Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Vorige maand heb ik daar ook (zéér lang) gestaan ( ) en ik miste er idd. ook een zitbankje...
Om dergelijke platen te schieten, moet je idd. wat geluk, véél geduld én een perfecte techniek bezitten. De drie voorwaarden zijn hier dus perfect vervuld!
Dàt is één van de redenen waarom ik eventueel mijn ouwe/getrouwe FUJI S2 zou willen vervangen. Bij dergelijke opnames kan het een zegen zijn om wat sneller achter elkaar beelden te kunnen schieten. Als je AF dan nog wat sneller wordt - dan is dat mooi meegenomen...
Schitterende platen Frank, meesterlijk geschoten.
Een prachtlocatie blijkbaar... ik wed da je daar nog teruggaat
Ik lust er in elk geval wel nog pap van...
Greetz, Kariboe
Dankjewel Kariboe,
Met vallen en opstaan leren we het, en soms zijn er van die momenten dat alles ineens als een puzzel in elkaar valt
Voor actie is 5 tot 8 bps inderdaad welkom. Hier heb ik geen gebruik gemaakt van de "machinegeweer" HSC crop en was het dus 5 bps zoals bij de D200. Belangrijk is dat de AF tijdens zo'n burst meevolgt, en dat lukte blijkbaar vrij goed.
Vorige maand heb ik daar ook (zéér lang) gestaan ( ) en ik miste er idd. ook een zitbankje...
Om dergelijke platen te schieten, moet je idd. wat geluk, véél geduld én een perfecte techniek bezitten. De drie voorwaarden zijn hier dus perfect vervuld!
Complimenti...
Hoi Luc,
Dankjewel!!!
Heb je toen iets kunnen fotograferen?
Een klapstoeltje is voor een langer verblijf in die toren echt onontbeerlijk Verder in het reservaat zijn pas grote landschapswerkzaamheden gestart waarbij grote delen naaldbos plaats moet ruimen voor het oorspronkelijke duinenlandschap. het wordt daar nog interessanter in de toekomst
Ook nog aan de anderen die gereageerd hebben een welgemeende dankjewel
Misschien is dat nog wel eens een plaats om een SD te organiseren?
MVG,
Als ik kan, kom ik af - dat is beloofd !
Het is natuurlijk een anachronisme : op stilte en rust besluste natuurfotografen <-> een druk bezochte SD gaan eigenlijk niet goed samen
Maar het is wel een enige gelegenheid om mekaar nog eens te ontmoeten, wat bij te klappen, om een bepaald natuurgebied iets beter te leren kennen en uiteraard nen "goeien" te drinken... Ik ben alvast geïnteresseerd...
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Alle het positieve over deze is al door mede forumgenoten hierboven vermeld naar mijn mening.Ik kan alleen maar stinkend jaloers zijn op zuke mooie scherpe warme foto's.
Als ik kan, kom ik af - dat is beloofd !
Het is natuurlijk een anachronisme : op stilte en rust besluste natuurfotografen <-> een druk bezochte SD gaan eigenlijk niet goed samen
Maar het is wel een enige gelegenheid om mekaar nog eens te ontmoeten, wat bij te klappen, om een bepaald natuurgebied iets beter te leren kennen en uiteraard nen "goeien" te drinken... Ik ben alvast geïnteresseerd...
Greetz, Kariboe
"De Liereman" is zeker geen spectaculair natuurreservaat, maar wel een aaneenschakeling van mooie originele landschappen afgewisseld met landbouwpercelen. Je kan er lange wandelingen maken (ook begeleide) en er is een bezoekerscentrum van waaruit je vertrekt en je natuurlijk een biertje kan drinken . Ik ben zeker bereid daar eens een SD te organiseren, maar weet alleen niet goed wanneer. Je hebt de tijd dat de gagel daar in bloei staat in het voorjaar. Momenteel zit daar die reiger die je vanuit die uitkijktoren kan observeren, maar dat beestje neemt zijn tijd om zijn ronde te maken door de 2 plassen en kan het dus 2-3 uur duren vooraleer ie deftig kan gefotografeerd worden Verder zijn ze nu met Europese steun aan het werken (ontbossing, afgraving) om bepaalde landschappen terug in de originele staat te brengen zodat bedreigde diersoorten er terug kunnen floreren.
Comment