Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
De eerder vermelde compo vanaf het paaltje. Als het goed is zit deze schone vogel inmiddels weer in het hoge noorden (Scandinavie). Weer een klein jaartje wachten tot ons weerzien
Sluitertijd was 1/60 sec., niet snel genoeg jammergenoeg om de vogel wat scherper vast te leggen. Handmatig (verder) verscherpen in PS levert m.i. een te vertekend beeld op. De volgende keer zal ik het proberen over te doen, ervan uitgaande dat ik 'm weer tegen het verige lijf loop
Wat vinden jullie overigens van de kleur(en)? Natuurgetrouw of kan beter? Ik vind het lastig om een goede balans in de kleureninstelling te krijgen. In fotografeer uiteraard in RAW opdat ik de WB achteraf nog kan wijzigen. Bij direct zonlicht (hier bedoel ik niet de WB instelling) krijg je vaak een gele waas in de foto wat ik zeer irritant vind. Wat zou een natuurgetrouwe(re) (achtergrond)kleur instelling zijn? Iemand raad irt zijn instellingen/ workflow? Het gaat hierbij om de Nikonn D300.
Naar kleur zit ie wat mij betreft goed hoor, compo ook hoor, knap
Sorry maar ik moet het toch ook zeggen dat de scherpte volgens mij vooraan op het paaltje ligt.
Toch knappe plaat...
Naar kleur zit ie wat mij betreft goed hoor, compo ook hoor, knap
Sorry maar ik moet het toch ook zeggen dat de scherpte volgens mij vooraan op het paaltje ligt.
Toch knappe plaat...
Greets
Halookes,
ik heb geprobeerd de scherpte van de vogel iets op te veizelen zonder dat het de beeldkwaliteit (teveel) beinvloed. Wat vinden jullie (iets) beter zo
Comment