Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ree kalfje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ree kalfje

Vandaag er nog ééns op uit getrokken om vlinders te fotograferen , tot er plots uit het hoge gras 2 reekalfjes naar me toe kwamen gelopen .
    Ik heb ze niet aangeraakt enkel wat prachtplaatjes geschoten en daarna heb ik ze rustig laten liggen .Dat zijn zo van die momenten die je nooit nog vergeet .........

Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
    http://www.google.com/profiles/dieder.plu

Re: Ree kalfje

OHHHHHHHHHHHH
    Wat een waanzinnige foto's van een heeeeeel speciaal moment. Ik krijg er kippenvel en smelt van de foto's. Een ervaring die niemand je kan afpakken

Comment

Hey dieter

één woord PRACHTIG
      het is slechts weinige gegeven omzulke momenten te zien laat staan op

foto te zetten

grtz
      http://www.pbase.com/doxkes
      Nog in opbouw

Comment

mooie waarneming!..
        Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

http://pallenhoven.be

Comment

blijf ze zeer mooi vinden !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Fish Bekijk bericht
            mooie waarneming!..
            Ik volg

Johan

Comment

Moet geweldig zijn om dat mee te maken
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Super

Comment

moet een zalig moment geweest zijn
                  bambi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Fish Bekijk bericht
                    mooie waarneming!..

Ik volg ook

Comment

Da 's een mooie waarneming. Nr 1 is keigoed !
                      Mvg.
                      The bird is known by his note, a man by his word.

Comment

subliem hoor. schitterende momentopname.
                        2xZ6, 1xD7500, glas, licht

Comment

Beste allemaal,

Er moet mij even wat van het hart. Vanavond kreeg ik een mail van een van de moderatoren dat er een PM binnen was gekomen waarin iemand had geklaagd over mijn spechtenfoto (waarvoor mijn hartelijke dank). Hij was het er niet mee eens dat deze in de HOF terecht was gekomen.

Ik was mij van geen kwaad bewust en wist oprecht niet dat dit niet wenselijk was op BD. Na enig over en weer gemaild te hebben met de bewuste moderator, waarin ze mij links stuurde met de gedragscode en wetteksten, bleek in de tussentijd mijn foto uit de HOF te zijn verwijderd en het topic op slot was gedaan. Hierdoor heb ik niet de kans gehad om een uitleg te geven hoe precies de bewuste foto tot stand was gekomen.

Men probeerde mij duidelijk te maken dat het tonen van nestfoto’s niet toegestaan was op BD.

Akkoord, dat is mij nu duidelijk en heb daar vrede mee. Waar ik het niet mee eens was is dat het topic gesloten is, waardoor ik monddood ben gemaakt. Ik hoopte dat door mijn uitleg bij de foto mensen aan het denken zouden raken en net als mij eens wat meer tijd in een onderwerp zouden steken, alsmede zich zouden verdiepen in de levenswijze van het onderwerp. Op die manier kun je prachtige foto’s maken zonder enige vorm van verstoring en volop genieten van dieren die hun natuurlijke gedrag laten zien. Het kost alleen wat meer tijd en moeite, maar dat verdient zich vanzelf terug.

Ik zou er verschrikkelijk van balen als ik dieren zou verstoren en mijzelf behoorlijk op de vingers tikken. Ook al zou het per ongeluk gebeuren.

Ok, foto’s verwijderd en topic op slot. Het zij zo en live goes on…..

Vervolgens zie ik deze foto’s van een reekalf.
                          Ongetwijfeld is de maker een grote dierenvriend en ik vind de foto’s prachtig. Maar wat de maker waarschijnlijk niet weet is dat dit kalf doodsangsten heeft uitgestaan toen de fotograaf dichtbij het kalf stond. Instinctief blijft het kalf liggen, wat er ook gebeurd. Dit zit in de genen en hierdoor geeft ze nagenoeg geen geur af en vertrouwd ze op haar camouflage. Groot nadeel is dat ze hierdoor een makkelijke prooi wordt voor vos en zwijn, die toevallig op haar stuiten, omdat ze te allen tijde blijft liggen. Ook als de eerste tanden een hap in haar nekje zetten. Geloof me dat haar hartslag enigszins verhoogt was op het moment van fotograferen.

Ik wil niet dat deze foto’s worden verwijderd, maar wel dat men eens bewust moet worden van de risico’s van ons gedrag. Natuurkennis is net zo belangrijk als het kennen van je camera. Wilde dieren zijn wild en hebben angst voor mensen. Een aangereden buizerd in een doos stoppen en naar de opvang brengen is heel goed, maar ga hem onderweg aub niet zitten aaien. Het is wild en het blijft wild. Zorg voor gepaste afstand en anders maak je de foto maar niet.

Ik ga BD verlaten, want heb er een hekel aan als men zonder overleg een topic sluit zonder dat ik mijzelf nog kan verdedigen of uitleg kan geven. Met het verwijderen van de bewuste foto’s heb ik vrede, ook uit de HOF, want nestfoto's schijnen niet te mogen. Maar graag had ik nog een reactie hierop in het topic willen zetten.

Met vriendelijke groet,

Edwin kats
                          Nikon D300 met MB-D10
                          Nikon 200-400/4 VR

Comment

Mooie foto's.

@Edwin kats. Ik kan u reactie volkomen begrijpen. Ik heb in u specht topic inderdaad kunnen lezen dat ze bij u thuis zijn gemaakt vanuit een schuilhut gericht naar een dode appelboom waar je een tijd geleden sporen had gevonden van een hammerende specht. En uiteindelijk een welgevormd nest. (Althans ik dacht toch dat deze situatie bij u was)
                            Persoonlijk heb ik dan ook het gevoel dat deze reekalfjes die plots voor een fotograaf staan meer verschoten zijn (en dus getsoord zijn) dan de spechten die volkomen gewend zijn aan het hutje met de fotograaf in. Anders hadden die spechten hun nest daar zelfs niet gehouden.

Comment

Zéér mooie waarneming!

@ Edwin Kats, ik heb veel ervaring met reewild, en wat jij zegt over doodsangsten enzo lijkt me overdreven... Als mensen op een openbare plaats zo'n reekalfje zien liggen kun je ze moeilijk verbieden om een foto te nemen.
                              Wat wél absoluut uit den boze is is het reekalfje vastnemen, dat mag zeker niet gebeuren omdat de moeder het misschien verstoot door de mensengeur.
                              Sony Alpha 200 / 18-70 mm F3.5-5.6 / 18-250 mm F3.5-6.3 / Tamron 200-500 mm F5-6.3 / F36AM flitser
                              PS Elements 7.0

Comment

Working...
                              X