Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verborgen oehoe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verborgen oehoe

    Deze Europese Oehoe is geschoten in Zooparc Overloon, in z'n 'kooitje'. Persoonlijk vind ik het verborgen zijn wel wat hebben; het geeft het gevoel van 'in het wild.' Dit keer dus niet in vol ornaat tijdens een roofvogelshow, maar met een meer natuurlijke look.
    Eigenlijk jammer dat het dan weer in een (altijd te kleine) kooi is.

    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

  • #2
    Re: Verborgen oehoe

    Ik vind dit een heel leuk shot - zoals je zelf zegt, zeer 'natuurlijk'
    Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
    Eigenlijk jammer dat het dan weer in een (altijd te kleine) kooi is.
    Wat bedoel je daarmee ? Kunnen de natuurjongens dan geen correcte kooien maken ? Als die uil zich daar niet goed in zou voelen, waarom kruipt hij er dan in ? Of bedoel je dat die kooien geen goede zaak voor de uilen zijn ? Sorry, misschien geen slimme vragen - dat zou mij in elk geval niet verwonderen - ik ben nl een groentje
    Hé, die moet ik onthouden - leuke woordspeling
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #3
      Re: Verborgen oehoe

      Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
      Wat bedoel je daarmee ? Kunnen de natuurjongens dan geen correcte kooien maken ? Als die uil zich daar niet goed in zou voelen, waarom kruipt hij er dan in ? Of bedoel je dat die kooien geen goede zaak voor de uilen zijn ? Sorry, misschien geen slimme vragen - dat zou mij in elk geval niet verwonderen - ik ben nl een groentje
      Hé, die moet ik onthouden - leuke woordspeling
      Greetz, Kariboe
      Ongetwijfeld is de kooi goed doordacht. Daar twijfel ik (in dit geval) niet aan. Een vogel op deze plaats heeft natuurlijk een goede reden; educatie en begrip voor de generatie na ons, en het voortbestaan van deze unieke vogel.
      Maar zeg nu zelf, het is toch altijd mooier wanneer dit dier vrij zou kunnen rondvliegen en jagen?
      Ach, net zo groen als de blaadjes aan de bomen, hoewel er hier en daar toch wel een rot plekje zit... (ouderdom??)
      meer over mijn fotografie is te vinden op
      http://www.nandoonline.com

      Comment


      • #4
        Re: Verborgen oehoe

        een kooi is ALTIJD te klein ...

        mooi getrokken in héél natuurlijk aandoende biotoop.

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Verborgen oehoe

          Mooi resultaat , geeft inderdaad dat wildlife-shot-effect............is een situatie die je in de echte natuur inderdaad veel tegenkomt, er is altijd wel een takje of ander element die "de" shot voorkomt

          Comment


          • #6
            Re: Verborgen oehoe

            Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
            Ongetwijfeld is de kooi goed doordacht. Daar twijfel ik (in dit geval) niet aan. Een vogel op deze plaats heeft natuurlijk een goede reden; educatie en begrip voor de generatie na ons, en het voortbestaan van deze unieke vogel.
            Maar zeg nu zelf, het is toch altijd mooier wanneer dit dier vrij zou kunnen rondvliegen en jagen?
            Mijn God, nu heb ik 'em door. Je hebt het niet over de uilenbak, maar je hebt het over de kooi waar de uil "gevangen zit"
            Je foto is zo 'natuurlijk' dat ik het niet fits had, dat dit tafereel in een dierenpark is geschoten
            Een compliment voor je foto - dat is zeker
            Een beschamende voor de snelheid van mijn deductievermogen
            Zal wel iets te maken met het "groentje met bruine plekjes" waar je het over had
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #7
              Re: Verborgen oehoe

              @kariboe:
              meer over mijn fotografie is te vinden op
              http://www.nandoonline.com

              Comment


              • #8
                Re: Verborgen oehoe

                Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                een kooi is ALTIJD te klein ...

                mooi getrokken in héél natuurlijk aandoende biotoop.

                mm
                ook mijn mening...

                gisteren ging ik naar het zwin en na wat vogelkes kijken met de tele gingen we nog even langs de kooien.
                Echt "schandalig", er zaten 9 ohoe's samen in 1 kooi die helemaal niet groot genoeg is, maarja wat doe je eraan...
                You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                www.koendd.be

                FZ50

                Comment


                • #9
                  Re: Verborgen oehoe

                  Kort: ik vind het een geslaagde foto
                  (maar da´s omdat ik uilen altijd graag heb gezien, prachtige diertjes)
                  BD0723BE

                  Comment

                  Working...
                  X