Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik ga Bouk toch tegenspreken. Zeker over die onscherpte ben ik oneens. De ral lijkt mij volledig scherp. De vleugels geven misschien die verkeerde indruk maar dat is een beeld dat eigen is aan de plumage van een ral.
Mooie opname van dit juveniel exemplaar. Zo vaak ga je deze soort niet op het voederplankje tegenkomen.
Je hebt deze "moeilijke" vogel er netjes opgezet in zijn natuurlijke omgeving.
Staat er ook helder en scherp op.
Dus, voor mij is dit best een mooie foto.
Grt. Jef
Oorspronkelijk geplaatst door David VerdonckBekijk bericht
Ik ga Bouk toch tegenspreken. Zeker over die onscherpte ben ik oneens. De ral lijkt mij volledig scherp. De vleugels geven misschien die verkeerde indruk maar dat is een beeld dat eigen is aan de plumage van een ral.
tja.... als na mijn comment TS de opname gaat aanpassen, slaat mijn comment natuurlijk nergens op.
grt,bouk.
Het is niet de bedoeling om je foto in de beginpost te veranderen, anders zien de lezers later niet het verschil en slaan de comments van het eerste uur op niets.
Je kan altijd een reactie plaatsen met een aangepaste versie, of een foto bijplaatsen in je eerste post en dit door de knop rechts onder -> "Aanpassen"
zoals aangegeven is enkel de kleurruimte aangepast. Was vergeten om te zetten naar sRGB. Heeft dus geen enkele invloed op scherpte. En in deze foto ook niet op de kleurweergave, in tegenstelling tot de vorige foto die ik geplaatst heb van een purperreiger waar het "purper" slecht weergegeven werd door te vergeten omzetten naar sRGB.
En het zijn inderdaad de veren die een onscherpe indruk geven zoals David reeds aanhaalde.
Zal het dus nooit meer vergeten.
Comment