Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Pracht van een foto van een pracht van een vogeltje ! Ik hoor ze altijd maar zie ze bijna nooit, kunst om deze zo scherp op de foto te krijgen ! Sjiek...
Mooie plaat, bijzonder mooi in het kader, leuke actie, speciale ontmoeting
Maar op het gevaar af om voor "mekkeraar" versleten te worden en ook...
oprecht verwonderd dat daar tot nu toe niemand over gevallen is :
deze prachtige foto heeft nogal te lijden van een flinke 'magentazweem', zowel in de hoge tonen als in de middentonen...
Ik probeer het aan te tonen met onderstaande vergelijking (als je dit niet weet te appreciëren, laat het me weten - ik haal dit zo weer weg!)
Het linkse vogeltje heeft wat groen bijgekregen in de middentonen, de hooglichten en een heel klein beetje in de donkere tonen. Kijk naar het verschil in het verendek en op de takjes...
Deze foto is een toppertje, daarom leek het me de moeite om te reageren
Voor wat het waard is...
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Knappe pose en goed vastgelegd.
Wat betreft de magentazweem : de versie Kariboe oogt frisser, maar lijkt me té groen geworden. Ik heb eens puur op witbalans alleen gecorrigeerd met een kleurtemperatuur van 6500°K en een lichte magentacorrectie in de tinten krijg je een resultaat dat tussen beide foto's in gaat en naar mijn aanvoelen realistischer overkomt. Als je wil plaats ik wel een voorbeeldje.
-knappe foto
wat betreft de verbeterde en de originele,
de rechtse geeft minder detail en de linkse is te groen,i.m.h.o,
zelf weet ik niet zo goed hoe ik het zou moeten aanpassen,
maar ikzelf zou ze dus aanvaardbaar genoeg vinden om te posten (alle 2),
dus het voorbeeld van elsan is mischien wel eens intresant om te bekijken,
Mvg des
@ Elsan: Ga je gang, zelf heb ik er ook nog geen bevredigende oplossing voor gevonden.
@ Kariboe: Inderdaad er zit een lichte zweem op, maar uw versie vind ik toch een beetje aan de te groene kant. Toch bedankt voor de poging
Dit is tot op heden nog maar de 2de keer dat er een lichte zweem optreed bij bewolkt weer, misschien moet ik bij zulke omstandigheden de inn-camera instellingen aanpassen om dit te proberen te vermijden
Comment