorspronkelijk geplaatst door Tilly Meijer Bekijk bericht
    ik zie het hier niet het kleurverschil,heb niets aan de foto gedaan.
    Toch raar want het kleurverschil is toch duidelijk aanwezig in de blauwe lucht.

In ieder geval een prachtig vluchtshot en proficiat met je HOF.

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

grts
      Sieg
      Weet je ik heb de kleur gemeten en die is overal nagenoeg hetzelfde hoor ook in de hoek.
      Waarschijnlijk open jij deze foto op een flatscreen scherm en staat ie op je scherm linksboven. Daar zitten vaak de afwijkingen van het scherm. Ik zie het namelijk echt niet en heb een heel duur EIZO scherm! En meten is weten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brigittevanheck Bekijk bericht
        Weet je ik heb de kleur gemeten en die is overal nagenoeg hetzelfde hoor ook in de hoek.
        Waarschijnlijk open jij deze foto op een flatscreen scherm en staat ie op je scherm linksboven. Daar zitten vaak de afwijkingen van het scherm. Ik zie het namelijk echt niet en heb een heel duur EIZO scherm! En meten is weten
        Gebruik ook gecalibreerde Eizo schermen (2xSX2462W) op m'n systeem en op die van m'n vriendin (2xCG303W) en daar zie ik ook wel duidelijk een verschil. Je meet op de verkeerde plaats Brigitte
        In de zone onder de staart heb je twee (sensor) vlekjes, die zitten in een lichtere zone die zich uitstrekt tot halfweg de vleugel, met als breedte ongeveer de lengte van de staart.
        Ook gemeten is er een verschil: Bijna overal kom je op 145-171-188 en in die zone op 153-179-197

Sorry, even laten meeslepen in de min-of-mee off-topic discussie...

Tot zover het muggeziften en pixelpeepen
        Ik vind het een prachtige foto zoals die is. Top
        Last edited by saphi; 25 maart 2010, 17:17. Reden: screenshot toegevoegd
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Knap flightshot en proficiat met je HoF !!!
          grtz, Groentje

Comment

grts
            Sieg
            Als je de levels (in PS) helemaal naar rechts trekt of wat speelt met contrast en helderheid zie je de kleurovergangen heel duidelijk. Vermoedelijk heeft de JPEG-compressiefactor er wat mee te maken. Misschien deze prachtige foto nog eens uploaden in maximum kwaliteit? Kan je meteen de twee stofvlekjes verwijderen.

Willy
            Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Misschien deze prachtige foto nog eens uploaden in maximum kwaliteit? Kan je meteen de twee stofvlekjes verwijderen.

Willy[/QUOTE]

wat een discussie over een kleurverschil wat er niet is........
              en wat betreft die vlekjes,dat zijn waterdruppels.
              iedereen bedankt voor alle op en aanmerkingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brigittevanheck Bekijk bericht
                Als je op de verkeerde plaats meet dan weet je nog niks, ook niet met een "duur" Eizo scherm

Oorspronkelijk geplaatst door Tilly Meijer Bekijk bericht
                wat een discussie over een kleurverschil wat er niet is........
                en wat betreft die vlekjes,dat zijn waterdruppels.
                iedereen bedankt voor alle op en aanmerkingen.
                Het is en blijft een pracht van een vluchshot en terecht een Hofplaats, zoals ik reeds vermeld heb, maar de waarheid mag ook geschreven worden. Als er verschillende personen een kleurverschil zien achter de vleugel en gelijklopend met de staart moet er toch iets van waar zijn, niet ?
                Maar als U schrijft "wat een discussie over een kleurverschil wat er niet is...." tja ....so be it.

grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Maar als U schrijft "wat een discussie over een kleurverschil wat er niet is...." tja ....so be it.
                  Ja, 't was interessant te weten wat de oorzaak was, camera beperking, bewerking,...etc maar in wezen bijzaak tot de super geslaagde foto.
                  Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Sorry, maar ik had nog niet gereageerd op deze opname ; nu dan : gewoonweg prachtig !

Mvg.
                    The bird is known by his note, a man by his word.

Comment

Inderdaad, proficiat met de HOF
                      Flickr

Comment

Inderdaad...knappe plaat!
                        Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

http://pallenhoven.be

Comment

Het is een mooie Tilly. Proficiat.

maar het kleurverschil zie ik op mijn Eizotje toch ook echt
                          Mijn foto´s zijn hier te bekijken: http://www.pbase.com/marga_dd
                          en hier http://www.als-kat-en-hond.nl
                          Ik fotografeer met Olympus E3 en E 510

Comment

Tilly, het blijft zonder meer een prachtplaat en je hebt die HOF-plaats dan ook terecht verdiend...
                            't was niet meteen mijn bedoeling om er een hele discussie rond te starten, ik zag alleen een kleurverschil (zonder dure (flatscreenschermen, maar op een beeldbuismonitor, met het blote oog ) en vroeg me af of je de foto wat had opgelicht, of dat dit door ietsanders veroorzaakt werd...
                            sorry voor de discussie die hierop volgde...
                            Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

Comment

Working...
                            X