Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eekhoorntje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eekhoorntje

dat al of niet hier "mogen" posten blijft nog even een lastig punt...

Ik vond 'm op 't eerste zicht "redelijk", maar die scherpte, dat is voor mij wel een afknapper. Qua compositie vind ik 'm eigenlijk best nog geslaagd, die schuine lijn, dat mag, en het groen van de achtergrond trekt toch wat de aandacht naar het onderwerp... Maar ja, ik blijf een beginner...

A propos, wat die scherpte betreft: kijk toch je origineel eens na of dat ook onscherp is, ik heb al eens voorgehad dat het bewerken (rechttrekken) van een foto in picasa 'm serieus onscherp maakte, terwijl het origineel wel scherp was.
    Last edited by vanslycken; 22 november 2006, 22:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DIY_peter Bekijk bericht
      Na mijn slecht onthaalde hondje nu eens een ander beestje
      Dat je on/danks het slecht onthaalde hondje toch weer een foto post vindt ik tof. De aanhouder wint.

En die kritiek............ niet te veel van aantrekken .

Neem er uit wat je nodig hebt, op welke punten je jezelf en de foto kunt verbeteren.

De aanpassing van mexicano is al een hele stap voorwaarts met jouw foto.

Dus compo, kleurechtheid en scherpte zijn eigenlijk de eerste vereisten voor een dieren/vogelfoto.

Als je dit eenmaal onder de knie hebt kun je werken aan de achtergrond, bijkomende details etc...

Alles ineens in de gaten houden als je een "beginneling" bent is zeer moeilijk.

Zelfs de "gevorderden" denken in het veld ook niet altijd aan alles.
      Groetjes
      ----JO

Comment

Sorry maar dit is geen goede foto. Véél te onscherp, magenta kleurzweem, te drukke achtergrond en slechte compositie.

Blijven proberen maar beter posten in Fotodiscussie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DIY_peter Bekijk bericht
          ...
          Misschien had ik wat langer moeten nadenken voordat ik die foto hier plaatste, ...
          Langer nadenken is niet wat nodig is, maar een betere bewerking van de foto voor het plaatsen ervan.
          Zoals mexicano laat zien is de foto zelf perfect scherp, je moet na het resizen enkel een beetje USM toepassen om het verlies aan scherpte door het resizen te compenseren.
          (en de kleurbalans een beetje corrigeren natuurlijk.)

Comment

Er mankeert duidelijk wat aan m'n ogen want ik vind die rosse jongen wel scherp genoeg.
            De achtergrond, wat kan je hier aan veranderen? De eekhoorn effe oppakken en ergens anders neerpoten? Ik dacht van niet.
            Resizen doe ik met irfanview, die behoudt de originele scherpte perfect.
            Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
              De achtergrond, wat kan je hier aan veranderen? De eekhoorn effe oppakken en ergens anders neerpoten? Ik dacht van niet.
              Toch nog even vermelden dat een achtergrond de foto dikwijls maakt
              Toen ik pas begon met fotografie lette ik daar ook niet op. Nu kijk ik bijna automatisch eerst naar de achtergrond. Trekt die op hoegenaamd niets, dan maak ik zelfs geen foto...
              Maar dat ben ik natuurlijk
              [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht
                Nu kijk ik bijna automatisch eerst naar de achtergrond. Trekt die op hoegenaamd niets, dan maak ik zelfs geen foto...
                Maar dat ben ik natuurlijk
                Ik ook

Comment

Er mankeert duidelijk wat aan m'n ogen want ik vind die rosse jongen wel scherp genoeg.
                  Iedereen hanteert iets andere criterea over wat scherp is en wat niet.

Ik draag een bril alhoewel de oogartse die voor de meeste mensen niet eens zou voorschrijven. Verschillende mensen die ik ken hebben geen bril en toch zien ze slechter dan ik zonder bril!

't Is een beetje zoals met een hifi installatie hé. De éne vindt een draagbaar radiootje méér dan goed genoeg terwijl de andere er - voor sommigen - absurde bedragen aan spendeert om de beste klank te hebben.

Comment

beter een eekhoorn met een vieze achtergrond, dan geen eekhoorn
                    wat de scherpte betreft, die kan je moeilijk beoordelen op een gecompresseerde foto.
                    Die eekhoorn is dan niet superscherp maar hij is scherp genoeg, in ieder geval een stuk scherper dan de achtergrond

Comment

wat de scherpte betreft, die kan je moeilijk beoordelen op een gecompresseerde foto.
                      Dat argument geldt voor alle fotos hier en overal op het web, dus is géén argument.

Comment

jij wint. ik heb betere dingen te doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                          Dat je on/danks het slecht onthaalde hondje toch weer een foto post vindt ik tof. De aanhouder wint.

En die kritiek............ niet te veel van aantrekken .
                          Ach ja, twas de wijze waarop die mij wat stoorde. Maar ben er al van bekomen

Dit is absoluut niet een van mijn betere foto's dat geef ik wel toe. Ik wist niet dat de normen hier zo hoog lagen op het Dieren forum.

Niet dat ik ermee wil stoefen, maar op natuur en landschapen staan toch een aantal foto's van me die van een hoger niveau zijn.

zie bvb. http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=136383

Ik ben al meer dan 20j met fotografie bezig, maar ben wel pas onlangs digitaal begonnen. Ben dus nog niet zo goed in PS en white balance en al die toestanden.

Comment

Niks van aantrekken Peter, gewoon blijven posten
                            Ik heb de indruk dat hier soms meer gekeken wordt naar in welke mate een foto bewerkt wordt, ipv naar de foto op zich.
                            Ook een gevolg van het digitale tijdperk vermoed ik.

Comment

Working...
                            X