Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Naar mijn mening één van de leukste winterbezoekers in onze tuin.
grtz Tigo
To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8
Probeer een foto te nemen waneer ze op een takje in de buurt zitten, mooier dan die zak met pindas
Bedankt voor je opmerking.
Ik ga dit zeker niet tegen spreken. Op een takje zou dit veel mooier zijn. Er is echter één groot probleem. Dit zijn zulke ijverige beestjes dat ze zelfs op een voederzakje niet echt stil zitten. Ze komen dan ook nog eens altijd in groep en jutten elkaar op. Om een staartmees zittend op een tak te trekken is dus echt een lucky shot.
Grtz Tigo
To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8
Ik ga dit zeker niet tegen spreken. Op een takje zou dit veel mooier zijn. Er is echter één groot probleem. Dit zijn zulke ijverige beestjes dat ze zelfs op een voederzakje niet echt stil zitten. Ze komen dan ook nog eens altijd in groep en jutten elkaar op. Om een staartmees zittend op een tak te trekken is dus echt een lucky shot.
Grtz Tigo
Een paar flinke takken in de nabijheid van het "notennetje" biedt de vogels een 'uitkijkplaats' of een 'uitwijkplaats' of een 'wachtplaats' als het te druk is. Dàn kan je ze mutsen...
Wil je de noten mee in beeld (wat imho nu en dan wel eens kan - 't is tenslotte tuinvogelfotografie) misschien wat kleinere zakjes hangen.
Nu hangt het meesje wat in de schaduw en wordt het vogeltje compleet overheerst door een prominent in beeld aanwezig reuzenzak...
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Mijn raad : NOOIT een vogel(tje) posten op een voederbak - net - of wat dan ook.
Plaats, zoals al eerder vermeld, enkele takjes in de onmiddellijke nabijheid van de voederplaats, en HEB GEDULD : het juiste ogenblik komt wel !
Mijn raad : NOOIT een vogel(tje) posten op een voederbak - net - of wat dan ook.
Plaats, zoals al eerder vermeld, enkele takjes in de onmiddellijke nabijheid van de voederplaats, en HEB GEDULD : het juiste ogenblik komt wel !
Mvg.
Ik begrijp wat jullie hiermee bedoelen en in vind een notenzakje ook niet zo aantrekkelijk, maar dit is wel de enige mogelijkheid om deze specifieke eethouding van de meesachtigen en aanverwanten in deze houding te kunnen trekken.
grtz Tigo
Comment