Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Nogal veel ruimte in de foto die in mijn ogen eigenlijk niets bijdraagt. Heb je al gedacht aan een uitsnede op portretformaat, met dezelfde hoogte als deze foto?
Er moet ook iets mis gegaan zijn bij de bewerking. Ik zie een grijze rand rond het aapje.
>vind het jammer van de paal achter het aapje..Dan blijkt de rest niet meer tot zijn recht te komen..Aapje is wel scherp en de kleuren zijn goed.
De volgel zou ik wegshoppen.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Showcase vind ik toch wat hoog gegrepen voor deze foto waar toch veel mis mee is.
Wat doet die overdreven zee aan ruimte aan de linker kant?
De "vogel" ('k denk dat het zo een sticker is die ze op de ruiten kleven om échte vogels zich niet te pletter te laten vliegen) is een absolute afknapper voor mij .
En het dier zit in een waas van grijs, pal voor een lelijke betonnen paal en kijkt tegen het kader aan.
Sorry hoor maar ik kan niet echt uit de bol gaan voor deze foto.
"Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten" staat hier bovenaan mijn scherm. Dit is er dus een .
Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
Oók wandelen met GPS?
heel mooie mimiek en goed scherp op de ogen.
vogel afleidend.
grt,bouk.
Ook mijn gedacht , en triest is die idd, 't valt me telkens op als ik naar een dierenpark ga, die intrieste blik van de meeste dieren, 't is toch iedere keer weer ff slikken
'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
Grtjs, Jacky
Ook mijn gedacht , en triest is die idd, 't valt me telkens op als ik naar een dierenpark ga, die intrieste blik van de meeste dieren, 't is toch iedere keer weer ff slikken
Die beesten kijken in het bos juist hetzelfde hoor! Het zijn wij mensen die het voor het dier in kwestie triest vinden dat het daar zo opgesloten zit en we leggen ónze emotie dan automatisch aan de andere kant van het glas.
Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
Oók wandelen met GPS?
Die beesten kijken in het bos juist hetzelfde hoor! Het zijn wij mensen die het voor het dier in kwestie triest vinden dat het daar zo opgesloten zit en we leggen ónze emotie dan automatisch aan de andere kant van het glas.
Kan waar zijn, maar in de vrijheid van de natuur zullen ze toch niet zo 'ijsberen' van ellende in hun veel te krappe 'behuizing'.
'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
Grtjs, Jacky
Kan waar zijn, maar in de vrijheid van de natuur zullen ze toch niet zo 'ijsberen' van ellende in hun veel te krappe 'behuizing'.
'k Ga stoppen met off-topic te reageren maar toch nog dit: ik heb nooit gezegd dat deze manier van opsluiten goed is voor een wild dier hé! Laat daar geen misverstand over bestaan.
Oók wandelen met GPS?
Allemaal bedankt voor de comments, is de 1x dat ik er zoveel krijg
Is raar dat niemand precies ziet wat ik in de foto zie, ben niet zo'n schrijver maar dit is een quote van een ander forum over deze foto:
Wat er bij mij opkomt bij het zien van deze foto, gevangenschap en vrijheid.
In eerste instantie zou je denken dat die pilaar rechts in de achtergrond storend is, maar hier laat het juist het niet natuurlijke element van gevangenschap zien. Dat de aap in de hoek zit versterkt het effect van het alléen zijn, teruggetrokkenheid, 'in het hoekje zitten'. De mooie groene DOF in de achtergrond staat symbool voor de vrije natuur en wordt nog eens versterkt door de vogel die voor vrijheid staat, (zo vrij als een vogel).. en dan de bedenkelijke blik van de aap.. Tja, wellicht droomt hij van deze vrijheid.(Natuurfreak)
Was meer hierom dat ik hem in showcase plaats.
Groetjes
Eric
PS:En ik kan tegen sterke comments hoor anders leren we niet
De reactie op die andere site vind ik dan wel heel ver gezocht. Een sticker van een vogel op een ruit kan me niet echt bewegen om lyrisch over vrijheid te doen.
Het aapje zit gevangen, dat is duidelijk, maar als foto kan het me spijtig genoeg niet bekoren.
En als illustratie van het trieste lot van dieren in gevangschap zie ik te weinig elementen die er me opstandig doen tegen worden.
Oók wandelen met GPS?
De reactie op die andere site vind ik dan wel heel ver gezocht. Een sticker van een vogel op een ruit kan me niet echt bewegen om lyrisch over vrijheid te doen.
Het aapje zit gevangen, dat is duidelijk, maar als foto kan het me spijtig genoeg niet bekoren.
En als illustratie van het trieste lot van dieren in gevangschap zie ik te weinig elementen die er me opstandig doen tegen worden.
Comment