Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogeltje in het riet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vogeltje in het riet

azhrarn, als je het geluid wil vergelijken, dan vind je dat makkelijk terug op:
    Uitgebreide informatie over alle vogels van Nederland. Een overzicht van alle soorten en per soort een aparte pagina met onder andere de belangrijkste kenmerken, een foto, geluid, verspreiding en een omschrijving.

of anders:

rietzanger:

bosrietzanger:
    De Bosrietzanger, foto, geluid in wav-formaat, verspreiding in nederland(1979), aantal broedparen

kleine karekiet:
    De Kleine Karekiet, foto, geluid in wav-formaat, verspreiding in nederland(1979), aantal broedparen
    Birdwatching ... it's a way of life!

http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

Comment

Hij staat er lekker op hoor. Iets minder centraal had van mij gemogen maar vind het wel leuk dat je de omgeving erbij hebt gezet. Op naar een 400mm zou ik zeggen dat maakt het een stuk makkelijker...
      Groetjes Edwin
      Mijn Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WouterVS Bekijk bericht
        azhrarn, als je het geluid wil vergelijken, dan vind je dat makkelijk terug op:
        Uitgebreide informatie over alle vogels van Nederland. Een overzicht van alle soorten en per soort een aparte pagina met onder andere de belangrijkste kenmerken, een foto, geluid, verspreiding en een omschrijving.

of anders:

rietzanger:

bosrietzanger:
        De Bosrietzanger, foto, geluid in wav-formaat, verspreiding in nederland(1979), aantal broedparen

kleine karekiet:
        http://www.ivnvechtplassen.org/ivn_v...cirpaceus.html
        Thanx.
        Ik zal eens gaan luisteren. Alleen ben ik bang dat inmiddels de herinnering aan het geluid onherkenbaar vervaagd is...

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics Bekijk bericht
        Hij staat er lekker op hoor. Iets minder centraal had van mij gemogen maar vind het wel leuk dat je de omgeving erbij hebt gezet. Op naar een 400mm zou ik zeggen dat maakt het een stuk makkelijker...
        Groetjes Edwin
        Nou, daar ben ik nog niet over uit, die 400mm f/5,6. Zou een 300mm f/4 IS niet beter zijn, eventueel met een 1,4TC?
        Maar je hebt gelijk dat het er dan wat groter op komt te staan.
        meer over mijn fotografie is te vinden op
        http://www.nandoonline.com

Comment

wel, ik vind ze alvast prachtig, 'k zou er zelf ook bijzonder tevreden mee zijn!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
            Nou, daar ben ik nog niet over uit, die 400mm f/5,6. Zou een 300mm f/4 IS niet beter zijn, eventueel met een 1,4TC?
            ben ik ook naar aan het uitkijken,
            maar zou 300f4 + 2.0XT (600f8)
            of 400f5.6 + 1.4XT zijn dan (560f8)

mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

mooie reeks! vindt ze lang niet slecht voor een 200mm !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                ben ik ook naar aan het uitkijken,
                maar zou 300f4 + 2.0XT (600f8)
                of 400f5.6 + 1.4XT zijn dan (560f8)

mm
                De 2xTC geeft meer kwaliteitsverlies dan de 1,4xTC - zeggen ze. Ik merk wel dat een foto met de 2xTC op de 70-200mm f/2,8L merkbaar minder qua scherpte is dan zonder TC. De 1,4xTC zou daar dus minder last van hebben.

Maar de 400f/5,6 heeft geen IS en bij telelenzen in dat bereik is dat toch wel een flink pluspunt. Bovendien: 300f/4 + 1,4xTC geeft 420f/5,6 en dan heb ik IS.
                Moeilijk, maar ik heb nog even de tijd. Eerst een goed balhoofd voor mijn statief om het strakjes stevig op te plaatsen...

Comment

Men zegt dat de 2x een pak minder is dan de 1.4 en dat is gewoon ook zo, maar dat wil niet zeggen dat ze onbruikbaar zijn. Vroeger gebruikte ik met veel plezier de 400 5.6L waar ik soms nog een 1.4 extender bijplaatste, nadeel is dan dat je de autofocus verliest (bij Canon extenders toch). Nu gebruik ik de combinatie 300 2.8L met een 1.4X ( die op F4 maar zeer weinig tot geen scherpteverlies heeft ivm 2.8 ) en met een 2X ext , op 5.6 is deze combinatie niet goed genoeg, een beetje toeknijpen maakt onmiddellijk een serieus verschil, naar F8 geeft voor mij een zeer goed resultaat.
                  De 70-200 2.8L heb ik ook al gebruikt met de 2x maar hier moet je naar F8 om bruikbaar materiaal te maken mijns inziens.
                  Wat de 300 F4 gaat doen op een 2x , tja , je moet ook wat geluk hebben dat je een goede te pakken hebt blijkbaar, zie maar even wat Herman met zijn Kenko 2x hiermee maakt
                  Last edited by RDB; 27 november 2006, 15:55.
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                    Men zegt dat de 2x een pak minder is dan de 1.4 en dat is gewoon ook zo, maar dat wil niet zeggen dat ze onbruikbaar zijn. Vroeger gebruikte ik met veel plezier de 400 5.6L waar ik soms nog een 1.4 extender bijplaatste, nadeel is dan dat je de autofocus verliest (bij Canon extenders toch). Nu gebruik ik de combinatie 300 2.8L met een 1.4X ( die op F4 maar zeer weinig tot geen scherpteverlies heeft ivm 2.8 ) en met een 2X ext , op 5.6 is deze combinatie niet goed genoeg, een beetje toeknijpen maakt onmiddellijk een serieus verschil, naar F8 geeft voor mij een zeer goed resultaat.
                    De 70-200 2.8L heb ik ook al gebruikt met de 2x maar hier moet je naar F8 om bruikbaar materiaal te maken mijns inziens.
                    Wat de 300 F4 gaat doen op een 2x , tja , je moet ook wat geluk hebben dat je een goede te pakken hebt blijkbaar, zie maar even wat Herman met zijn Kenko 2x hiermee maakt
                    Ik heb inderdaad een foto gemaakt, een tijd geleden, waarbij het gebruik van de TC geen merkbaar scherpteverlies teweegbracht. Maar ja, dat was op een zonnige zomerdag met 35graden. Dan geeft dat diafragma ook niet zoveel. Je kunt dan gerust knijpen.
                    Alleen lukt dat niet altijd met dat grijze en somberen neerlandse weer.
                    Ach... moet ik gewoon wat langer sparen voor een 400mm f/2,8L

Comment

Buiten alle objectieven en TC's om, vind ik het best wel leuk, met de omgeving er bij.
                      Grt,
                      Hexagon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hexagon Bekijk bericht
                        Buiten alle objectieven en TC's om, vind ik het best wel leuk, met de omgeving er bij.
                        Tja - daar gaat het inderdaad om; de foto.
                        Dank je HExagon.

Comment

Je derde
                          mvg,
                          Ludo V.

Comment

Working...
                          X