Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Triest aapje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Triest aapje

Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
    Allemaal bedankt voor de comments, is de 1x dat ik er zoveel krijg
    Is raar dat niemand precies ziet wat ik in de foto zie, ben niet zo'n schrijver maar dit is een quote van een ander forum over deze foto:

Wat er bij mij opkomt bij het zien van deze foto, gevangenschap en vrijheid.
    In eerste instantie zou je denken dat die pilaar rechts in de achtergrond storend is, maar hier laat het juist het niet natuurlijke element van gevangenschap zien. Dat de aap in de hoek zit versterkt het effect van het alléen zijn, teruggetrokkenheid, 'in het hoekje zitten'. De mooie groene DOF in de achtergrond staat symbool voor de vrije natuur en wordt nog eens versterkt door de vogel die voor vrijheid staat, (zo vrij als een vogel).. en dan de bedenkelijke blik van de aap.. Tja, wellicht droomt hij van deze vrijheid.
    (Natuurfreak)

Was meer hierom dat ik hem in showcase plaats.

Groetjes
    Eric
    PS:En ik kan tegen sterke comments hoor anders leren we niet
    Ik kan hier soms niet volgen. Er wordt heel regelmatig gezegd dat een foto niet goed is, omdat er geen verhaal in zit. En nu is er eens een foto met een heel verhaal en dan wordt die afgekraakt., moet de vogel weg, moet de "leegte" weggecropt. Ik kan me volledig vinden in de vetgedrukte tekst hierboven. Vogel, vrijheid, de blik van de aap, de lege ruimte die er MOET zijn en niet weggecropt moet worden. Ik zie er zelfs een Monet (of Manet)-tafereeltje in het kleurenpalet en die onscherpte....
    Dat neemt misschien niet weg dat het beter in beeld had "kunnen" gebracht zijn, maar hier telt het idee, niet de uitvoering. I rest my case.
    Alpha male no more.
    Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
    FB: Joska Joska.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cadfael Bekijk bericht
      hier telt het idee, niet de uitvoering.
      Als fotograaf zou ik dat graag horen . Als je spreekt over afkraken... dit mag er wezen .
      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
      Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cadfael Bekijk bericht
        Ik kan hier soms niet volgen. Er wordt heel regelmatig gezegd dat een foto niet goed is, omdat er geen verhaal in zit. En nu is er eens een foto met een heel verhaal en dan wordt die afgekraakt., moet de vogel weg, moet de "leegte" weggecropt. Ik kan me volledig vinden in de vetgedrukte tekst hierboven. Vogel, vrijheid, de blik van de aap, de lege ruimte die er MOET zijn en niet weggecropt moet worden. Ik zie er zelfs een Monet (of Manet)-tafereeltje in het kleurenpalet en die onscherpte....
        Dat neemt misschien niet weg dat het beter in beeld had "kunnen" gebracht zijn, maar hier telt het idee, niet de uitvoering. I rest my case.
        Alle vooruit toch iemand dan
        Idd kan misschien beter, wat meer oppassen met mijn Levels zoals Jos reeds zei en links onder het zwarte streepje (en dit zag niemand?)
        Thx voor de comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
        Als fotograaf zou ik dat graag horen . Als je spreekt over afkraken... dit mag er wezen .
        No worry ik snap hem
        Flickr

Comment

Dromen van de vrijheid? Nou… Volgens mij denkt-ie: "Wat een rotweer! Ben ik blij dat ik binnen zit!"

On topic: Ik snap het verhaal achter de foto wel, maar ik vind het niet zo goed geschreven.

Groet,

Gabriël
          Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niwrad Bekijk bericht
            Dromen van de vrijheid? Nou… Volgens mij denkt-ie: "Wat een rotweer! Ben ik blij dat ik binnen zit!"

On topic: Ik snap het verhaal achter de foto wel, maar ik vind het niet zo goed geschreven.

Groet,

Gabriël

Ben niet zo'n schrijver, neem liever opnames.
            Maar je hebt gelijk en is mij via een vriendelijke PM ook al gemeld, een verhaal maakt een foto misschien af.
            Groetjes
            Eric
            Flickr

Comment

Working...
            X