Op de 10 meter die ik moet stappen van mijn accomodatiecontainer tot aan de bar kom ik gemiddeld zo'n 3 à 4 van deze beesten tegen. Ze zitten werkelijk overal. Gekko's kan je ook overal vinden, maar dit is spijtig genoeg zo goed als enkel bij duisternis en dus heel lastig om te fotograferen
ik veronderstel dat de hagedissen zoveel in het open komen om hun lichaam op de warmen aan de warme grond (koelbloedig?) maar als je te dicht komt, deze mannen kunnen spurten als geen ander! wat ze ook heel veel doen is "pompen" met hun voorpoten. Een kenner die hiervoor een reden weet?
Is er hier soms een kenner die de naam van deze beestjes kent?
alle foto's zijn trouwens getrokken met een 70-200 f4 IS op f4, elke keer weer verbaast deze lens mij qua scherpte op f4
ik veronderstel dat de hagedissen zoveel in het open komen om hun lichaam op de warmen aan de warme grond (koelbloedig?) maar als je te dicht komt, deze mannen kunnen spurten als geen ander! wat ze ook heel veel doen is "pompen" met hun voorpoten. Een kenner die hiervoor een reden weet?
Is er hier soms een kenner die de naam van deze beestjes kent?
alle foto's zijn trouwens getrokken met een 70-200 f4 IS op f4, elke keer weer verbaast deze lens mij qua scherpte op f4
Comment