Mooie foto's Elsan....alleen het water in foto 1 doet mij een beetje vreemd aan ?? Klopt dat ?
Ps misschien ?
Gr Willem
Totaal geen PS aan te pas gekomen, recht zo uit de camera.
Buiten de normale dingen als scherpte, belichting en crop doe ik niks aan mijn foto's.
Als je de drie foto's vergelijkt : foto 1 is in zonlicht, foto 2 waar de lichtinval overgaat in schaduw, en foto drie compleet in de schaduw, alleen op de eend viel nog zon. De kleur van het water verhoudt zich hiernaar. 't Is nogal moeilijk om uitleggen, het heeft ook te maken met de diepte, met de spiegeling van de bomen, de bodem,vooral ook met de spiegeling van de lucht in het water, blauwe lucht zoals in foto 1, of waar de lucht niet weerspiegelt of grijs spiegelt zoals in drie.
Damn, prachtige foto's. Met die Bigma geraak je er steeds dicht genoeg bij eh.. Zo eentje kan ik ook gebruiken, zal voor na vakantiejob zijn, zal op drie weken net genoeg verdienen voor deze te kunnen bestellen...
Hmmm - ik ben ongeduldig aan het sparen voor een mooie lens. Ik heb de 70-200L van C'non op het oog.
Maar die Bigma is wel heel aantrekkelijk, plots. Ik zit alleen een beetje te dubben vanwege de lichtsterkte. Die C'non is een f2.8 !
Twijfel twijfel twijfel
Comment