Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vluchtshot wulp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vluchtshot wulp

Ik vind de wulp en de zwartwitomzetting goed geslaagd , maar de voorgrond te dominant, onscherp en niets wezenlijks toevoegend aan de foto, ook de paaltjes staan naar mijn gevoel niet op de juiste plaats

Een goed idee dat zeker verder moet uitgewerkt worden

Comment

Misschien een beetje uitleg:

Deze foto is genomen in het haventje bij Saefthinge. Ik ben op m'n hurken gaan zitten in het slijk om zo ongeveer op de hoogte van de wulpen te komen en heb verschillende foto's genomen van dit exemplaar in vlucht. Ook in kleur, ook zonder de paaltjes, en ook zonder de 'storende' voorgrond. Toch heb ik er in deze foto voor gekozen om die voorgrond erin te houden. Ik weet dat vele mensen dit overbodig zouden vinden, maar volgens mij geeft hij meer contrast, meer drama aan het beeld. En dat is uiteindelijk waar ik naartoe wil in eender welke foto. Hoe belachelijk dat misschien ook klinkt voor een foto van een vogel.

Maar als er geen gevoel in de foto zit gooi ik hem meteen weg, en dan maakt het me niet uit of ie scherp is of niet. Ik heb liever een onscherpe foto die me raakt dan een haarscherpe die me koud laat... Maar dat zul je misschien wel zien aan de foto's op m'n website.

Misschien nog de exif meegeven: f8,1/500sec, iso 500 op 400mm

groeten, Jesse

Comment

Er mocht wat mij betreft wel een stukje van de onderkant afgecropt. Verder vind ik hem niet slecht.
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Het grote probleem van smaken...
          De ene vindt dit een geweldige opname en de andere vindt er nieks aan en dat is natuurlijk net het mooie aan van alles en nog wat. Het werd hier al eens geschreven het aller belangrijkste is dat JIJ het een geslaagde opname vindt en blijkbaar is dat zo...
          Over de foto zelf vind ik dat de omzetting naar zwart/wit zeker bijdraagt aan het dramatische in de opname kwa compo vind ik hem dan net niet sterk genoeg en daar zit de voorgrond zeker voor iets tussen, denk dat die net iets te sterk aanwezig is. Ook denk ik dat een reeks van deze opnames in dezelfde omzetting het beter tot zijn recht zou laten komen.

Dus ik kan het wel smaken

Greets
          KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
          http://www.photopat.be

Comment

Ook ik vind dat de voorgrond te nadrukkelijk aanwezig is en teveel aandacht opeist. Je hebt volgens mij nét iets te laat afgedrukt (wulp tussen de twee rechtse paaltjes zou beter zijn).
            Maar je denkt na over een compo, en je probeert iets origineels te brengen ... en dat verdient mijn waardering.

Comment

Proficiat met je nominatie in de HOF. Je hebt het verdiend.
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessewillems Bekijk bericht
                Misschien een beetje uitleg:

Deze foto is genomen in het haventje bij Saefthinge. Ik ben op m'n hurken gaan zitten in het slijk om zo ongeveer op de hoogte van de wulpen te komen en heb verschillende foto's genomen van dit exemplaar in vlucht. Ook in kleur, ook zonder de paaltjes, en ook zonder de 'storende' voorgrond. Toch heb ik er in deze foto voor gekozen om die voorgrond erin te houden. Ik weet dat vele mensen dit overbodig zouden vinden, maar volgens mij geeft hij meer contrast, meer drama aan het beeld. En dat is uiteindelijk waar ik naartoe wil in eender welke foto. Hoe belachelijk dat misschien ook klinkt voor een foto van een vogel.

Maar als er geen gevoel in de foto zit gooi ik hem meteen weg, en dan maakt het me niet uit of ie scherp is of niet. Ik heb liever een onscherpe foto die me raakt dan een haarscherpe die me koud laat... Maar dat zul je misschien wel zien aan de foto's op m'n website.

Misschien nog de exif meegeven: f8,1/500sec, iso 500 op 400mm

groeten, Jesse
                Bedankt voor de uitleg

Het is in ieder geval een foto die discussie losweekt. Ik kan me uiteindelijk het best vinden in de reactie van DKW

Proficiat met je HOF

Comment

Proficiat met je hof
                  Mogen we misschien ook eens een kleurenversie zien

Johan

Comment

sterke foto die volgens mij terecht in de HoF staat

Comment

zeker terechte HOF
                      proficiat
                      mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

van harte met je HOF, maar de eerlijkheid gebied me hier toch te schrijven, dat het niet mijn keuze is geweest of zou zijn.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Op vraag van Johan G staat er ook een wulp in kleur op bd. Wel in fotobeoordeling, want ik vond ze niet goed genoeg voor hier...

groeten, Jesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessewillems Bekijk bericht
                            Op vraag van Johan G staat er ook een wulp in kleur op bd. Wel in fotobeoordeling, want ik vond ze niet goed genoeg voor hier...

groeten, Jesse
                            Bedankt hiervoor.

Johan

Comment

Als "Dieren"-foto : een jammerlijke mislukking. Als foto tout-court ook niet goed : vloekt met bijna al de regeltjes.

MAAR : als geheel : toch wel origineel, en ik kan hem wel smaken. Zou m.i. goed passen in een volledig wit interieur, sterk uitvergroot (zodat de ruis er vanaf spuit als vette druppels).

Mvg.
                              The bird is known by his note, a man by his word.

Comment

Working...
                              X