Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hagedissen in Nigeria

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hagedissen in Nigeria

    Op de 10 meter die ik moet stappen van mijn accomodatiecontainer tot aan de bar kom ik gemiddeld zo'n 3 à 4 van deze beesten tegen. Ze zitten werkelijk overal. Gekko's kan je ook overal vinden, maar dit is spijtig genoeg zo goed als enkel bij duisternis en dus heel lastig om te fotograferen
    ik veronderstel dat de hagedissen zoveel in het open komen om hun lichaam op de warmen aan de warme grond (koelbloedig?) maar als je te dicht komt, deze mannen kunnen spurten als geen ander! wat ze ook heel veel doen is "pompen" met hun voorpoten. Een kenner die hiervoor een reden weet?
    Is er hier soms een kenner die de naam van deze beestjes kent?

    alle foto's zijn trouwens getrokken met een 70-200 f4 IS op f4, elke keer weer verbaast deze lens mij qua scherpte op f4






    Last edited by Matthias; 26 oktober 2009, 14:54.
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: Hagedissen in Nigeria

    Wat mij betreft : zeer goeie foto's hoor !

    Comment


    • #3
      Re: Hagedissen in Nigeria

      mooie opnamen, denk dat het (pompen) voor de bloedcirculatie is, of een soort waarschuwingssignaal.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Hagedissen in Nigeria

        zéér leuk, enkel zou ik de foto's op dezelfde hoogte afwerken, nu zijn ze alle drie andere formaten.
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

        Comment


        • #5
          Re: Hagedissen in Nigeria

          mooie reeks
          en als ik toch zou moeten kiezen, foto 2 !
          The future brings my best photo. Time is on my side.
          Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

          Comment


          • #6
            Re: Hagedissen in Nigeria

            Prachtige reeks met een lichte voorkeur voor de eerste, zonder goed te weten waarom

            Comment


            • #7
              Re: Hagedissen in Nigeria

              Uitstekende reeks
              mvg,
              Ludo V.

              Comment


              • #8
                Re: Hagedissen in Nigeria

                Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V. Bekijk bericht
                Uitstekende reeks
                Die horizontale lijnen en de kleuren, knap

                Comment


                • #9
                  Re: Hagedissen in Nigeria

                  De derde voor mij
                  Groetjes Hendrika

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hagedissen in Nigeria

                    mooie reeks, met driemaal mooie dof, voorkeur voor de tweede omwille van de houding

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hagedissen in Nigeria

                      knappe platen, lijkt me op het eerste zich over de kolonistenagame (Agama agama) te gaan
                      D70 user in practice
                      TERRA vzw - Belgische Vereniging voor Terrariumkunde en Herpetologie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hagedissen in Nigeria

                        Volgens mij gaat het hier ook om een kolonistenagame. Ze zijn inderdaad koudbloedig en moeten zich dus opwarmen aan de omgeving (exothermie heet dat). Het opdrukken (en misschien ook kopschudden) is typsisch communicatief gedrag van agamen. Ze doen dit om andere mannetjes te verjagen uit hun territorium en om vrouwtjes te imponeren. De foto's vind ik wel ok. Ik kan me inbeelden dat het niet makkelijk was om deze vliegensvlugge wezentjes vast te leggen op camera.

                        mvg,
                        Pablo

                        Comment

                        Working...
                        X