Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Staartmees

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Staartmees

Naar mijn mening één van de leukste winterbezoekers in onze tuin.

grtz Tigo
    To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
    Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

Re: Staartmees

Het beestje ziet er erg mager uit

Probeer een foto te nemen waneer ze op een takje in de buurt zitten, mooier dan die zak met pindas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

Probeer een foto te nemen waneer ze op een takje in de buurt zitten, mooier dan die zak met pindas
      yep, mee eens.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Het beestje ziet er erg mager uit

Bedankt voor je opmerking.

Ik ga dit zeker niet tegen spreken. Op een takje zou dit veel mooier zijn. Er is echter één groot probleem. Dit zijn zulke ijverige beestjes dat ze zelfs op een voederzakje niet echt stil zitten. Ze komen dan ook nog eens altijd in groep en jutten elkaar op. Om een staartmees zittend op een tak te trekken is dus echt een lucky shot.

Grtz Tigo
        To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
        Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

Comment

Om een staartmees zittend op een tak te trekken is dus echt een lucky shot
          Ik weet het, ik heb er zelf nog geen echt toonbare geschoten
          Als ze in groep druk bezig zijn kan je erg dichtbij komen en je kans wagen

Succes

Comment

Toch een mooie tuinfoto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
              Bedankt voor je opmerking.

Ik ga dit zeker niet tegen spreken. Op een takje zou dit veel mooier zijn. Er is echter één groot probleem. Dit zijn zulke ijverige beestjes dat ze zelfs op een voederzakje niet echt stil zitten. Ze komen dan ook nog eens altijd in groep en jutten elkaar op. Om een staartmees zittend op een tak te trekken is dus echt een lucky shot.

Grtz Tigo
              Een paar flinke takken in de nabijheid van het "notennetje" biedt de vogels een 'uitkijkplaats' of een 'uitwijkplaats' of een 'wachtplaats' als het te druk is. Dàn kan je ze mutsen...
              Wil je de noten mee in beeld (wat imho nu en dan wel eens kan - 't is tenslotte tuinvogelfotografie) misschien wat kleinere zakjes hangen.
              Nu hangt het meesje wat in de schaduw en wordt het vogeltje compleet overheerst door een prominent in beeld aanwezig reuzenzak...
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

de zak noten is er te veel aan jammer"
                een goede raad neem zelfs geen foto's op die noten

Comment

Mijn raad : NOOIT een vogel(tje) posten op een voederbak - net - of wat dan ook.
                  Plaats, zoals al eerder vermeld, enkele takjes in de onmiddellijke nabijheid van de voederplaats, en HEB GEDULD : het juiste ogenblik komt wel !

Mvg.
                  The bird is known by his note, a man by his word.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ho-Merris Bekijk bericht
                    Mijn raad : NOOIT een vogel(tje) posten op een voederbak - net - of wat dan ook.
                    Plaats, zoals al eerder vermeld, enkele takjes in de onmiddellijke nabijheid van de voederplaats, en HEB GEDULD : het juiste ogenblik komt wel !

Mvg.
                    Ik begrijp wat jullie hiermee bedoelen en in vind een notenzakje ook niet zo aantrekkelijk, maar dit is wel de enige mogelijkheid om deze specifieke eethouding van de meesachtigen en aanverwanten in deze houding te kunnen trekken.

grtz Tigo

Comment

Working...
                    X