Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Zijn deze genomen vanuit een schuilhut met zicht op een voederplaats? Doe ook reeds geruime tijd inspanningen maar dergelijke fotos zijn me nog niet gelukt
Zijn deze genomen vanuit een schuilhut met zicht op een voederplaats? Doe ook reeds geruime tijd inspanningen maar dergelijke fotos zijn me nog niet gelukt
Hoogst waarschijnlijk niet vanuit de slaapkamer
Knap staaltje "natuurfotografie" al dan niet, een handje toegestoken
Met zeer veel zorg omringd, perfectie tot in de kleinste details (cfr foto 2)
D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
BD0290BE
OK, ik zal Ddenolf niet langer in spanning houden. Er is gebruik gemaakt van een voerplankje met wat pinda's. Een boomklever is verschrikkelijk snel en gaat in een lijn op z'n doel af. Hij twijfelt zelden en geeft je weinig tijd om te reageren. Met 1/40 sec. valt het niet mee, maar het is te doen. Een voordeel die ze je wel geven is dat een boomklever een gewoontedier is en steeds de zelfde aanvliegroute gebruikt. Hier kun je op inspelen en zo klaar staan als hij komt. Ik kan voor mezen ed het eekhoornvoer van Vivara.nl aanbevelen.
Ze zijn er gek op. Succes
Sublieme foto's, alle 3
scherp, egale achtergrond en met de boomklever en de kuifmees beestjes die je niet veel ziet.
off topic: ik heb zelf deze namiddag een uurtje in mijn stadstuin verstoppertje gespeeld en toch ook meer soorten gezien dan verwacht: met name pimpelmees, koolmees, vink en kleine bonte specht...
on topic: welke f-waarde heb je gebruikt? ik vermoed dat het zonder statief was?
off topic @ moa
zeker dat het kleine bonte specht was ?
grote lijkt mij veel waarschijnlijker (zeker in een stadstuintje)
on topic
schitterende foto's , ik jaag nu zelf al enkele weken met mijn lens achter mezen en mussen , maar het ze nog nooit beeldvullend op mijn sensor kunnen plakken
Bij deze foto's heb ik zeker wel gebruik gemaakt van een statief,, aangezien de sluitertijden varieren van 1/30 sec. en 1/80 sec. Met mijn camera/lens combinatie krijg ik dat niet voor elkaar zonder statief.
Ik ben benieuwd naar jouw platen.
Comment