Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mooie plaat Herman, maar hoe weet je nu dat het zijn/haar 2de winter is, herken je hem/haar terug van vorig jaar?
groet,
Jürgen
Goede vraag Ken zelf niet veel van meeuwenkleden, maar dit lijkt me toch een derdejaars vogel te zijn
Het zijn de moeilijkste vogels om te determineren, laat staan dat je er nog een leeftijd op moet gaan plakken.
In elk geval, het kleed is ofwel juveniel ofwel 2de winter, niet alletwee.
Ze zijn pas in hun vierde jaar echt volwassen (adult) qua kleed, maar de benaming juveniel wordt gereserveerd voor 1°jaars vogels.
En over de foto: mooi gedaan Leuk standpunt!
EDIT: op een vogelforum bevestiging gevraagd. Het gaat dus inderdaad om een 3°jaars vogel. Vooral de gitzwarte handpennen met duidelijke witte toppen pleiten voor een 3° winter, tweede WK hebben dat nooit.
Andere kenmerken die ik bedacht als veel grijs, veel wit zijn variabel, maar kloppen volgens mij wel bij deze.
Goede vraag Ken zelf niet veel van meeuwenkleden, maar dit lijkt me toch een derdejaars vogel te zijn
Het zijn de moeilijkste vogels om te determineren, laat staan dat je er nog een leeftijd op moet gaan plakken.
In elk geval, het kleed is ofwel juveniel ofwel 2de winter, niet alletwee.
Ze zijn pas in hun vierde jaar echt volwassen (adult) qua kleed, maar de benaming juveniel wordt gereserveerd voor 1°jaars vogels.
En over de foto: mooi gedaan Leuk standpunt!
EDIT: op een vogelforum bevestiging gevraagd. Het gaat dus inderdaad om een 3°jaars vogel. Vooral de gitzwarte handpennen met duidelijke witte toppen pleiten voor een 3° winter, tweede WK hebben dat nooit.
Andere kenmerken die ik bedacht als veel grijs, veel wit zijn variabel, maar kloppen volgens mij wel bij deze.
Comment